- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Draudimo bendrovės „If“ atlikta vairuotojų apklausa apie dažniausiai pamirštamas kelių eismo taisykles (KET) parodė, kad daugiau nei trečdalis (34 proc.) vairuotojų nemano, jog važiuoti antra juosta galima tik lenkiant arba apvažiuojant kliūtį. Dar trečdalis (36 proc.) vairuotojų mano, kad prekybos centro aikštelėje negalioja dešinės rankos taisyklė, o pirmumo teisę turi važiuojantis tiesiai.
Į klausimą ar prisimenate eismo reguliuotojo signalų reikšmes, tik kiek daugiau nei pusę respondentų atsakė teigiamai. 50.3 proc. apklaustųjų žinojo, kad eismo reguliuotojo dešinė ranka ištiesta į priekį reiškia, kad iš kairiojo šono transporto priemonėms leidžiama važiuoti visomis kryptimis.
„Dėl pamirštamų kelių eismo taisyklių keliuose netrūksta avaringų situacijų, o neretai tai sukelia ir avarijas. Kaip rodo žalų statistika, didžioji dalis įvykių užregistruoti dėl saugaus atstumo nesilaikymo, nepraleidus pagrindiniu keliu atvažiuojančios transporto priemonės ar manevruojant stovėjimo aikštelėje“ – teigia draudimo bendrovės „If“ transporto žalų grupės vadovas Dominykas Trimonis.
Lietuvos policijos duomenimis, dažniausiai pasitaikantys KET pažeidimai – greičio viršijimas, kurių šiemet jau užregistruota virš 92 tūkst. atvejų, saugos diržų ignoravimas, vairavimas išgėrus. Iš viso šiais metais išsiaiškinta kiek daugiau nei 250 tūkst. KET pažeidimų.
„Pagrindinių eismo nelaimių priežasčių ieškoti toli nereikia – tai, pirmiausia, žmogiškasis faktorius. Statistiniai duomenys byloja, kad dauguma eismo įvykių įvyksta dėl žmogaus kaltės. Leistino važiavimo greičio, kelio ženklų reikalavimų nepaisymas, vairuotojų per didelis pasitikėjimas savimi, vairavimo įgūdžių stoka, galimos rizikos nesuvokimas, nepagarba vienas kitam“ – priežastis vardina Policijos departamento prie VRM Komunikacijos skyriaus viršininkas Ramūnas Matonis.
Kaip rodo policijos nuolat daroma eismo įvykių analizė, didelė problema – neblaivūs prie vairo, neturintys teisės vairuoti asmenys. Be to, nereti atvejai, kai vairuotojai ir keleiviai pamiršta užsisegti saugos diržą, suaugusieji, nesilaikydami Kelių eismo taisyklių, nesaugiai automobiliuose veža vaikus (nenaudoja specialių vaikams skirtų sėdynių, neužsega diržo), motociklų, mopedų vairuotojai ir jų keleiviai nenaudoja saugos šalmų, pėstieji, dviratininkai tamsiuoju paros metu ar esant blogam matomumui – atšvaitų ar kitų šviesą atspindinčių elementų.
Apklausos dalyvių paklausus apie mažiausius leistinus atstumus sustoti ar stovėti iki pėsčiųjų perėjos ir sankryžos, didžioji dauguma 69 proc. ir 83 proc. žinojo, jog atstumas – 5 metrai.
Paklausti apie dažniausiai pamirštamas KET, respondentai dažniausiai įvardija dešinės rankos taisyklę, taisykles, susijusias su eismo reguliuotoju, greičio apribojimus ar posūkių signalų rodymą.
„If“ apklausoje apie dažniausiai užmirštamas KET dalyvavo 839 respondentai.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą1
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?58
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų4
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...