Keičiama britų elektronikos titano Squarepusherio koncerto vieta

  • Teksto dydis:

Didelio elektroninės muzikos gerbėjų susidomėjimo sulaukęs kultinio britų atlikėjo Squarepusherio pasirodymas Vilniuje iš „Teatro arenos“ yra perkeliamas į Menų fabriką „Loftas“ (Švitrigailos g. 29). Tokį faktą nulėmė žinia, jog „Teatro arena“ stabdo savo veiklą, o šis pastatas greičiausiai bus griaunamas. Squarepusherio koncertą organizuojantys „Vilniaus festivaliai“ praneša, jog visi anksčiau įsigyti bilietai į šį renginį galioja. Spalio 30 dieną rengiamame koncerte Menų fabrike „Loftas“ publika gerokai iš arčiau galės pamatyti Squarepusherio pasirodymą, mat ši salė yra kompaktiškesnė ir mažesnė už „Teatro areną“, o didžioji dalis erdvės čia skirta stovinčiai publikai, kas yra įprasta tiek šio atlikėjo, tiek „Lofto“ renginiams. „Bilietų pasaulis“ jau pradėjo platinti stovimus bilietus į Squarepusherio koncertą.

Squarepusheris, arba po šiuo vardu kuriantis ir koncertuojantis Tom Jenkinson (g. 1975) – novatoriškas elektroninės muzikos kūrėjas ir nepavargstantis eksperimentatorius. Išgarsėjęs paskutiniame XX a. dešimtmetyje, post-reivo kartos eksperimentinės muzikos aplinkoje, jis iki šiol nesiliauja tyrinėti neįtikėčiausias elektroninės muzikos teritorijas. 1995 m. tapęs vienu iš legendinės „Warp Records“ įrašų kompanijos globojamų kūrėjų, muzikantas išlaiko stiprias pozicijas elektroninės muzikos avangarde. Iš viso Squarepusheris yra išleidęs 16 albumų, iš kurių paskutinis – Damogen Furies.

Spalio 30 dienos koncertu Vilniuje muzikantas užbaigs pusę metų trukusias gastroles, kurių metu grojo prestižiniuose festivaliuose „Sonar“ (Barselona), „Coachella“ (Kalifornija, JAV), „Barbican“ centre Londone. Dar laukia pasirodymai festivaliuose „Dekmantel“ Amsterdame, „Lovebox“ Londone, „Robot“ Bolonijoje, „Ancienne Belgique“ klube Briuselyje, „Le Trianon“ salėje Paryžiuje ir kt.

Kaip ir visi Squarepusherio gyvi pasirodymai, koncertas Vilniuje džiugins ne tik klausytojų ausis, bet ir akis. Ir ne bet kaip – britų muzikantas „ištraukia“ vaizdus iš savo muzikinių kūrinių. Pasak jo paties, jam jau seniai atsibodo beprasmė pirotechnika, lydinti daugelį elektroninės muzikos koncertų, ir jis nusprendė tiesiogiai susieti vaizdo projekcijas su savo muzika ir koncerto vietos geografija. „Daugelyje koncertų muzikantai laiko savo prievole transliuoti bet kokią vaizdinę medžiagą, ir 99 atvejais iš šimto tai tik blaško dėmesį, panašiai kaip muzika, grojanti, kai įjungtas televizorius“.

Būtent todėl garso ir vaizdo elementų tarpusavio ryšys tampa itin svarbus per kiekvieną Jenkinsono pasirodymą. Vizualizacijų pagrindą sudaro kodas, naudojantis kompiuterinių duomenų sekas ir reguliuojantis vaizdo pokyčius pagal tam tikrus muzikinius parametrus. Kaip aiškina pats menininkas, „kūrinio pradžioje tai gali būti žemo dažnio garsai, kurie įtakoja tam tikrus vizualinius elementus, tokius kaip ryškumas, ir generuoja baltos spalvos blyksnius. Vėliau nustatymai gali kisti ir blyksnius gali iššaukti aukšto dažnio elementai arba garso stiprumas“.

Kurdamas vaizdus savo pasirodymams, muzikantas įvedė papildomą elementą – geografinius duomenis. Pasak Jenkinsono, „Tradiciškai video projekcija susideda iš raudonų, žalių ir mėlynų komponentų. Mes paimame, pavyzdžiui, vidutinį vietinį oro drėgmės lygį, temperatūrą bei vėjo greitį ir panaudojame juos kiekvienos spalvos komponentams kontroliuoti“. Tai reiškia, kad kiekvienas pasirodymas ir kūrinys, atliekamas skirtingame mieste, bus nuspalvintas vietinės aplinkos bruožais. Kas žino – galbūt Vilniuje prapliups raudonas lietus arba taškysis mėlynos audros blyksniai? Visa tai daroma ne šiaip sau. Jenkinsonas pripažįsta, kad jis kuria tokius vaizdus turėdamas rimtesnį motyvą. „Mes gyvename kultūroje, kurioje dominuoja vaizdai. Aš noriu pasukti kita kryptimi ir sugrąžinti žmones prie garso“.

Pasikeitus Squarepusherio koncerto vietai, visi anksčiau įsigyti bilietai į šį renginį galioja be jokių papildomų sąlygų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių