Į dangų nesiveržia

Į dangų nesiveržia

2012-10-19 23:59
Į dangų nesiveržia
Į dangų nesiveržia / Gedimino Bartuškos nuotr.

Vilniaus miesto savivaldybės įsteigta skrydžių bendrovė "Air Lituanica" kol kas nesikreipė į Civilinės aviacijos administraciją (CAA) dėl vežėjo pažymėjimo.

Kitų metų pavasarį pradėti skrydžius ketinančios oro bendrovės vadovybė teigia, kad tikisi maždaug per dvi savaites apsispręsti dėl galutinio "Air Lituanicos" verslo plano ir tuomet pradėti leidimų procedūras.

CAA vadovas Kęstutis Auryla BNS patvirtino, kad įmonė dokumentų kol kas nepateikė.

"Jų kol kas negavome. Iki šiol yra įvykę du konsultacinio pobūdžio susitikimai su "Air Lituanicos" atstovais ir potencialiais investuotojais, tačiau konkretūs pokalbiai su mumis dar nevyksta", – BNS sakė K.Auryla. Jis atsisakė atskleisti, kokie galimi investuotojai buvo apsilankę.

Jo teigimu, "Air Lituanicai" vadovauja buvęs pilotas Janas Tomaševičius, jo komandoje yra ir kitų aviacijos srityje patirties turinčių specialistų.

"Air Lituanica" dėl oro vežėjo pažymėjimo į CAA privalo kreiptis ne vėliau kaip 90 dienų iki numatomos veiklos pradžios. Vėliau įmonė privalės gauti ir veiklos licenciją.

"Air Lituanicos" valdybos pirmininkas Kęstutis Binkauskas BNS sakė, kad Civilinės aviacijos administracijai reikalingi dokumentai jau parengti.

"Dokumentacija paruošta. Kol kas laukiame britų įmonės "Aviation Economics" parengto galutinio verslo plano, pagal jį pakoreguosime, jei reikės, dokumentus, tuomet kreipsimės į Civilinės aviacijos administraciją dėl vežėjo pažymėjimo", – sakė K.Binkauskas. Jo teigimu, tai gali būti padaryta per artimiausias dvi savaites.

CAA vadovas K.Auryla BNS teigė, kad nors darbo daug, oro linijų bendrovė sugebėtų pasirengti skrydžiams iki kitų metų pavasario.

"Viskas teoriškai tikrai yra įmanoma. Įmanoma ir tai, kad "Air Lituanica" iš pradžių veiktų be strateginio investuotojo, nes komanda yra, tik reikės užsitikrinti pakankamą finansavimą veiklos pradžioje, kuri paprastai nebūna pelninga, nes reikia investicijų į orlaivių parką, personalą. Ypač daug kainuoja orlaivius įsigyti arba jų nuoma", – sakė Civilinės aviacijos administracijos vadovas.

Sostinės savivaldybė skelbia, kad į naują Lietuvos oro vežėją investavo 14 Lietuvos įmonių ir verslininkų. Skaičiuojama, kad visi jie investavo 1,467 mln. litų, arba vidutiniškai po 105 tūkst. litų. Teigiama, kad jie valdo 17 proc. būsimos įmonės akcijų.

Kol kas neatskleidžiama, kas valdys 49 proc. būsimos bendrovės akcijų, kurios skirtos strateginiam investuotojui. Artūras Zuokas BNS tikino, kad deramasi su trimis potencialiais investuotojais.

Vilniaus savivaldybė teigia turinti 34 proc. įmonės, kurios įstatinis kapitalas – 2,5 mln. eurų (8,632 mln. litų), akcijų.

Pirmaisiais metais "Air Lituanica" planuoja iš Vilniaus, Kauno ir Palangos skraidinti į pagrindinius šešių miestų oro uostus – Amsterdamą, Briuselį, Kijevą, Londoną, Maskvą, Palangą, po metų veiklos pridėti dar šešis miestus – Stokholmą, Miuncheną, Berlyną, Sankt Peterburgą, Hamburgą, Tbilisį, o 2015 m. skraidinti į Stambulą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų