- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pinigines teks pakratyti už įvežamą automobilį registruojant, o vėliau mokėti ir metinį mokestį. Matydami gresiančias mokėti sumas, ekspertai kraipo galvas. Esą registracijos mokestis Lietuvoje artėja prie tokio, kurį moka Vokietijos gyventojai, praneša LNK.
Pernai metų duomenimis, du trečdaliai lietuvių registravo automobilius, kurių tarša siekė nuo 130 iki 200 g CO2 kilometrui. Priėmus naują automobilių taršos mokestį, visi šie automobilių savininkai už įvežamą priemonę sumokėtų nuo 100 iki 800 eurų vienkartinį registracijos mokestį, o kasmet piniginę paplonintų nuo 30 iki 200 eurų. Tiek mokės tie, kurių kilmės arba patvirtinimo dokumentuose nurodytas anglies dvideginio išmetimas. Beveik pusė registruojamų automobilių šių duomenų neturi ir jų savininkai mokės dar daugiau.
„Iš patirties registracijos mokesčio matome, kad tai, ką nurodo gamintojas, ir tai, ką paskaičiuojame pagal formulę, nesutampa. Bet kurio atveju pagal formulę bus daugiau“, – aiškino „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas.
Matydami gresiančias mokėti sumas, ekspertai kraipo galvas. Esą registracijos mokestis Lietuvoje artėja prie tokio, kurį moka Vokietijos gyventojai.
„Mūsų regione tikrai nėra tiek daug pajamų gaunančių žmonių, kiek likusioj Europoj. Mažiausiai gaunantiems tikrai bus didelis smūgis per kišenę, nes jų automobilis kainuoja 500, o jeigu reiks susimokėt dar 200 kasmet, tai tikrai ženkli suma“, – teigė Naudoto transporto pardavėjų asociacijos vadovas Vilmantas Baršys.
Stop kadras.
Žmonės kiekvienais metais už automobilį mokėti nenorėtų. Ypač skaudžiai toks mokestis paliestų vairuotojus regionuose.
Neatmetama, kad dėl didėsiančių mokesčių automobiliai tik brangs. „Įvežimo mokestis tikrai didelis. Jis bus taikomas tiek naujiems, tiek naudotiems, tai ne paslaptis, kad tą pabrangimą sumokės galutinis klientas. Visiems automobiliai kainuos daugiau“, – sakė V. Baršys.
Didėjantis registracijos mokestis paveiks ir prekybą turguose.
Mažiausiai gaunantiems tikrai bus didelis smūgis per kišenę, nes jų automobilis kainuoja 500, o jeigu reiks susimokėt dar 200 kasmet, tai tikrai ženkli suma.
„Be abejo, kad pardavėjas stengsis pirkėjui užkabinti tą mokestį. Na bet, pavyzdžiui, turgus – derybų klausimas, kartais pasidalina. Jeigu 10 tūkst. kainuoja automobilis, tai taip, bet jei 3 tūkst., tai jaustųsi labiau“, – kalbėjo Kauno automobilių turgaus vadovas Valentinas Naujanis.
Baiminamasi, kad naujajame taršos mokestyje numatytos lengvatos gali apsunkinti registravimo procesą. Didžiausių eilių prie „Regitros“, kaip kad buvo šį pavasarį, nenori niekas.
„Krūva išimčių yra numatyta tam tikroms grupėms, tai kiekviena išimtis yra problema iš karto skaičiuojant, taikant, kuriant sistemą, nes kiekviena išimtis reikalauja tam tikrų duomenų skaitmenoje gauti. Kad tai nebūtų našta papildoma...“ – sakė S. Šuminas.
Planuojama, kad naujasis taršos mokestis įsigalios nuo 2023 metų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?46
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...