- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vasara vairuotojus pasitiks naujovėmis. Keičiasi kai kurios Kelių eismo taisyklės (KET), miestuose numatoma įrengti dviračių gatves, kuriose automobilių greitis bus sumažintas iki 30 km/val. Be to, atsiras ir naujų kelio ženklų, tarp kurių – draudžiantis elektrinių paspirtukų eismą. Sostinės valdžia drausti važiuoti elektriniais paspirtukais neskubės, tačiau užsimena, kad jau ieško būdų, kaip apriboti gatvėmis skraidančių paspirtukų vairuotojų greitį, praneša LNK.
Vasaros pradžioje vairuotojams atidumo reikės daugiau – nuo birželio 1 dienos įsigalios naujos KET. Visų pirma – atsiras naujų kelio ženklų. Svarbiausi iš jų: motorinių dviračių, kuriems priskiriami ir paspirtukai, eismo draudimas, dviračių gatvės pradžia ir pabaiga bei gyvenamųjų transporto priemonių eismo draudimas.
Didžiausia naujovė – skiriamaisiais ženklais pažymėtos dviračių gatvės. Pastarosios bus įrengtos ten, kur eismas lėtas ir ramus, pavyzdžiui, senamiesčiuose ar Lietuvos kurortuose. Tokiose gatvėse automobiliai važiuoti didesniu nei 30 km/val. greičiu negalės. Aplenkti dviračius, išvažiuojant į kitą eismo juostą, taip pat bus draudžiama. Be to, dviračiai galės važinėti laisvai, nesilaikydami dešiniojo kelio krašto. Vilniaus savivaldybė sako, kad tokioms gatvėms įrengti prireiks ir daugiau laiko, ir papildomų lėšų.
„Turi būti padarytas atitinkamas ženklinimas. Be to, tokiose gatvėse reikės ir papildomo vairuotojų informavimo, kadangi tai tikrai yra naujovė“, – teigė Vilniaus miesto eismo organizavimo skyriaus vedėjas Rimantas Baravykas.
Pėsčiuosius gąsdina keliese ant vieno elektrinio paspirtuko važinėjantys jaunuoliai. Paspirtukininkai problemų sukelia ir automobilių vairuotojams.
„Teko būti vos nesuvažinėtai, tai toks nelabai smagus jausmas. Man atrodo, kad galėtų būti ribojamas greitis“, – nuomone dalinosi vilnietė.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Pagal vasarą įsigaliosiančias naujas KET savivaldybės turės teisę pastatyti specialų naują ženklą, draudžiantį motorinių dviračių, o ir paspirtukų eismą.
Europos Komisijos duomenimis, tik penkios bendrijos šalys iš 27 vis dar nėra reglamentavusios elektrinių paspirtukų naudojimo, tarp jų – ir Lietuva. Nei KET, nei kituose teisės aktuose elektrinių paspirtukų sąvoka neegzistuoja.
„Mes matome tendencijas, sužeidimus, eismo įvykius, kurių daugėja dėl elektrinių paspirtukų, todėl svarstome įvairias iniciatyvas“, – kalbėjo susisiekimo ministerijos vyresnysis patarėjas Dmitrij Bial.
Mes matome tendencijas, sužeidimus, eismo įvykius, kurių daugėja dėl elektrinių paspirtukų, todėl svarstome įvairias iniciatyvas.
Anot Vilniaus savivaldybės, kol kas apriboti planuojama tik nuomojamų paspirtukų judėjimą.
„Mes intensyviai dirbame su nuomos bendrovėmis ir nagrinėjame tokią galimybę programiškai riboti jų greitį ir galbūt net uždrausti važiuoti į tam tikras vietas kur jie tikrai trukdo kitiems eismo dalyviams“, – aiškino R. Baravykas.
Nuo birželio bus išskiriamos A ir A+ maršrutinio transporto eismo juostos. Be to, vairuotojai gatvėse matys naujus baltos spalvos šviesoforus. Jie bus skirti tik viešajam transportui, tad kiti vairuotojai jais vadovautis negalės.
