- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vasario 16-ąją, minint Lietuvos valstybės atkūrimo dieną, į dangų turėjo pakilti šimtas dronų. Vis dėlto jais pasigrožėti atvykusiems vilniečiams teko nusivilti – visi dronai nusileido į Nerį. Transporto kompetencijų agentūra teigia, kad leidimas skrydžiui virš Gedimino kalno buvo išduotas įvertinus visas rizikas. Nepavykus suvaldyti dronų, avarinio nusileidimo vietą pilotas parinko pats, praneša LNK.
„Dėl renginio ar skrydžio vykdymo ar nevykdymo galutinį sprendimą priima nuotolinis pilotas arba bepiločio orlaivio naudotojas. Tas įrašyta ir leidimo išdavimo dokumentuose, prieš išduodant leidimą yra įvertinama rizika. Pilotas turi būti įsitikinęs, kad meteorologinės sąlygos yra tinkamos vykdyti skrydį“, – pasakojo Transporto kompetencijų agentūros Skrydžių priežiūros skyriaus grupės vadovas Adolfas Kuzborskis.
„Leidimas yra išduodamas bepiločio orlaivio naudotojui, jis atsakingas už skrydį, kuris buvo vykdomas. Visi dronai yra valdomi viena programa, nėra taip, kad šimtas žmonių stovi su pultais, nėra taip, kad kiekvienam dronui yra po atskirą nuotolinį pilotą“, – aiškino A. Kuzborskis.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
Jis atskleidė, kokios detalės buvo derinamos su Transporto kompetencijų agentūra.
Tyrimas atsakys į daug klausimų. Sunku šią dieną vertinti, aš tik džiaugiuosi, kad niekas nenukentėjo.
„Visų procedūrų metu yra derinamas avarinis planas. Negaliu pasakyti dėl konkrečios vietos, bet toks planas yra numatytas tarp visų dokumentų, reikalingų leidimo išdavimui. Nusižengimus nagrinėja ne mūsų institucija, o Lietuvos transporto saugos administracija. Bet dėl leidimų – taip. Iš esmės, šiuo atveju tai yra specialiosios kategorijos skrydis, jam reikia parengti rizikos vertinimą, taip pat suderinti vietą. Išduodant leidimą, yra surašomos sąlygos. Nusileidimas į vandenį yra avarinė situacija – tokie dalykai tikrai nebuvo derinami. Bet paties leidimo išdavimo procese yra dėliojami įvairūs scenarijai – derinamos detalės, vieta, taip pat skrydžiui buvo įsteigta atskira zona, kad ten negalėtų įskristi kiti orlaiviai. Taip pat viena iš sąlygų leidimui yra nepertraukiama komunikacija su oro navigacija, kuri yra atsakinga už oro eismą. Tos visos detalės yra derinamos, bet pasitaiko įvairiausių netikėtumų“, – sakė A. Kuzborskis.
„Rizikos vertinimo metu yra derinamos aplinkybės. Šiuo atveju, skrydžio vieta nėra numatyta virš žmonių, yra numatyta virš Gedimino pilies, kalno. Taip pat rizikos vertinime buvo numatyta, kad visi įėjimai bus uždaryti. Visas pasirodymas vyko ne virš pašalinių žmonių minios“, – teigė A. Kuzborskis.
Transporto kompetencijų agentūra, anot pašnekovo, nėra ta įstaiga, kuri gali nurodyti konkrečias vietas avariniam nusileidimui.
„Tai yra nuotolinio piloto pasirinkimas, o visa tai, kas numatyta dokumentacijoje, rizikos vertinime, kad turi suveikti tam tikri saugikliai, t. y. pirminė apsaugos zona, antrinė apsaugos zona, kai apskritai varikliai orlaivių turi išsijungti, kad kažkur toli neišskristų ir nepridarytų žalos“, – kalbėjo A. Kuzborskis.
Jis sakė, kad nusileidimo į Nerį kol kas vertinti negali – tam atliekamas tyrimas.
