- Greta Zulonaitė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vyriausybė trečiadienį pritarė siūlymui įpareigoti mopedų ir lengvųjų keturračių vairuotojus išlaikyti praktinį egzaminą, tačiau siekia, kad šias transporto priemones vairuotų tik 16 metų sulaukę jaunuoliai.
Siūlymą dėl praktinių egzaminų mopedų ir lengvųjų keturračių vairuotojų pateikė parlamentarė Ligita Girskienė. Jos inicijuotas pataisas Seimas priėmė svarstyti birželio pabaigoje.
Vis tik, anot Vyriausybės, kad teisė vairuoti mopedus ir lengvuosius keturračius motociklus turėtų būti suteikiama nuo 16 metų, o ne 15 metų kaip yra šiuo metu. Tokie pakeitimai numatomi dėl to, jog mopedų ir lengvųjų keturračių vairuotojams, kuriems Kelių eismo taisyklių pažeidimo metu nebuvo sukakę 16 metų, negali būti skiriamos administracinės nuobaudos ar poveikio priemonės.
Teisė vairuoti mopedus ir lengvuosius keturračius motociklus turėtų būti suteikiama nuo 16 metų, o ne 15 metų kaip yra šiuo metu.
L. Girskienė taip pat siūlo, kad AM kategorijai būtų taikomi tie patys reikalavimai kaip ir kitoms kategorijoms, tačiau Vyriausybė su tokiu siūlymu nesutiko.
Anot Ministrų kabineto, tokia nuostata sudarytų prielaidą nepilnamečiams įgauti ir pirmus dvejus metus išlaikyti pradedančiojo vairuotojo statusą, o vėliau, įgijus teisę vairuoti kitų kategorijų transporto priemones, vairuoti jas be apribojimų, taikomų pradedantiesiems vairuotojams.
„(...) O tai gali turėti neigiamos įtakos eismo saugumui“, – teigiama Susisiekimo ministerijos parengtoje išvadoje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Europos automobilių pramonę kamuoja sunkūs laikai: ar iš to gali išlošti Lietuva?3
Vokietijos, Prancūzijos, Italijos gamintojai mažina apsukas, grasina uždaryti gamyklas ir atleisti tūkstančius darbuotojų, tačiau iš šios krizės gali išlošti Lietuva. Vokietijai pristigus pigesnių automobilių komponentų, ...
-
„Tesla“ pristatė savo robotaksi modelius1
JAV elektromobilių gamintoja „Tesla“ ketvirtadienį vykusiame renginyje pristatė nepilotuojamą dvivietį taksi „Cybercab“ be vairo ar pedalų, taip pat didesnį futuristinės išvaizdos „Robovan“, kuris galės vežt...
-
Prie vairo – be patirties. Liberalu, bet rizikinga
Eismo sraute kartu su patyrusiais vairuotojais manevruoja ir ką tik teises gavę penkiolikmečiai. Tokio amžiaus naujokai – tam tikras išbandymas saugumui. ...
-
Rinkos pulsas: rugsėjo derlius – skirtingas
Lietuvoje ir Lenkijoje praeitą mėnesį užregistruota daugiau naujų automobilių nei 2023 m. rugsėjį, Vokietijoje – mažiau. ...
-
ES teismas panaikino diskriminacinę nuostatą
ES Teisingumo Teismas (TT) nusprendė panaikinti Mobilumo paketo įpareigojimą vilkikus kas aštuonias savaites grąžinti į jų registracijos šalį. ...
-
Nebenaudojami automobiliai – galvos skausmas kaimynams: bauda siekia ir 15 tūkst. eurų8
Prieš kelerius metus buvo stengiamasi iš kiemų pašalinti nebenaudojamus automobilius. Vis dėlto, seni griozdai iš vietos nepajuda ir toliau, kai kurie automobiliai vienoje vietoje stovi net keletą metų. Neprižiūrėtos transpor...
-
Žinia vairuotojams: tam tikrais atvejais eismo įvykio kaltininką nustatytų draudikai
Seimas svarstys Vidaus reikalų ministrės parlamentarės Agnės Bilotaitės siūlymą supaprastinti eismo įvykių įforminimą, kuriuose nežuvo ir nebuvo sužeistas žmogus, o vairuotojai nesutaria dėl įvykio aplinkybių. ...
-
Naujovė – jautri, bet ne visiems1
Įmonės, svarstančios kitąmet įsigyti naują automobilį, turėtų jau dabar atidžiai dėliotis planus, nes, pamiršus svarbią naujovę, gali laukti netikėta staigmena. ...
-
Brangenybės ieško naujų šeimininkų1
Svajojantys savo kolekcijas papildyti unikaliu rodsteriu „Horch 855“ ar itin retu „Porsche 911 SC/RS“, tai galės padaryti jau šį mėnesį. ...
-
Automobiliai – vis saugesni, bet žalų statistika – skaudi1
Visi vairuotojai įpareigoti savo transporto priemones apdrausti privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu (PCAD), tačiau dažnas, norėdamas jaustis dar ramiau, renkasi ir kasko. ...