Svarbu vairuotojams: kokia tvarka nuo kitų metų reikės praleisti specialiąsias transporto priemones

  • Teksto dydis:

Nuo sausio 1 d. Lietuvoje keičiantis daliai Kelių eismo taisyklių (KET), vairuotojai kviečiami susipažinti su būsimais pokyčiais, kokia tvarka nuo kitų metų reikės praleisti specialiąsias transporto priemones ir jas lydintį transportą. Naujoji tvarka leis policijos, greitosios medicinos pagalbos, gaisrinės ar kitų specialiųjų transporto priemonių vairuotojams nelaimės vietą pasiekti greičiau ir taip prisidėti prie gyvybių išsaugojimo.

Atkreipiamas dėmesys, kad nuo Naujųjų pastebėję specialiąsias transporto priemones su įjungtais mėlynais ir raudonais (arba tik mėlynais) švyturėliais ir specialiaisiais garso signalais bei jas lydintį transportą vairuotojai turės elgtis kitaip.

Nuo sausio 1 d. važiuojant keliu, kuriame galima važiuoti tik viena kryptimi ir turinčiame dvi ir daugiau eismo juostų, pastebėjus specialiąsias transporto priemones, kraštinėje kairėje eismo juostoje esančios transporto priemonės turės trauktis kairėn. Visos kitos transporto priemonės, esančios dešiniau, turės trauktis dešinėn ir taip sudaryti avarinį koridorių specialiosioms transporto priemonėms. 

Dabar galiojantis praleidimo principas išlieka kelyje, kuriame viena kryptimi yra viena eismo juosta: transporto priemonių vairuotojai privalo sustoti dešiniajame kelkraštyje, o kai jo nėra, – prie dešiniojo važiuojamosios dalies krašto.

Eismo dalyviai turėtų visada prisiminti KET 12 punkto reikalavimą, kad eismo dalyviai visais atvejais privalo nedelsdami duoti kelią artėjančioms specialiosioms transporto priemonėms su įjungtais mėlynais ir raudonais (arba tik mėlynais) švyturėliais ir specialiaisiais garso signalais ir jas lydinčioms transporto priemonėms.

 

 

Tarptautiniai tyrimai rodo, kad tokia tvarka sudaromas avarinis koridorius padeda specialiosioms transporto priemonėms – ugniagesiams, greitosios pagalbos, policijos pareigūnams – nelaimės vietą pasiekti vidutiniškai iki 4 minučių greičiau. Tai ypač svarbu norint išsaugoti žmonių gyvybes ar operatyviai padėti sužeistiesiems.

Nuo sausio 1 d. įsigaliosiančiais KET pakeitimais tikslinama stovėjimo tvarka elektromobilių įkrovimo vietose, nustatomas draudimas stovėti gatvės ir įvažiavimo į teritoriją sankirtose, aiškiau reglamentuojama ir suvienodinama apsisukimo šviesoforais reguliuojamose sankryžose tvarka, nustatoma aiškesnė eismo tvarka bendrose greitėjimo ir lėtėjimo juostose.



NAUJAUSI KOMENTARAI

jurgis

jurgis portretas
Nieko čia naujo nėra Vokietijoje toks eismas jau nuo seno ,tik autobane važiuojantys dešine kraštine juosta turi trauktis į kairę ,nes ten yra dešinėje ištisinė plati juosta ir kai mašinos pasitraukia į kairę tai tą dešinės juosta važiuoja specialiosios didelės mašinos ,o mažosios važiuoja tarp trečiosios ir antrosios juostos ,nes kaire juosta važiuojantys turi pasitraukti į kairę ,o vidurinės juostos vairuotojai turi trauktis prie dešiniosios juostos .tik nežinau ar supratote nes jūs paprastų eismo taisyklių nežinote tai ką kalbėti jums apie Europos
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių