- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Draudimo bendrovės „If“ atlikta vairuotojų apklausa apie dažniausiai pamirštamas kelių eismo taisykles (KET) parodė, kad daugiau nei trečdalis (34 proc.) vairuotojų nemano, jog važiuoti antra juosta galima tik lenkiant arba apvažiuojant kliūtį. Dar trečdalis (36 proc.) vairuotojų mano, kad prekybos centro aikštelėje negalioja dešinės rankos taisyklė, o pirmumo teisę turi važiuojantis tiesiai.
Į klausimą ar prisimenate eismo reguliuotojo signalų reikšmes, tik kiek daugiau nei pusę respondentų atsakė teigiamai. 50.3 proc. apklaustųjų žinojo, kad eismo reguliuotojo dešinė ranka ištiesta į priekį reiškia, kad iš kairiojo šono transporto priemonėms leidžiama važiuoti visomis kryptimis.
„Dėl pamirštamų kelių eismo taisyklių keliuose netrūksta avaringų situacijų, o neretai tai sukelia ir avarijas. Kaip rodo žalų statistika, didžioji dalis įvykių užregistruoti dėl saugaus atstumo nesilaikymo, nepraleidus pagrindiniu keliu atvažiuojančios transporto priemonės ar manevruojant stovėjimo aikštelėje“ – teigia draudimo bendrovės „If“ transporto žalų grupės vadovas Dominykas Trimonis.
Lietuvos policijos duomenimis, dažniausiai pasitaikantys KET pažeidimai – greičio viršijimas, kurių šiemet jau užregistruota virš 92 tūkst. atvejų, saugos diržų ignoravimas, vairavimas išgėrus. Iš viso šiais metais išsiaiškinta kiek daugiau nei 250 tūkst. KET pažeidimų.
„Pagrindinių eismo nelaimių priežasčių ieškoti toli nereikia – tai, pirmiausia, žmogiškasis faktorius. Statistiniai duomenys byloja, kad dauguma eismo įvykių įvyksta dėl žmogaus kaltės. Leistino važiavimo greičio, kelio ženklų reikalavimų nepaisymas, vairuotojų per didelis pasitikėjimas savimi, vairavimo įgūdžių stoka, galimos rizikos nesuvokimas, nepagarba vienas kitam“ – priežastis vardina Policijos departamento prie VRM Komunikacijos skyriaus viršininkas Ramūnas Matonis.
Kaip rodo policijos nuolat daroma eismo įvykių analizė, didelė problema – neblaivūs prie vairo, neturintys teisės vairuoti asmenys. Be to, nereti atvejai, kai vairuotojai ir keleiviai pamiršta užsisegti saugos diržą, suaugusieji, nesilaikydami Kelių eismo taisyklių, nesaugiai automobiliuose veža vaikus (nenaudoja specialių vaikams skirtų sėdynių, neužsega diržo), motociklų, mopedų vairuotojai ir jų keleiviai nenaudoja saugos šalmų, pėstieji, dviratininkai tamsiuoju paros metu ar esant blogam matomumui – atšvaitų ar kitų šviesą atspindinčių elementų.
Apklausos dalyvių paklausus apie mažiausius leistinus atstumus sustoti ar stovėti iki pėsčiųjų perėjos ir sankryžos, didžioji dauguma 69 proc. ir 83 proc. žinojo, jog atstumas – 5 metrai.
Paklausti apie dažniausiai pamirštamas KET, respondentai dažniausiai įvardija dešinės rankos taisyklę, taisykles, susijusias su eismo reguliuotoju, greičio apribojimus ar posūkių signalų rodymą.
„If“ apklausoje apie dažniausiai užmirštamas KET dalyvavo 839 respondentai.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
M. Skuodis Birštone atidarys naują pėsčiųjų ir dviračių viaduką2
Susisiekimo ministras Marius Skuodis ketvirtadienį lankysis Birštone, kur susitiks su savivaldybės vadovais bei atidarys naują pėsčiųjų ir dviračių viaduką per magistralinį kelią Vilnius–Prienai–Marijampolė. ...
-
Lietuvio garaže – išskirtinis motociklas3
Lietuvoje – ypatingas pirkinys: vienas greičiausių pasaulyje serijinių motociklų „Panigale V4S SP2“. ...
-
Biržuose – senovinių automobilių festivalis: retenybėmis gėrėjosi smalsuoliai ir ekspertai3
Tradicinis festivalis „Nesenstanti klasika“, įvykęs Biržuose, šiemet pasižymėjo ir senovinių automobilių gausa, ir jų įvairove, kokybe. ...
-
Automobilių gamyba ir prekyba stringa, o pirkėjų yra1
Praeitą mėnesį Lietuvos automobilių parke debiutavo mažieji visureigiai „Tonale“ ir „Grecale“, estai graibstė „Toyota Yaris Cross“, o britai – „Nissan Qashqai“. ...
-
Metai – ne kliūtis: kodėl vieni automobiliai pinga, o kiti brangsta?
Sakoma, kad vos išvažiavęs iš salono naujas automobilis iškart praranda apie trečdalį kainos. Ir nors pastaruoju metu tendencijos keičiasi – dėl tiekimo grandinės sutrikimų nauji automobiliai vertinami vis labiau, laikui bėg...
-
Prezidento A. Smetonos keliais riedės istoriniai automobiliai
Rugsėjo 10-ąją VšĮ „Saugus ratas“ rengia tradicinį istorinių automobilių ralį, kuriame, kaip jau įprasta, senovinės technikos puoselėtojai varžysis dviejose „Oldtimer“ ir „Youngtimer“ automobilių klasėse...
-
Kas pavergė Lietuvos automobilių pirkėjų širdis?1
Kodėl vienus automobilius pirkėjai išgraibsto vos pasirodžius skelbimui pardavimų portaluose ar atvažiavus į aikštelę, o kitiems laukti pirkėjo gali tekti ilgas savaites ar net mėnesius. Pažvelgus į Lietuvos gatvėmis riedančius ratuo...
-
Sukurtas inovatyvus įrenginys padės išvengti transporto susidūrimų su laukiniais gyvūnais
Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Žemės ūkio akademijos (ŽŪA) absolventai Darius Pratašius ir dr. Kristina Pratašienė su kolegomis sukūrė inovatyvų autonominį išmaniųjų technologijų įrenginį, padedantį išvengti tr...
-
Penkios žvaigždutės – ne už blizgučius4
Nepriklausoma saugumo įvertinimo programa („New Car Assessment Programme“ – NCAP) išbandė naujausią 2022-ųjų „Mercedes-Benz” T-klasę ir už visų kategorijų testus skyrė penkias žvaigždutes. ...
-
Padangų atliekoms tvarkyti – šimtai tūkstančių eurų
Savivaldybių administracijos, Lietuvos automobilių kelių direkcija ir Valstybinių miškų urėdija jau gali teikti paraiškas finansavimui gauti naudotų padangų atliekoms tvarkyti. ...