Triumfavo elektrinis
Neseniai pasibaigusiuose „Metų automobilio“ rinkimuose tarp pretendentų į tinkamiausius verslo automobilius šiemet atsidūrė įdomūs modeliai. Daugiausia minėti „Audi e-tron GT“, „Jaguar F-Pace SVR“ ir „Aston Martin DBX“.
Visus juos įvairiomis sąlygomis išbandė ir balus išdalijo konkurso konsultantais tapę žinomi verslo pasaulio atstovai: „BOD group“ vadovas Vidmantas Janulevičius, UAB „Bunasta“ vadovas Jurgis Adomavičius ir „Šiaulių banko“ valdybos narys Mindaugas Rudys.
Automobilis turėtų būti taip sukomponuotas, kad apie daugelį smulkmenų būtų pagalvota iš anksto.
Jie konstatavo, kad geriausiai apibrėžimą atitinka elektrinis „Audi e-tron GT“.
„Mano supratimu, automobilis turėtų būti labiau „ant žemės“, – komentavo M.Rudys, mintyje turėdamas ne finansinę automobilio išraišką, o klasikinę – sedano – formą.
Tačiau, savo balus skyręs elektra varomam „e-tron GT“ modeliui, jis akcentavo, kad labiausiai jam imponuoja degalų rūšis, kuria varomas automobilis. Pasak bankininko, tai kryptis, kurios link turėtų žiūrėti verslai ir verslų vadovai, žvalgydamiesi automobilio, reprezentuojančio jų požiūrį į verslo valdymą, aplinkosaugą ir daugelį kitų dalykų.
Pavyzdys: „Facebook“ savininkas M.Zuckerbergas nevengia keliauti kukliu „Honda Jazz“. / Scanpix nuotr
Ir nors gaji nuomonė, esą vadovui pridera sėsti tik į labai brangią mašiną, anot M.Rudžio, tokia taisykle galėtų vadovautis tik verslo magnatai, savininkai, akcininkai, prieš tai žvilgtelėję į savo turimų verslų deklaruojamas vertybes.
Scanpix nuotr.
Kainą galima pateisinti
J.Adomavičius, kalbėdamas apie verslo pasirinkimus, pabrėžė, kad būtent įmonių vadovai, verslininkai privalo rodyti pavyzdį rinkdamiesi sau tinkamą transportą, mat tai bus žingsnis einant mažiau užterštos aplinkos link.
„Elektra varomi automobiliai suteikia priemonę, kaip sumažinti taršą”, – pastebėjo pašnekovas.
Be to, akcentavo J.Adomavičius, visi „Verslo klasės automobilio 2022“ kategorijoje nominuoti modeliai – ypač brangūs, perkopę 100 tūkst. eurų ribą. Tokie, pasak įmonės vadovo, būtų tinkamesni vadinti akcininko ar verslo savininko automobiliais.
„Tačiau, rinkdamasis elektra varomą, ekologišką transportą, bent jau yra argumentas, kodėl jis tiek kainuoja – tu rūpiniesi aplinka ir galvoji apie ateitį. Mat dabar, nusipirkus vidaus degimo variklį turintį automobilį, gali būti, kad po trejų metų jis jau bus neaktualus, taigi, taptų nuostoliu. Elektromobilis, rūpinantis aplinka ir galvojant apie tai, kas laukia, – logiška verslo vadovo investicija į naujausias technologijas“, – kalbėjo J.Adomavičius.
Rinkdamasis elektra varomą, ekologišką transportą bent jau turi argumentą, kodėl jis tiek kainuoja – tu rūpiniesi aplinka.
Pašnekovas išvardijo ir daugiau verslo klasės modeliui reikalingų savybių. Pavyzdžiui, automobilis turėtų būti taip sukomponuotas, kad apie daugelį smulkmenų būtų pagalvota iš anksto. Tarp tokių – galimybė prijungti telefoną ir naudotis „Apple CarPlay“ arba „Android Auto“ paslaugomis be laido. Tokie dalykai suteikia funkcionalumo ir kartu sutaupo laiko.
„BOD Group“ vadovas V.Janulevičius akcentavo, kad teigiamą įspūdį jam paliko, jog, sėdus į „Audi e-tron GT“, nėra didelio skirtumo tarp elektra varomo ir vidaus degimo variklį turinčio modelio. Adaptacijos laikas minimalus, o tai, anot verslininko, sutaupo nemažai laiko.
Aplinkinių dėmesio neieško
Visgi apie norą sėsti į ypač brangius ir retus automobilius J.Adomavičius atsiliepė kritiškai. Anot jo, negalima išleisti sumos, kuri verslui ne pagal kišenę, ir įsigyti transporto priemonę, kuri yra provokuojanti.
„Tokie automobiliai yra apie emocijas, tačiau versle reikia praktiškumo. Mums reikalingi ergonomiški modeliai, kuriuose esantys sprendiniai neverstų mąstyti papildomai, kaip ką panaudoti, sujungti, įjungti. Galbūt tokie automobiliai galėtų tarnauti savaitgalio pasivažinėjimams, tačiau jokiu būdu ne reprezentuoti verslą“, – įsitikinęs pašnekovas.
Pasak jo, ekstravagantiškas ir ypač brangus automobilis galėtų tapti ir neigiamo dėmesio objektu. Tokiu būdu, jei versle kiltų nesklandumų, savininkas pritrauktų papildomo dėmesio, kurio nenori joks verslininkas.
„Tikiu, kad yra, kas gali sau leisti ir važiuoti tokiais automobiliais. Bet ar tai reikia daryti, čia jau kitas klausimas“, – lakoniškai komentavo J.Adomavičius.
Naujausi komentarai