- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Draudimo bendrovės „If“ atlikta vairuotojų apklausa apie dažniausiai pamirštamas kelių eismo taisykles (KET) parodė, kad daugiau nei trečdalis (34 proc.) vairuotojų nemano, jog važiuoti antra juosta galima tik lenkiant arba apvažiuojant kliūtį. Dar trečdalis (36 proc.) vairuotojų mano, kad prekybos centro aikštelėje negalioja dešinės rankos taisyklė, o pirmumo teisę turi važiuojantis tiesiai.
Į klausimą ar prisimenate eismo reguliuotojo signalų reikšmes, tik kiek daugiau nei pusę respondentų atsakė teigiamai. 50.3 proc. apklaustųjų žinojo, kad eismo reguliuotojo dešinė ranka ištiesta į priekį reiškia, kad iš kairiojo šono transporto priemonėms leidžiama važiuoti visomis kryptimis.
„Dėl pamirštamų kelių eismo taisyklių keliuose netrūksta avaringų situacijų, o neretai tai sukelia ir avarijas. Kaip rodo žalų statistika, didžioji dalis įvykių užregistruoti dėl saugaus atstumo nesilaikymo, nepraleidus pagrindiniu keliu atvažiuojančios transporto priemonės ar manevruojant stovėjimo aikštelėje“ – teigia draudimo bendrovės „If“ transporto žalų grupės vadovas Dominykas Trimonis.
Lietuvos policijos duomenimis, dažniausiai pasitaikantys KET pažeidimai – greičio viršijimas, kurių šiemet jau užregistruota virš 92 tūkst. atvejų, saugos diržų ignoravimas, vairavimas išgėrus. Iš viso šiais metais išsiaiškinta kiek daugiau nei 250 tūkst. KET pažeidimų.
„Pagrindinių eismo nelaimių priežasčių ieškoti toli nereikia – tai, pirmiausia, žmogiškasis faktorius. Statistiniai duomenys byloja, kad dauguma eismo įvykių įvyksta dėl žmogaus kaltės. Leistino važiavimo greičio, kelio ženklų reikalavimų nepaisymas, vairuotojų per didelis pasitikėjimas savimi, vairavimo įgūdžių stoka, galimos rizikos nesuvokimas, nepagarba vienas kitam“ – priežastis vardina Policijos departamento prie VRM Komunikacijos skyriaus viršininkas Ramūnas Matonis.
Kaip rodo policijos nuolat daroma eismo įvykių analizė, didelė problema – neblaivūs prie vairo, neturintys teisės vairuoti asmenys. Be to, nereti atvejai, kai vairuotojai ir keleiviai pamiršta užsisegti saugos diržą, suaugusieji, nesilaikydami Kelių eismo taisyklių, nesaugiai automobiliuose veža vaikus (nenaudoja specialių vaikams skirtų sėdynių, neužsega diržo), motociklų, mopedų vairuotojai ir jų keleiviai nenaudoja saugos šalmų, pėstieji, dviratininkai tamsiuoju paros metu ar esant blogam matomumui – atšvaitų ar kitų šviesą atspindinčių elementų.
Apklausos dalyvių paklausus apie mažiausius leistinus atstumus sustoti ar stovėti iki pėsčiųjų perėjos ir sankryžos, didžioji dauguma 69 proc. ir 83 proc. žinojo, jog atstumas – 5 metrai.
Paklausti apie dažniausiai pamirštamas KET, respondentai dažniausiai įvardija dešinės rankos taisyklę, taisykles, susijusias su eismo reguliuotoju, greičio apribojimus ar posūkių signalų rodymą.
„If“ apklausoje apie dažniausiai užmirštamas KET dalyvavo 839 respondentai.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvos automagistralėse ir greitkeliuose – mažesnis greitis4
Nuo penktadienio Lietuvoje mažėja maksimalus leistinas greitis automagistralėse ir greitkeliuose. ...
-
Gatvėse, kasyklose – be vairuotojų? Transporto pažanga įsibėgėja1
Kad ir kada prabiltume apie transporto autonomiškumą, galvose ims suktis laikotarpis – po penkerių ar dar daugiau metų. Tačiau realybė yra gerokai drąsesnė – savivaldės transporto priemonės jau dabar sėkmingai vykdo užduotis įvai...
-
Lietuvos naudotų automobilių rinka – neskaidri, tačiau kai kur – dar prasčiau10
Daugumoje šalių naudotų automobilių rinka stabilizavosi ir grįžo į priešpandeminį lygį, tačiau skaidrumas – vis dar pagrindinė problema: tūkstančiai pirkėjų įsigyja transporto priemonių su paslėptais defektais ir suklastota...
-
Automobilio garantija: standartai ir išimtys1
Naujo automobilio garantijos trukmė dažniausiai varijuoja tarp dvejų trejų metų, kai kuriais atvejais siekia ir penkerius. Tačiau rinkoje pasitaiko atvejų, kai gamintojai įsipareigoja gerokai ilgesniam laikotarpiui. ...
-
Universalus transportas: atstoja ir traktorių, ir žaislą
Dauguma vairuotojų keturratį vertina tik kaip pramoginę transporto priemonę. Iš tiesų nemenka dalis Lietuvoje parduodamų modelių iškeliauja į sodybas, palengvindami jų savininkų buitį. Kiek skirtingų funkcijų gali atlikti keturratis?...
-
Iš „Regitros“ – blogos žinios sukčiaujantiems užsieniečiams: pavežėjais tapti bus sunkiau20
Teorijos egzaminą Lietuvoje kasmet laiko daugiau kaip 5 tūkst. užsieniečių. Dabar egzaminą jie gali laikyti lietuvių, anglų, rusų arba gimtąją kalba, už savo pinigus pasisamdę vertėją. Šiemet „Regitra“ išsiaiškin...
-
ES galutinai pritarė papildomiems muitams elektromobiliams iš Kinijos3
Europos Sąjunga (ES) antradienį galutinai pritarė siūlymui nustatyti papildomus muitus Kinijoje pagamintiems elektromobiliams. ...
-
Krizės apimta „Volkswagen“ planuoja uždaryti gamyklas, smarkiai karpyti atlyginimus9
Įgyvendindama drastišką taupymo planą, „Volkswagen“ svarsto Vokietijoje uždaryti keletą gamyklų bei 10 proc. sumažinti darbuotojų atlyginimus, pirmadienį pranešė žiniasklaida. ...
-
Įpročiai pamažu keičiasi, stiprėja paslaugų įtaka
Alternatyvų nuosavam automobiliui gausėja, tačiau didžiosios dalies Lietuvos gyventojų vairavimo įpročiai lieka nepasikeitę. ...
-
Nuo „3E“ iki lūžio taško: kur link ir kaip toliau?1
2010-ųjų spalį Lietuvoje buvo įregistruotas pirmasis elektromobilis. Šiandien tokia transporto priemonė šalyje – jau įprasta. Kokia galima tvaraus susisiekimo perspektyva? ...