- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vidaus reikalų ministerijos planai, kaip tramdyti etatinius erelius ir pažeidėjus keliuose, sukėlė aršias diskusijas, ar tikrai reikia grįžti prie esą sovietinių metodų – baudos balų sistemos. Tačiau šį savaitgalį vykęs tarptautinis reidas parodė, kad lietuviai ne tik nepaiso leistino greičio, bet ir toliau prie vairo sėda girti. Kas sutramdys kelių erelius bei girtas giltines prie vairo, apie tai LNK žurnalistas kalbėjosi su žurnalo „Auto Bild“ Lietuva“ vyriausiuoju redaktoriumi Vitoldu Miliumi.
– Laisvę atkovojusiai Lietuvai daugiau nei 30 metų. Sakoma, kad einame į Vakarus, bet keliuose – nieko panašaus, nes kultūros stinga, pažeidimų nemažėja. Kas su mumis negerai?
– Negalima teigti, kad visiškai neiname į Vakarus. Tiesiog mes kopijuojame tą elgesį keliuose iš vakariečių ne taip greitai, kaip norėtųsi. Tai, ką matėme paskutinio reido metu, mane šokiravo, kad tiek žmonių sėda prie vairo išgėrę. Kai kurie – ir gana stipriai apsvaigę.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Gal iš tiesų reikalingas tas ministerijos siūlymas grįžti prie baudos balų sistemos?
– Balų sistema yra veiksminga. Ir nebūtinai reikėtų minėti sovietų laikus, nes Vokietijoje ši balų sistema galioja ir dabar. Manau, tai tikrai drausmina vairuotojus. Aš labiau norėčiau pakalbėti apie tuos žmones, pavadinkime juos girtuokliais. O kai kuriuos reikėtų vadinti dar ir recidyvistais. Skirstyčiau juos į kelias grupes. Yra žmonės, kurie bet kokiu atveju sėda prie vairo girti, nors iš jų jau gal dešimtą kartą konfiskuotas automobilis. Ir niekas nepasikeitė. Leisiu sau grubiai pajuokauti. Pavyzdžiui, Indonezijoje leidžiamas linčo teismas. Jeigu girtas vairuotojas padarė avariją, kurios metu buvo sužaloti žmonės, tai linčo teismas įvyksta ten pat – vietoje. Policijos pareigūnai pastovi ir pažiūri. Na, Lietuvoje turbūt nebus taip, kaip ten, bet tiems žmonėms turėtų būti taikomos pačios griežčiausios nuobaudos. Nors kažin, ar yra vaistų, kurie pakeistų tokių žmonių mąstymą, sąmonę, bet galbūt ateityje galima būtų pasitelkti šiuolaikines technologijas, kad automobilis negalėtų važiuoti, jei sėda išgėręs vairuotojas. Kito kelio, kaip sutramdyti tokius pažeidėjus, nematau. Na, o antrai grupei priskirčiau tuos, kuriems gėda, kai juos pagauna pareigūnai. Tokiems reikėtų tiesiog didesnės kontrolės.
Pavyzdžiui, Indonezijoje leidžiamas linčo teismas. Jeigu girtas vairuotojas padarė avariją, kurios metu buvo sužaloti žmonės, tai linčo teismas įvyksta ten pat – vietoje.
– Na, o kalbant apie tuos jūsų pavadintus kelių recidyvistus, jie juk vis tiek nusiperka automobilį už kokius 200–300 eurų ir lekia į trasą. Gal tokius, kurie prasižengia jau ne pirmą kartą, reikėtų bausti ir laisvės atėmimu?
– Tai jau – ne automobilizmo, o daugiau socialinis, teisinis klausimas, kurį galėtų spręsti tos srities atstovai. Mano akimis, tie žmonės turėtų būti prilyginti nusikaltėliams, recidyvistams ir taikoma pati griežčiausia bausmė. Įvairiose šalyse yra įvairios praktikos. Lietuva kažkokiu būdu turėtų susitvarkyti su šia problema, nes tai nėra normalu.
– Per kraupias avarijas, kaip matome, žūsta žmonės. Gal yra gerų užsienio praktikų, kurias galėtume perimti, pritaikyti?
– Čia dvi atskiros temos. Vienas dalykas – vairavimas išgėrus arba viršytas greitis ar kitos vairuotojų klaidos. Tikrai pastaruoju metu buvo ypač daug skausmingai pasibaigusių avarijų ir visi pradėjo garsiai kalbėti, ką daryti. Bet tai nėra naujai atsiradusi problema, ne šiandien ji staiga iškilo. Tai pasekmė to, kas anksčiau nebuvo padaryta. Na, daugelis nenori, kad būtų kontroliuojami, matuojamas greitis ir pan. Tačiau turbūt tai neišvengiama. Pavyzdžiui, Austrijoje nelabai kam kyla noras viršyti leistiną greitį, o kitose Europos šalyse gali pamatyti tokių lakstančių. Tai lemia kontrolės mastas, baudų dydis, aplinkinių vairuotojų reakcija ir netolerancija pažeidėjams.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...