Vidutinio greičio matuokliai: paaiškėjo, kada iš tiesų pradės veikti

Nuo birželio 25-osios įvairių šalies kelių ruožuose įrengti greičio matuokliai turėjo pradėti fiksuoti vidutinį šiais kelio ruožais važiuojančių automobilių greitį, tačiau taip nenutiko dėl dviejų įmonių kivirčų.

Kai Lietuvos automobilių kelių direkcija įsigijo vidutinio greičio matuoklius buvo paskelbtas konkursas, kurio metu viena iš jame dalyvavusių įmonių už 3 630 eurų parengė matuoklių metrologinės patikros metodiką.

Tuomet buvo paskelbtas kitas konkursas, kad būtų išrinkta įmonė, kuri, remdamasi anksčiau parengta metrologinės patikros metodika, atliktų sektorinių greičio matuoklių bandymus. Nutiko taip, kad dvi Lietuvos rinkoje konkuruojančios metrologines paslaugas teikiančios įmonės laimėjo skirtingus konkursus – Vilniaus metrologijos centras parengė matuoklių patikros metodiką, o "EKS tyrimų laboratorija" tapo atsakinga už matuoklių patikrinimą, remiantis konkurentų įmonės sukurta metodika.

Kaip teigia abiejų paslaugų pirkimus užsakiusios Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) laikinasis vadovas Vitalijus Andrejevas, "EKS tyrimų laboratorija" pareiškė, kad pagal parengtą metodiką įvertinti ir patikrinti greičio matuoklių neįmanoma, o jeigu toks patikrinimas bus atliktas, vairuotojai teismuose galės užginčyti matuokliais užfiksuotus duomenis. Dėl tokios susiklosčiusios situacijos LAKD skelbia konkursą naujos metodikos rengimui ir metrologinei patikrai. Jeigu viskas vyks sklandžiai, vasaros pabaigoje turėtų būti pasirašyta sutartis dėl greičio matuoklių metrologinės patikros, o matuokliai tikriausiai pažeidėjams protokolus už padarytus pažeidimus pradės siųsti šių metų pabaigoje arba jau kitąmet. Dabar greičio matuokliai veikia testiniu režimu – pažeidėjai fiksuojami, tačiau jiems neformuojami nusižengimų protokolai.

Netrukus bus skelbiamas dar vienas konkursas įsigyti dar 50 vidutinio greičio matuoklių ir 30 taškinių greičio matuoklių. Tikimasi, kad jau 2020 m. šalies teritorijoje veiks apie 500 skirtingų greičio kontrolės sistemų. Kol kas visi greičio matuokliai įrengti keliuose, kur maksimali greičio riba yra 90 km/val., dabar eismo saugumo specialistai vertina saugumo situaciją keliuose ir šių metų rugsėjį paskelbs, kokiuose dar kelių ruožuose artimiausiu metu bus įrengti vidutinio greičio matuokliais.

Kaip jau minėjome, greičio matuokliai, įrengti keliuose, užfiksuotiems pažeidėjams protokolų nesiunčia, tačiau visa užfiksuotų pažeidimų statistika lieka LAKD kompiuteriuose. Skaitytojams lentelėje pateikiame skaičius, kiek per šių metų birželį vairuotojų viršijo greitį kelio atkarpose, kur stebimas vidutinis transporto priemonių greitis.

Vidutinio greičio matuokliai birželį užfiksavo

Greitis  Vairuotojų skaičius

100–110 km/val. -> 37 384

110–120 km/val. -> 10 631

130–140 km/val. -> 2 422

130–140 km/val. -> 681

140–150 km/val. -> 215

150–160 km/val. -> 97

160–170 km/val. -> 50

170–180 km/val. -> 21

180 km/val. ir daugiau -> 112



NAUJAUSI KOMENTARAI

na

na portretas
veikti prades tada, kai bus dorai istirta ar teisingai rodo greiti. Nes jei palikti taip kaip yra , t.y. paleisti su kreiva meterologine patikra, kas reiskia uzprogramuoti i ateiti akla pasitikejima kad gerai veiks ir be jokiu tyrimu. Siuo metu niekam nerupi ar teisingai fiksuos greiti ir sius pazeidimu duomenis. Vieniems rupi kuo greiciau paleisti veikti, kitiems issaugoti uz kreivus popierius jau gautus pinigus, o valdininkams kaip visada rupi tik uzmaskuoti savo padarytas klaidas bei pridengti saviskius.

SM

SM portretas
Dar 50 nauju? Gerai pinigelius isisavina. Malaciai, nes praeis sis bumas ir niekam ju nereiks. Tik kai vaziuoju pro siuos matuoklius kyla klausimas - kodel jie pastatyti ten kur galima lenkti ir kur puikus matomumas? Gal galetu kas paaiskinti? Kaip as suprantu tai cia skirta pinigu surinkimui!

Anonimas

Anonimas portretas
Aisku kada veiks, bet paskaicius neaisku :)
VISI KOMENTARAI 4

Galerijos

Daugiau straipsnių