„Siekiant žaliojo transporto ir viešojo transporto tikslų bus galimybė naudoti tokius maršrutiniam transportui skirtus šviesoforus“, – sakė D. Bial.
Nuo birželio numatomos naujovės – antrasis KET pakeitimų etapas. Pirmasis įsigaliojo nuo sausio 1 d. Nuo metų pradžios pasikeitė avarinio koridoriaus pagalbos tarnyboms sudarymo tvarka, uždrausta statyti automobilius ties įvažiavimais ir išvažiavimais iš kiemų, patikslinta tvarka išvažiuojant iš greitėjimo juostos, vairuotojai įpareigoti kuo greičiau patraukti įkrautą automobilį iš įkrovimo vietos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Naujovė Lietuvos gatvėse: gali atsirasti tik maršrutiniam transportui skirtų šviesoforų2
Nuo birželio 1 d. įsigaliojus Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimams, miestuose gali atsirasti atskirų, tik maršrutiniam transportui skirtų šviesoforų. Jie bus įrengti sankryžose prie raide „A“ pažymėtų eismo juostų, tai...
-
Su kokiomis problemomis susiduria negalią turintys vairuotojai?1
Negalią turintys vairuotojai ruošiami Valakupių reabilitacijos centre – ten jie įgauna tiek teorinių, tiek praktinių žinių. Apie vairavimą turint negalią ir taisykles pokalbis su Aidu ir Valakupių reabilitacijos centro Neįgaliųjų vair...
-
Reidas: įkliuvo ir neblaivūs paspirtukininkai2
Lietuvoje surengtos tikslinės prevencinės priemonės – transporto priemonių vairuotojų blaivumo patikrinimų – rezultatas: pradėti 35 ikiteisminiai tyrimai. ...
-
Prieš startą JAV – repeticija Ispanijoje
Gustas Grinbergas sėkmingai debiutavo NASCAR lenktynėse Europoje – dukart žengė ant Ispanijoje, Valensijos „Ricardo Tormo“ trasoje, surengtų varžybų prizininkų podiumo. ...
-
Draudikai įspėja: vagys grobia net smulkmenas1
Pažangios apsaugos sistemos – ne kliūtis ilgapirščiams: šiemet jie automobilių šeimininkams padarė jau šimtus tūkstančių eurų nuostolių. ...
-
Naudotas elektromobilis: racionalus žingsnis į nežinomybę15
Naujas elektromobilis daugeliui lietuvių vis dar lieka neįperkama prabanga. Naudotas elektrinis ratuotis atrodytų kaip racionalesnis sprendimas, tačiau jis susijęs su rizika ir nežinomybe. Nors per pastarąjį dešimtmetį elektromobilių populiaru...
-
Naudotų lengvųjų automobilių šiemet įregistruota 0,2 proc. daugiau
Šiemet sausį-balandį Lietuvoje pirmą kartą įregistruota 43,4 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 0,2 proc. daugiau nei tuo pačiu metu pernai. ...
-
Būsimų vairuotojų rezultatai vis prastėja: egzaminus laiko ir po keliasdešimt kartų7
„Regitroje“ yra laukiančiųjų eilė laikyti teorijos egzaminą, pranešama LNK reportaže. ...
-
Išaugus degalų kainoms klaipėdiečiai vis dažniau renkasi paspirtukus: ar tikrai sutaupo?13
Šokiruojančiai išaugus degalų kainoms, uostamiesčio gyventojai jau renkasi pigesnes susisiekimo alternatyvas – elektrinius paspirtukus ir viešąjį transportą. Kuris pasirinkimas pigesnis ir saugesnis, parodys laikas. ...
-
Patiklų protą pavergia sukčių masalas: bandę nusipirkti vairuotojo teises patys liko apgauti3
Pasirinkusi ne mokytis, o tiesiog nusipirkti vairuotojo pažymėjimą, mergina prarado 18 tūkst. eurų. Tai viena iš kelių kasmečių istorijų, kai bandoma lengvesniu būdu įgyti teisę vairuoti. ...