Degalų prekybininkai pageidauja, kad „Mažeikių nafta“ vėl atnaujintų A92 markės benzino gamybą. Tačiau perdirbimo įmonė to daryti neketina.
Nors bendrovė „Mažeikių nafta“ A92 markės benzino nebegamina jau nuo šių metų pradžios, beveik visos šalies degalinės iki gegužės vidurio dar prekiavo šios markės degalais. Baigusis A92 benzino atsargoms dabar įsigyti pigesnių degalų neįmanoma.
Lietuvos naftos produktų prekybos įmonių asociacijos prezidento Mindaugo Palijansko teigimu, A92 markės benzino didžiausiose šalies degalinėse nebėra ir greičiausiai nebus.
„Nors šalyje populiariausias A95 markės benzinas, vis dėlto apie 10–15 proc. vairuotojų naudojo pigesnį – A92 benziną. Žinoma, į automobilio baką įpylus A95 markės benzino automobiliams tikrai nieko bloga neatsitiks, tiesiog daugelis vairuotojų pajus vienintelį – kainos – skirtumą“, – patikino M.Palijanskas.
Pigesnio benzino bergždžiai ieško ir kai kurie motociklininkai.
Kainuotų gerokai pigiau
Šalies degalinių valdytojai norėtų ir toliau pardavinėti pigesnius degalus, tačiau to daryti negali.
„Monopolininkė „Mažeikių nafta“ gamina panašius prastesnius degalus, kuriuos eksportuoja į JAV, tačiau mums šio produkto piktybiškai neparduoda. Tai išties nesuprantama, kodėl svetimiems duoda, o saviems – ne. Prašėme, kad jie pagamintų šių degalų daugiau ir parduotų šalies įmonėms, kurios juos papildytų reikiamais priedais ir tiektų į prekybą, tačiau susitarti nepavyko“, – apgailestavo M.Palijanskas.
Jo skaičiavimais, jei „Mažeikių nafta“ šalies bendrovėms parduotų tokį patį produktą panašiomis sąlygomis, kokiomis parduoda JAV, šalies degalinėse A92 benzinas kainuotų apie 15 centų pigiau nei A95.
Importuoti neverta
M.Palijanskas patikino, kad A-92 markės benziną įmanoma atsivežti iš kitų šalių, tačiau to daryti neapsimoka: „Įsivežti degalų iš valstybių kaimynių gana sudėtinga. Visų pirma dėl keliamų reikalavimų, antra – dėl mažų išteklių ir logistikos problemų. Todėl šalies bendrovės to ir nedaro. Galų gale importavus pigesnį benziną jo kaina nesiskirtų, o gal taptų net ir didesnė nei A95.“
Pasak asociacijos prezidento, jau ne viena šalies įmonė, prekiaujanti naftos produktais, kreipėsi tiek į „Mažeikių naftos“, tiek į šalies valdžios atstovus, prašydama atnaujinti A92 markės benzino gamybą, tačiau kol kas niekas nepasikeitė.
„Vilties, kad vėl pradėsime prekiauti pigesnės markės benzinu, beveik nebėra“, – pabrėžė M.Palijanskas.
Skiriasi reikalavimai
„Mažeikių naftos“ prekybos namų rinkodaros direktoriaus Sigito Zakalskio tvirtinimu, bendrovės, pirkusios iš jų degalus, dar pernai spalį buvo informuotos, kad A92 benzinas nebebus gaminamas.
„Kai visiems klientams pranešėme, kad nebegaminsime A92 markės benzino, nė viena įmonė mums nepriekaištavo ir neprašė neišimti iš rinkos, todėl ir sustabdėme gamybą“, – pabrėžė S.Zakalskis.
Pašnekovas užtikrino, kad degalai, kuriuos bendrovė gamina JAV rinkai, Lietuvoje negali būti eksploatuojami, nes jų struktūra visiškai neatitinka ES keliamų reikalavimų. „Parduoti produkto, kurį gaminame JAV rinkai, negalime, nes sulauktume bausmės. Net jei mūsų šalies įmonės ir įmaišytų į jį papildų, nemanau, kad kuris nors vairuotojas norėtų pirkti nežinia kuo papildyto benzino. Be to, A92 markės benzinas buvo nepopuliarus ir jo trejus metus kasmet būdavo suvartojama 30 proc. mažiau. Jį naudojo tik apie 5 proc. vairuotojų, tad kodėl šiuo metu keliama tokia problema ir vaizduojamas jo trūkumas, nežinau“, – stebėjosi S.Zakalskis.
Pašnekovas užtikrino, kad ben-drovė A92 markės benzino gamybos atnaujinti neketina.
Naujausi komentarai