Dar vasaros pradžioje Vilniaus miesto valdžia žadėjo, kad nuo rugpjūčio 24-osios bus leidžiamas eismas rekonstruojamu Lazdynų tiltu, tačiau sutrikus statybinių medžiagų tiekimui, tilto atidarymas nukeltas į rugpjūčio 31-ąją.
Patogumo dar palauks
Vasaros pradžioje remontuoti uždarytas Lazdynų tiltas sukėlė begalę nepatogumų vilniečiams ir miesto svečiams. Mat šie darbo dienomis vykdami iš Lazdynų į centrą ir šiandien privalo sukti aplinkkeliais per Karoliniškes ir Žvėryną. Važiuojamo kelio ruožas pailgėjo daugiau nei dvigubai – nuo 9 iki 23 km. Per piką išvažiuoti iš Lazdynų ar Žvėryno beveik neįmanoma. Transporto grūstyse tenka stumdytis iki dviejų valandų.
Vakar vilniečiai tikėjosi galėsiantys į darbą vykti įprastu keliu, tačiau veltui. Sankryžose kabančiose švieslentėse dar žybsi užrašas: "Darbo dienomis eismas Lazdynų tiltu draudžiamas." Dviem kraštinėmis eismo juostomis tegali naudotis specialusis ir viešasis transportas.
Ant paties tilto dar burzgia kelių tvarkymo technika, sukiojasi statybininkai: klojamas asfaltas, tvirtinami kelkraščių borteliai. Keturių eismo juostų važiuojamąją tilto dalį planuojama sutvarkyti iki rugpjūčio 31 d. Galutinai tiltą ketinama baigti rekonstruoti iki pavasario.
Vėluoja dėl tiekėjų kaltės
Vakar planuota baigti ir Oslo tilto remontą, tačiau jo pabaiga nukelta dar mėnesiui, iki spalio 1-osios. Nuo rugsėjo bus leidžiamas eismas tik dviem tilto juostomis. Pasak Vilniaus vicemero Romo Adomavičiaus, abu tiltus atidaryti vėluojama dėl objektyvių priežasčių – kone mėnesį tiekėjai vėlavo pristatyti statybines medžiagas.
"Pas vokiečius buvo užsakytos deformacinės siūlės – labai svarbus Lazdynų tilto elementas, tačiau jos gautos mėnesiu vėliau. Dėl to darbai ir užsitęsė. Šią minutę negaliu pasakyti, kas už tai atsakys. Priežastys labai objektyvios. Vos pradėjus remontą buvo labai daug neaiškumų dėl finansavimo. Tik prieš keletą savaičių Vyriausybė sutiko 100 mln. litų, būtinų tilto remontui, pervesti iš lėšų, skirtų vakarinio aplinkkelio antram etapui. Dėl to kelininkai nebuvo labai drąsūs užsakydami detales", – sakė R.Adomavičius.
Žalia šviesa – ne visiems
Nuo rugpjūčio 31-osios eismas vyks keturiomis Lazdynų tilto juostomis. Trys iš jų – jau atnaujintos, ketvirta nerekonstruota. Tačiau jomis važiuoti bus leidžiama tik viešajam transportui ir lengviesiems automobiliams. Sunkiasvoris transportas kaip ir iki šiol į miestą privalės įvažiuoti aplenkdamas tiltą. Mat jo rekonstrukcija dar nebaigta, nuo rudens bus toliau tvirtinamos tilto laikančiosios konstrukcijos. Šiandien iš penkių atramų atnaujintos tik trys. Baiminamasi, kad dėl ne visų sutvirtintų atramų tiltas gali neatlaikyti krovininių automobilių apkrovos.
Nuo rugsėjo bus pradėtos įrengti dar dvi naujos Lazdynų tilto juostos. Jas planuojama baigti pavasarį. Viso Lazdynų tilto rekonstrukcija Vilniaus miesto savivaldybei atsieis apie 128 mln. litų.
Rekonstrukcijos konkursas – teisme
Nesibaigiantis Lazdyno tilto rekonstrukcijos projektas neišvengė ir teismo procesų. Vakar teismas atidėjo Vilniaus apygardos prokuratūros ir Vilniaus savivaldybės bei dviejų kelių ir tiltų teismo bendrovių ginčo dėl Lazdynų tilto rekonstrukcijos rangovo konkurso nagrinėjimą.
Atsakovėms Vilniaus savivaldybei, bendrovėms "Kauno tiltai" ir "Panevėžio keliai" paprašius, kad prokuratūra pateiktų papildomų įrodymų dėl ieškinio senaties termino, Vilniaus apygardos teismas bylą nagrinės spalio 14 d., BNS pranešė teismo teisėja Rūta Burdulienė.
Pasak jos, atsakovai mano, kad prokuratūra ieškinį pateikė praleidusi mėnesio terminą.
Vilniaus apygardos vyriausiasis prokuroras Ramutis Jancevičius kovą kreipėsi į teismą prašydamas niekine pripažinti Vilniaus savivaldybės pasirašytą sutartį su įmone "Kauno tiltai" dėl Lazdynų tilto rekonstrukcijos.
Pakoregavo eismą
Lazdynų tilto remontas pakoregavo eismą ir Savanorių prospektu. Iki tilto remonto pabaigtuvių važiuojant Savanorių prospektu nuo Gerosios Vilties žiedo Žemųjų Panerių link, patariama akyliau stebėti kelio ženklus.
Inga Smirnovienė, "Kauno tiltus" valdančios įmonės "Tiltra Group" atstovė spaudai
Pagal ankstesnį planą eismas Lazdynų tiltu turėjo būti ribojamas iki rugpjūčio 24-osios. Pradėjus darbus nustatyta, kad tilto atraminiai guoliai yra susidėvėję. Iš projektavimo įmonės gauta rekomendacija visus atraminius guolius pakeisti naujais ir taip sustiprinti tilto saugumą. Nuardžius tilto pakloto išlyginamąjį sluoksnį ir iš dalies sustiprinus įtemptos vielos pluoštais, teko koreguoti naujo sluoksnio projektinę padėtį. Darbai buvo vykdomi itin dideliu tempu ir juos buvo stengtasi organizuoti taip, kad jie turėtų kuo mažesnę įtaką eismo ribojimo terminui.
Vis dėlto dėl papildomo projektavimo ir pradžioje nenumatytų atraminių guolių keitimo darbų eismo ribojimo terminą buvo paprašyta pavėlinti.
Naujausi komentarai