- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Absoliuti dauguma Lietuvos gyventojų sutinka, kad telefono naudojimas vairuojant yra opi problema. Nepaisant to, daugelis pripažįsta vairuodami bent kartais patys pasinaudojantys telefonu.
Kelia grėsmę
Atliktas Baltijos šalių saugumo indekso tyrimas atskleidė, kad dažniausiai lietuviai prie vairo linkę naudotis telefonuose esančiomis kelių navigacijos programėlėmis bei nenaudodami laisvų rankų įrangos atsiliepti į skambučius.
Ekspertai perspėja, kad bet kokia pašalinė veikla vairuojant kelia didelę grėsmę eismo saugumui. Navigacijos programėles telefone prie vairo dažnai arba kartais naudoja daugiau nei pusė (54 proc.) šalies gyventojų. Į skambučius atsiliepinėja 42 proc., o trečdalis tyrimo dalyvių pripažino prie vairo patys skambinantys įvairiais reikalais.
Vienas iš penkių (23 proc.) gyventojų vairuodamas nevengia telefone skaityti žinučių, beveik tiek pat apklaustųjų (18 proc.) – patys jas rašo. 14 proc. lietuvių vairuodami dažnai arba kartais telefone naudojasi socialiniais tinklais. Be to, Lietuvos gyventojai vairuodami skambina, skaito ir rašo žinutes bei naudojasi socialiniais tinklais dažniau nei kaimynai latviai bei estai.
Skaito žinutes
Ignoruodami Kelių eismo taisyklėse numatytą draudimą prie vairo naudotis telefonu, transporto priemonių vairuotojai kelią didelę grėsmę sau ir kitiems eismo dalyviams. Vairavimas reikalauja visiško susikaupimo ir dėmesio sutelkimo į tai, kas vyksta kelyje.
Bet kokia pašalinė veikla vairuotoją blaško, trukdo jam tinkamai ir laiku reaguoti. Dažnas vairuotojas mano, kad žvilgtelėti į telefone gautą žinutę ar brūkštelėti trumpą atsakymą ilgai netruks. Tačiau, net ir važiuojant nedideliu greičiu, sekundei prarasta koncentracija gali lemti susidūrimą su kita transporto priemone, į kelią staiga išbėgusiu gyvūnu ar kita kliūtimi.
Šiandien vairuotojai įpratę ne tik skaityti ar siųsti žinutes, bet ir atsakinėti į elektroninius laiškus, naršyti internete ar net pasidaryti asmenukę socialiniams tinklams, filmuoti pastebėtus kitus eismo įvykius ar taisyklių pažeidimus. Už tokius veiksmus, kaip ir už telefono vairuojant naudojimą kitais tikslais, KET numatyta nuo 60 iki 90 eurų siekianti piniginė bauda.
Iškalbingi pavyzdžiai
Telefonu, laikant jį rankose, nederėtų naudotis ne tik automobilių vairuotojams, bet ir dviratininkams bei kitų transporto priemonių vairuotojams. Pavyzdžiui, šiandien miestų gatvėse neretai galima išvysti maistą į namus pristatančius dviratininkus, viena ranka laikančius vairą, o kita – telefoną su įjungta navigacijos programėle. Taip naudotis telefonu, be abejo, yra neleistina ir pavojinga. Akis nuo išmaniojo įrenginio ekrano bent jau eidami per gatvę turėtų atitraukti ir pėstieji – rekomendacija nesinaudoti telefonu pėsčiųjų perėjose įsigaliojo 2018 m. pabaigoje.
Baltijos šalių saugumo indekso tyrimo duomenimis, telefonu vairuojant dažniau nei kitų miestų ir gyvenviečių gyventojai Lietuvoje yra linkę naudotis vilniečiai. Telefoną į rankas vairuojant taip pat dažniau ima jaunimas. Be to, jaunesni gyventojai rečiau mano, kad telefono naudojimas trukdo vairuoti.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?46
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...