„Tyrimas atsakys į daug klausimų. Sunku šią dieną vertinti, aš tik džiaugiuosi, kad niekas nenukentėjo“, – tikino pašnekovas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniaus evangelikų reformatų bažnyčios laiptų akmenys grąžinti į žydų kapines
Tvarkant Vilniaus evangelikų reformatų bažnyčią Pylimo gatvėje, aptikta, kad jos laiptams buvo panaudoti žydų antkapiniai paminklai. Jie grąžinti į žydų kapines, pranešė Kultūros infrastruktūros centras. ...
-
Tarp sostinės įmonių – teisiniai ginčai dėl teritorijos prie buvusio taksi parko
Sostinės verslininkai teismuose aiškinasi, ar teisėtai privatizuota aikštelė prie buvusio taksi parko Vilniuje. ...
-
A. Zuoką jau pasivijo nemalonumai: teks aiškintis Vyriausiajai rinkimų komisijai13
Pirmasis apie dalyvavimą Vilniaus miesto mero rinkimuose pranešęs Artūras Zuokas bus ir vienas pirmųjų, kuriam, panašu, teks atsakyti į nepatogius klausimus. ...
-
Paradoksas: Lietuvoje – rekordiškai daug turistų, nors užsienyje skelbiama, esą čia nebesaugu14
Paradoksali situacija – jau kurį laiką iš verslininkų girdime, kad ir Vilniuje, ir visoje Lietuvoje turistų nėra. Iš užsienio atkeliauja blogi straipsniai, kad Lietuva yra nesaugi šalis, tačiau naujausia statistika rodo visi&s...
-
Oro balionai trukdo Vilniaus oro uostui: jų skrydžių sumažės iki 80 procentų?2
Vilniaus oro uostui sulaukiant vis didesnių keliautojų srautų, „Oro navigacija“ inicijuoja taisyklių Vilniaus oro erdvėje pakeitimus, stipriai paliesiančius sostinės oreivius, praneša LNK. ...
-
Pradedamas kapitalinis Vilniaus Saulėtekio alėjos remontas, bus ribojamas eismas1
Nuo Nemenčinės plento iki Plytinės gatvės besitęsianti keturių eismo juostų gatvė sostinėje iki spalio vidurio įgaus naują vaizdą – taps humaniškesnė, patogesnė pėstiesiems ir žalesnė, praneša Vilniaus savivaldybė. ...
-
Skulptūra „Dumplės“ taps Vilniaus autobusų parko teritorijos istorijos ženklu
Dano Aleksos skulptūra „Dumplės“, pernai eksponuota sostinės Kūdrų parke, nuo šiol stovės greta Verkių autobusų parko. 2025 metais autobusų parką iš šios 9 ha teritorijos tarp Verkių, Žirmūnų ir Žvalgų gatvių i...
-
Katastrofiškai trūksta troleibusų ir autobusų vairuotojų: svarsto mažinti amžiaus kartelę21
Vilniaus viešasis transportas skelbia, kad jiems labai trūksta tiek troleibusų, tiek autobusų vairuotojų. Apie tai LNK reportaže buvo kalbamasi su Vilniaus viešojo transporto generaliniu direktoriumi Dariumi Aleknavičiumi. ...
-
Mažas pajamas gaunantys vilniečiai kviečiami pasinaudoti parama mokinio reikmenims
Artėjant mokslo metų pradžiai nedaug uždirbančios sostinės šeimos jau gali teikti prašymus 92 eurų paramai mokinio reikmenims. Rugpjūčio pradžios duomenimis, galimybe kreiptis dėl paramos jau pasinaudojo daugiau nei 1 500 vilniečių. ...
-
Ruošiamasi antrajam masiniam miesto pievų šienavimui1
Tradiciškai per Žolinę Lietuvoje pinami vainikai, skinamos ir šventinamos žolynų puokštės. Vilniečiai per šią šventę dar galės pasigrožėti miesto pievų žiedais, o jau po Žolinės iki šiol vešėti p...