- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šiemet žymėdamas šimtuosius savo įkūrimo metus BMW koncernas pristato savo koncepcinių ateities automobilių trijulę – „BMW VISION NEXT 100“, „MINI VISION NEXT 100“ ir „Rolls-Royce VISION NEXT 100“. Kiekvienas iš pristatomų koncepcinių modelių perteikia BMW ateities viziją, kurioje automobiliai yra autonomiški, individualizuoti ir geba prisitaikyti prie jų naudotojo poreikių taip, tarytum jį itin gerai pažinotų.
„BMW VISION NEXT 100“
Ateities BMW modelių vairuotojai pageidaus didžiąją laiko dalį valdyti automobilį patys, todėl visos „BMW VISION NEXT 100“ panaudotos technologijos yra skirtos užtikrinti aukščiausio lygio valdymo patyrimą ir geba prisitaikyti prie individualių poreikių.
Būdamas šio automobilio salono viduje, vairuotojas jaučiasi taip, lyg automobilis buvo projektuotas pagal individualų jo užsakymą. Automobilio interjeras kurtas taip, kad viduje sudarytų didelės erdvės įspūdį, nors jo matmenys yra gana kompaktiški ir siekia 4,9 m ilgio bei 1,37 m pločio. Tai nulemia ir unikalų jo kėbulo dizainą – sportiško kupė ir elegantiško sedano sinergiją.
Į vairuotojo veiksmus automobilis reaguoja per fizinę „Alive Geometry“ sąsają. Iš 800 dinamiškų trikampių suformuotas paviršius gali atlikti įvairiais funkcijas – signalizuoti apie kelyje vairuotojo nepastebimoje zonoje esančius pavojus, atspindėti pasikeitusį automobilio valdymo režimą ar akimirksniu pakeisti salono išvaizdą. Šie trimačiai elementai įveda naują ketvirtąją dimensiją – funkcionalumą.
Ateities BMW automobilio vairuotojas gali pasirinkti vieną iš dviejų vairavimo parinkčių „Ease“ arba „Boost“. Pasirinkus „Ease“ funkciją, automobilio interjeras transformuojasi – vairas ir prietaisų skydelis yra įtraukiami ir minimizuojami taip salone sukuriant daugiau vietos, o vairuotojo ir keleivio krėslai pasukami vienas į kitą.
„Boost“ režime visos automobilio technologijos yra nukreipiamos į vairuotoją taip užtikrinant maksimalų asistavimą ir pagalbą. Projekciniu ekranu ateities BMW automobilyje tampa visas priekinis stiklas, ant kurio atvaizduojama optimali važiavimo trajektorija, parodomas vairo pasukimo kampas ar rekomenduojamas greitis.
Būsimasis automobilis taip pat sugeba mokytis iš vairuotojo veiksmų ir vis geriau prisitaikyti prie jų. Šios automobilio dirbtinio intelekto funkcijos išraiška yra prie priekinio stiklo esantis rombo formos indikatorius. Surinkęs pakankamai duomenų apie vairuotoją, automobilio dirbtinis intelektas automatizuoja tam tikras kasdienes funkcijas.
Didžioji dalis šiame BMW panaudotų medžiagų yra perdirbti anglies pluošto komponentai. Ateityje medžiagų, iš kurių bus gaminami automobilių kėbulai, pasirinkimas dar padidės, o saugant gamtos išteklius vis dažniau bus pasitelkiamos perdirbtos antrinės žaliavos, šiuo metu įprastą medį ir odą pakeis kiti inovatyvūs apdailos sprendimai.
„MINI VISION NEXT 100“
Šiandieniniai „Mini“ modeliai yra kompaktiški premium lygio miesto automobiliai. Pagrindinė koncepcinio „MINI VISION NEXT 100“ idėja taps užtikrinti individualizuotą kelionės patyrimą, o šūkis „Every MINI is my MINI“ atspindės dalijimosi automobiliu paslaugų svarbą. Ateities „Mini“ bus pasiekiamas jo naudotojui 24 val. per parą, jis bus savavaldis ir galės atvykti į bet kurią vietą. Vos tik automobilio naudotojas atsidurs „Mini“ viduje, automobilis iš karto prisitaikys prie jo individualių poreikių.
Ateityje „Mini“ kaip veržlūs ir stilingi miesto automobiliai užkariaus dar didesnio gerbėjų būrio simpatijas. O norint naudotis šių automobilių teikiamas pranašumais nereikės jų įsigyti – užteks juos išsinuomoti.
Todėl ateities „Mini“ kuriantiems dizaineriams tenka galvoti, kaip tas pats automobilis galėtų keisti savo išvaizdą išorėje ir viduje. Automobilio kėbulas padengtas specialiu sluoksniu, kuris geba akimirksniu įgyti pageidaujamą spalvą. Automobilio viduje stogas ir interjero apšvietimas taip pat keičia atspalvį pagal pageidavimą. Spalvos, grafinis ir kitas turinys, atvaizduojamas ant automobilio paviršių, gali atspindėti skirtingą kiekvieno automobilio naudotojo pasirinkimą.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...