Lazdynų tiltas tvarkomas neteisėtai?

Lazdynų tiltas tvarkomas neteisėtai?

2010-04-08 23:59
Pavojus: jei teismas Lazdynų tilto rekonstrukcijos sutartis pripažins niekinėmis, darbai viename svarbiausių Vilniaus transporto mazgų gerokai užsitęs.
Pavojus: jei teismas Lazdynų tilto rekonstrukcijos sutartis pripažins niekinėmis, darbai viename svarbiausių Vilniaus transporto mazgų gerokai užsitęs. / Gedimino Bartuškos nuotr.

Prokurorų prašymas niekinėmis pripažinti Lazdynų tilto rekonstrukcijos sutartis suglumino miesto politikus. Teismas gali sutrukdyti baigti darbus.

Užkliuvo reikalavimai

Vilniaus apygardos prokuratūra siekia, kad 125 mln. litų vertės sutartys, sudarytos sostinės savivaldybės ir bendrovių "Panevėžio keliai" bei "Kauno tiltai", būtų pripažintos niekinėmis. Esą darbų rangovai atrinkti nusižengiant principinėms Viešųjų pirkimų įstatymo nuostatoms.

Bene daugiausia prokurorų abejonių sukėlė savivaldybės kelti reikalavimai konkurso dalyviams. Mat nustatyta, kad konkurse gali dalyvauti tik tokios įmonės, kurios per pastaruosius penkerius finansinius metus yra atlikusios bent vieną susisiekimo sistemos projektą, kurio vertė ne mažesnė kaip 57,9 mln. litų.

Prokurorai tikina, kad tokia nuostata prieštaravo lygiateisiškumo principui ir ribojo kitų įmonių galimybes dalyvauti Lazdynų tilto rekonstrukcijoje. Šiuos ir kitus prokurorų skundus imsis nagrinėti Vilniaus apygardos teismas.

Įtaria sąmokslą

Buvęs sostinės savivaldybės administracijos direktorius Gintautas Paluckas, kurio vadovavimo laikais ir pasirašytos prokurorų ginčijamos sutartys, tikina, kad jokių pažeidimų nebuvo. Jis įtaria, kad taip dabartinė miesto valdžia bando prastumti naujus rangovus ir projektą perleisti į kitas rankas.

"Turėdamas galvoje nuolatinį tiek tuometės opozicijos, konservatorių, tiek Viešųjų pirkimų tarnybos dėmesį, abejoju, ar ten kokių nors pažeidimų pavyktų rasti. Žinoma, dabartinėmis kainomis skaičiuojant, dabar tie darbai kainuotų apie 30 proc. mažiau. Galbūt (savivaldybė – red. past.) norėtų pigiau nusamdyti kitą rangovą, todėl atsiranda ne tik politinis, bet ir teisinis spaudimas nutraukti sutartis", – svarstė G.Paluckas.

Jis tikino nematąs nieko bloga ir kalbėdamas apie tuometės miesto valdžios reikalavimus dėl atliktų darbų vertės. Esą tokie reikalavimai – visiškai suprantami ir netgi skatintini.

"Šie reikalavimai nėra iš piršto laužti. Yra viešųjų pirkimų taisyklės, Viešųjų pirkimų tarnybos patvirtintos rekomendacijos, kurios nurodo, kokie gali būti reikalavimai ir kaip jie skaičiuojami. Tokie reikalavimai taikomi dėl rangovo patikimumo – jie užtikrina, kad įmonė nebankrutuos, kad ji turi pakankamai panašių darbų patirties ir t. t. Nėra taip, kad savivaldybė sugalvojo ir pritaikė kokius nors diskriminacinius reikalavimus", – aiškino buvęs administracijos vadovas.

Gresia stadiono likimas

Jeigu teismas nuspręs tilto rekonstrukcijos sutartis pripažinti niekinėmis, G.Palucko teigimu, vieno svarbiausių sostinės transporto objektų laukia nacionalinio stadiono likimas.

"Perspektyva paprasta. Panašiai kaip su nacionaliniu stadionu. Jeigu sutartys pripažįstamos niekinėmis, atitinkamai kiekvienas lieka su savo dalimi: savivaldybė gavo darbus, rangovas gavo pinigus, jeigu savivaldybė dar kiek skolinga, ji atsiskaito su rangovu, ir viskas. Skelbiamas naujas konkursas ir ieškoma naujo rangovo", – prognozavo pašnekovas.

Stabdys darbus?

Už transporto infrastruktūrą atsakingas Vilniaus mero pavaduotojas Romas Adomavičius "Vilniaus dienai" teigė, jog savivaldybė neketina ieškoti naujų rangovų ir tikrai to nenori. Esą tilto rekonstrukcija jau beveik finišo tiesėje, o sutarčių pripažinimas niekinėmis miestui padarytų meškos paslaugą.

"Buvome ir tebesame nusiteikę jau rugsėjo 1 d. tiltu paleisti eismą. Dabar statybininkai, siekdami gauti užsakymų, tiek sumažina kainą, kad arba nepajėgia atlikti darbų, arba naudoja tokias medžiagas ir tokius metodus, kad pinigai išmetami į balą. Jeigu atliksime darbus vieniems dvejiems metams, o paskui reikės perdaryti, tai bus tragedija. Kai kurių specialistų nuomone, buvo galima sudaryti sutartis už mažesnę kainą. Bet dabar darbai ne tik pradėti, bet ir jau eina į pabaigą", – aiškino R.Adomavičius.

Vis dėlto politikas užsiminė, kad savivaldybę tenkina ne visi su "Panevėžio keliais" ir "Kauno tiltais" pasirašytų sutarčių aspektai. "Na, darbų tempai ir kokybė tenkina. O visa kita... na, mes tiesiog vykdome sutartį. Kaina, kaip ir visos kainos, niekam nepatinka, savivaldybei – taip pat", – pridūrė vicemeras. Tiesa, anot jo, darbai jau gerokai atpigo. Esą dabar bendra projekto vertė sumažėjusi apie 20 mln. litų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų