- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Automobilių pasirinkimo kriterijai, lyginant fizinius ir juridinius asmenis, skiriasi. Jeigu privatiems klientams itin svarbi ne tik pradinė kaina, bet ir dizainas, automobilio teikiama emocija, tai verslo įmonės įprastai daugiausia dėmesio kreipia į visai kitus dalykus.
Kaip pastebi „Fiat Professional“ pardavimų Lietuvoje vadovas Laurynas Boguševičius, didelius parkus valdančioms įmonėms svarbūs penki esminiai kriterijai.
„Tai ne tik transporto priemonės kaina bei patikimumas, bet ir gerokai įvairesni aspektai – automobilių aptarnavimo tinklas, vairuotojo darbo vietos ergonomika, kėbulo tipų įvairovė ir netgi ekologiškumas“, – sako automobilių ekspertas. Išsamiau apie šiuos kriterijus ir autoparko formavimo įpročius – iš pačių verslininkų.
Kaina – per skirtingas prizmes
Nors komercinio transporto kaina yra bene svarbiausias kriterijus, tačiau ji įprastai vertinama ne tik atsivertus kainoraštį. Verslininkai į šį kriterijų dažna žvelgia kompleksiškai. Mikroautobusus įmonės paprastai perka 3-5 metams, tad dėmesys kreipiamas ne tik į pradinę kainą, bet ir į viso laikotarpio eksploatavimo sąnaudas – čia didelę įtaką turi ir gamintojo suteikiama garantija, aptarnavimų kaštai, likutinė vertė.
„Mums svarbiausias yra kainos ir kokybės santykis. Naujo automobilio aptarnavimas kas 30 ar 40 tūkstančių kilometrų nėra brangus, tad didesnę įtaką čia daro pirkimo kaina“, – teigia 12 lengvųjų mikroautobusų parką valdančios įmonės UAB „Vilniaus citma“ direktorius Rokas Rudenka.
Jis prie kainos dedamosios pagal svarbumą priskyrė ir automobilio patikimumą bei serviso kokybę. Juk kai automobilis remontuojamas, jis nedirba – tai reiškia, įmonei tuo metu yra nuostolingas. Todėl dideliais privalumais įmonės laiko pakaitinio automobilio suteikimą, garantinio laikotarpio trukmę bei servise atliekamų darbų greitį.
Specifiniai poreikiai leidžia įvertinti patikimumą
Komercinio transporto patikimumą ir garantinio aptarnavimo kokybę pabrėžė UAB „Transaibė“ įmonės, valdančios 225-ių modelių autoparką, direktorius Vidas Kaziukaitis. Įmonė naudoja daugiau nei 100 mikroautobusų, kurių apie 70 procentų sudaro „Fiat Ducato“ modeliai. Reikalavimai jų patikimumui – itin išskirtiniai.
„Mikroautobusai atlieka kurjerių darbą – per dieną jie užgesinami ir vėl užvedami mažiausiai 200 kartų, durys atidaromos bent 300 kartų. Šiandien sakyčiau, kad šių vietų patvarumas „Fiat“ modeliuose gerokai lenkia kitus, kuriuos esame išbandę. Ne visoms įmonėms tai aktualu, bet mums – labai svarbu. Su kitais mikroautobusais turėjome atvejų, kai po 2 metų tos vietos susidėvi ir durys tiesiog išgriūva. Todėl visada savo parke turime skirtingų mikroautobusų, kad galėtume įvertinti jų kokybę ir išlaikomą lygį“, – prisimena pašnekovas.
V. Kaziukaitis teigė, kad vidutiniškai jo įmonės transportas įveikia po 5-6 tūkstančius kilometrų per mėnesį, bet yra ir egzempliorių, po vienerių metų eksploatacijos turinčių 200 tūkst. km ridą.
Geras servisas – svarbus kriterijus
UAB „Transaibė“ direktorius daug metų dirba pervežimų srityje, todėl žino, kur kai kuriems komercinio transporto pardavėjams ir gamintojų atstovams reikėtų pasitempti.
