- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pandemijos laikotarpiu verslai ir pirkėjai susidūrė su sutrikusia pasauline tiekimo grandine. Užsisukęs ratas ilgino daugelio paslaugo tiekimo, gaminimo laiką. Nors pandemija pasibaigė, tačiau geopolitinė situacija tiekimą irgi paveikė neigiamai, praneša LNK.
Anksčiau sugedus automobiliui galvos skausmu tapdavo tinkamas autoserviso pasirinkimas. Dabar automobilius tvarkančiųjų netrūksta, tačiau iškila kita problema – stringa automobilių detalių tiekimas. Tad jūsų automobilis, gali būti, kad bus remontuojamas kur kas ilgiau.
Šiaulietis Mantas sunkiai įsivaizduoja savo dieną be automobilio ir netikėtas gedimas gerokai pakoreguoja planus: „Kasdienybę sunkina automobilio palikimas ilgesniam laikui. Tikrai norisi jį kuo greičiau atsiimti, kartais būna momentų, kai reikia čia ir dabar sutvarkyti.“
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Automobilio remontas dabar gali užtukti dar ilgiau, nei įprastai, dėl stringančio detalių tiekimo. Kai kurių reikia laukti net kelias dienas, dėl to su sunkumais susiduria autoservisai.
„Problemos dėl logistikos, išlaidų ir kitų dalykų sukelia nepalankią situaciją. Detalės šiek tiek vėluoja“, – sako Šiaulių autoservisų asociacijos vadovas Anatolijus Kirjazovas.
„Problemos su detalėmis. Reikia užsakyti blokelį, kuris seniau būdavo vietoje ar kitą dieną, dabar tenka laukti savaitę arba išvis nėra. Todėl tenka ieškoti dėvėtų detalių. Naujų trūksta“, – mintimis apie dabartinę situaciją dalijosi autoserviso vadovas Karolis Gulbinas.
Skiriasi ne tik automobilių detalių pristatymo terminai, bet ir pasiūla – gerokai sumažėjo gamintojų pasirinkimas.
„Seniau buvo galimybė rinktis iš dešimt gamintojų. Žmogus galėjo rinktis pagal kokybę ar kainą, dabar reikia žiūrėti, kas yra rinkoje. Iš dešimt tiekėjų dabar yra gal du“, – neigiamus aspektus vardija K.Gulbinas.
Tiekėjai visus tikina, kad detalių nepritrūks. Gerokai ilgesnius terminus jie stengiasi kontroliuoti iš anksto įsigydami daugiau detalių. Skaičiuojama, kad pristatymas į Lietuvą dabar trunka net kelis kartus ilgiau nei anksčiau.
„Seniau į sandėlį detalės atvažiuodavo per du tris mėnesius, dabar net iki šešių–devynių mėnesių. Jei anksčiau specialių užsakymų reikėjo laukti iki savaitės, dabar – iki trijų keturių savaičių“, – sako autodetalių pardavimo vadovas Aivaras Mikalauskas.
Kainų padidėjimas matomas gana žymus. Skaičiuojame dešimtimis procentų.
Autoservisų asociacijos įžvelgia ir daugiau problemų – gerokai brangsta automobilių dalys.
„Kainų padidėjimas matomas gana žymus. Skaičiuojame dešimtimis procentų“, – teigia A.Kirjazovas.
Stringantis automobilių detalių tiekimas dabar daugiausia problemų kelia autoservisams. Per dieną jie sutvarko mažiau automobilių, todėl mažėja ir pelnas. Dėl kylančių kainų ateityje gali kilti dar daugiau problemų. Anot Šiaulių autoservisų asociacijos vadovo, rudeniop vairuotojai savo automobilius remontuos tik tada, kai jie visai pabirs, mat kainų šuolis privers taupyti ir rinktis paslaugas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...
-
Pakaitinis automobilis: papildomos išlaidos ar nemokama paslauga?
Atsitikus eismo įvykiui, kurio kaltininkas – ne jūs, jūsų automobilis buvo taip apgadintas, kad jį teks palikti autoservise ir tai sutrikdys kasdienį gyvenimą. Tačiau ar žinojote, kad turite galimybę to išvengti? ...