„Servisas irgi lemia didelę dalį pasirinkimo. Anksčiau yra tekę susidurti su tragiškais sandėlio valdymo pavyzdžiais, kai turint garantinę automobilį tenka dvi savaites laukti detalės. To neturėtų būti – dažniau pagal garantiją keičiamas detales galima sandėlyje turėti ir jau sutvarkius automobilį pradėti aiškintis su gamintoju, ar tai garantinis remontas, ar ne“, – sako V. Kaziukonis.
Pasak jo, kiekvienas apsilankymas servise kainuoja, tad kuo rečiau nustatomi privalomi aptarnavimai, būtinas remontas – tuo įmonėms naudingiau. Tiesa, ne visus vizitus į servisą įmanoma suplanuoti iš anksto. Tokiu atveju itin svarbus tampa serviso tinklo dydis Lietuvoje. Pasak verslininko, konkurencinėje kovoje laimi tie pardavėjai, kurių techninio aptarnavimo centrus galima rasti ne tik sostinėje, bet ir kituose šalies miestuose.
Ekologija taupo pinigus
Automobilių ekonomiškumas ir ekologija turi tiesioginę įtaką ne tik sąskaitos už kurą dydžiui. Keliolikos per metus po 100 tūkstančių kilometrų įveikiančių komercinių automobilių parką valdančios UAB „Baltic travel“ direktorius Valentin Machankov prisimena netikėtą atvejį, kuomet mikroautobusų ekologiškumas turėjo didelę tiesioginę įtaką įmonės išlaidoms.
„Niekada gyvenime negalvojau, kad transporto ekologiškumo kriterijus bus aktualus, tačiau būna visaip. Pavyzdžiui, dalis mūsų mikroautobusų važiuoja Skandinavijoje, kur yra ekologiškumo mokesčiai – jie skiriasi priklausomai nuo „Euro“ standarto. Mūsų mikroautobusai nauji, su „Euro 5“ , tad didelių išlaidų išvengėme“, – pamena V. Machankov.
Jis neatmeta ir degalų sąnaudų kriterijaus priimant pirkimo sprendimą – tai turi didelę įtaką vėlesnei eksploatacijai. Tačiau ekologiškus ir ekonomiškus komercinius automobilius gali pasiūlyti daug gamintojų, tad ne mažiau svarbus yra mikroautobuso pavarų dėžės ir variklio lankstumas – ar būtina jungti žemesnę pavarą norint aplenkti lėčiau važiuojantį automobilį, su sunkiu kroviniu kylant į kalną.
Vairuotojo patogumas gerina darbo kokybę
Įtaką renkantis komercinį automobilį turi ir vairuotojo darbo vieta – kuo geriau ji įrengta, kuo lengviau valdomas mikroautobusas, tuo jo darbo kokybė geresnė, žmogus mažiau pavargsta.
Svarbi ir komplektacija. „Vilniaus citma“ direktorius R. Rudenka teigia, kad vairavimo patogumas, įvairių privalumų, kaip kondicionieriaus ar autopiloto, kaina turi nemažą įtaką priimant galutinį sprendimą dėl transporto parko atnaujinimo. Vairuotojai yra labiau motyvuoti vairuodami geriau įrengtą ir patogesnę transporto priemonę.
Jau ne vienerius metus perkamiausias mikroautobusas Lietuvoje yra „Fiat Ducato“. „2015-aisiais Lietuvoje buvo parduotas 171 „Fiat Ducato“ mikroautobusas. 2016 m. šis skaičius išaugo 34 proc. 2017-ieji metai taip pat nusimato geri šiam modeliui. Dar nesibaigus 2017-iesiems, pardavimo rodikliai jau viršijo pernykštį parduotų automobilių skaičių“, – sako L. Boguševičius, „Fiat Professional“ pardavimų Lietuvoje vadovas.
Prieš trisdešimt šešerius metus „Fiat Ducato“ tapo pirmuoju lengvuoju krovininiu automobiliu, kuris varomas priekiniais ratais. Per visą modelio istoriją buvo pagaminta daugiau nei 10 tūkst. „Ducato“ variantų, o parduodamas jis daugiau nei 80 šalių visame pasaulyje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...