- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Veiklą Lietuvoje pradeda Estijos startuolis „Eleport“, diegiantis elektromobilių įkrovimo stoteles. Planuojama jau artimiausiais metais Lietuvoje įrengti mažiausiai 100 viešai prieinamų transporto priemonių įkrovimo vietų.
Atsižvelgs į poreikius
„Prognozės džiugina: elektromobilių dalis tarp visų parduodamų naujų automobilių Europoje nuo esamų 20 proc. per artimiausius ketverius penkerius metus turėtų padidėti iki 70–80 proc. Vadinasi, pokytis bus staigus, todėl kils iššūkių užtikrinant reikiamą infrastruktūrą šioms transporto priemonėms“, – sakė „Eleport Lithuania“ vadovas Kazys Pupinis.
Ambicijų tapti vienaragiu neslepiantis startuolis Estijoje veiklą pradėjo 2016 m., pernai žengė į Latvijos rinką, o šįmet startavo Lietuvoje ir Lenkijoje. „Bolt“ ir „Skype“ investicijas pritraukusi bendrovė intensyvią plėtrą vykdo ne tik geografiškai: šiuo metu per 140 įkrovimo stotelių turinti „Eleport“ per artimiausius metus jų skaičių visose keturiose šalyse ketina užauginti daugiau nei penkis kartus.
Vien Lietuvoje suplanuota pastatyti daugiau nei 100 greito ir lėto įkrovimo stotelių, o po 3–5 metų jų skaičius „Eleport“ tinkle mūsų šalyje, tikimasi, perkops 1 tūkst.
Kur jų atsiras, priklausys nuo žmonių poreikių ir susitarimų su partneriais.
„Esame pasiruošę dirbti tiek su miestų savivaldybėmis, tiek su privačiais partneriais, nuo verslo, prekybos centrų, iki degalinių. Galime finansuoti visą projektą, įdiegti ir valdyti pačias stoteles, atlikti jų priežiūrą, rūpintis klientų pritraukimu, aptarnavimu ir visais kitais niuansais. Be to, „Eleport“ vysto programinę įrangą ir jos sprendimus pritaikome atskirai kiekvienai šaliai, atsižvelgdami į kiekvieno kliento poreikius. Taikome įvairius bendradarbiavimo modelius ir kviečiame susisiekti visus, ką tokios paslaugos domina“, – kalbėjo K.Pupinis.
Lietuvoje iš 1,7 mln. registruotų transporto priemonių tik kiek daugiau nei 9 tūkst. – elektrinės.
Situacija – liūdna
„Eleport Lithuania“ inicijuotoje diskusijoje apie tvaraus transporto infrastruktūros plėtros svarbą dalyvavęs už aplinką atsakingas Europos Komisijos (EK) narys Virginijus Sinkevičius akcentavo, kad elektromobiliai yra neišvengiama viso Senojo žemyno ateitis.
Europos Parlamentas (EP) jau pritarė įstatymo projektui nuo 2035 m. uždrausti naujų automobilių su vidaus degimo varikliais pardavimus.
„ES ir šalių narių pozicija bei politika yra labai aiški, dėl to nėra jokių dvejonių ar gręžiojimosi atgal. Pokytis jau vyksta, o sprendimas dėl naujų automobilių su vidaus degimo varikliais atsisakymo yra tik paskutinė vinis. Svarbesnis klausimas, kaip šiuos planus greičiau įgyvendinti, kad tiek infrastruktūra, tiek gyventojų imlumas elektromobiliams augtų? Į tai įeina daug dedamųjų, pradedant elektros kaina, finansavimo sprendimais ir efektyviu ES investicijų panaudojimu, baigiant žmonių elgsenos pokyčiais. Tikiu, kad ypač reikšmingas vaidmuo tenka miestų infrastruktūrai, kuri gali programuoti vieną ar kitą elgseną. Pavyzdžiui, jei įrengiamos automobilių stovėjimo vietos, kuriose nėra įkrovimo stotelių – vargu ar verta tikėtis, kad žmonės pirks elektromobilius ir važinės po miestą ieškodami, kur juos įkrauti“, – sakė V.Sinkevičius.
Jis pastebėjo, kad šiuo metu situacija Lietuvoje liūdna: šalyje yra tik kiek daugiau nei 600 viešų elektromobilių įkrovimo stotelių, arba maždaug 0,2 įkrovimo stotelės 100 km kelių. Pagal šį rodiklį Lietuva yra viena iš ES autsaiderių. Kita vertus, ir elektromobilių skaičiai neįspūdingi: iš 1,7 mln. registruotų transporto priemonių tik kiek daugiau nei 9 tūkst. yra elektrinės.
Yra, bet neveikia
Tinklaraščio apie elektromobilius „100 procentų elektrinis“ įkūrėjas ir vadovas Dainius Jakas antrino, kad vairuojantiems elektromobilius Lietuvoje kyla daug nepatogumų.
„Kol elektromobilių buvo nedaug, viskas buvo gerai, tačiau dabar infrastruktūros stoka yra stabdantis faktorius. Ypač didelis poreikis jaučiamas pagrindinėse magistralėse. Didelė problema, kad įkrovimo stotelės dažnai neveikia“, – pabrėžė D.Jakas.
Anot jo, dėl šios rizikos elektromobilių vairuotojai dažnai paprasčiausia atsisako idėjos važiuoti iš Vilniaus į pajūrį ar kitą ilgesnį maršrutą.
Transporto inovacijų asociacijos direktorė Rugilė Adziukevičiūtė-Buzė svarstė, kad verslas visuomet eina viena koja priekyje ir pirmasis diegia sprendimus – biuruose, darbo, apsipirkimo vietose ir kitur. Tačiau pokyčius galėtų smarkiai paspartinti savivaldybių mokestiniai sprendimai ir savivaldybių proaktyvumas diegiant viešąsias įkrovimo stoteles.
„Pokyčių ratas įsisuks, kai miestuose turėsime žaliąsias zonas, bus taikomi mokesčiai taršiems automobiliams keliuose. Infrastruktūrą būtina plėsti, bet, remiantis Norvegijos ir kitų šalių pavyzdžiu, verta pasižiūrėti, ką galima pasiekti reguliacinėmis priemonėmis. Todėl stoteles diegiančiam verslui siūlyčiau pirmiausia diskutuoti su savivaldybėmis“, – reziumavo R.Adziukevičiūtė-Buzė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vokietijai nesiseka „elektrifikuoti“ automibilių rinkos2
Vadybos konsultacijų įmonės „Deloitte“ prognozės rodo, kad Vokietijos elektromobilių rinka augs kur kas lėčiau, nei tikėjosi vyriausybė. ...
-
„General Motors“ atsisako robotaksi projekto
JAV automobilių pramonės gigantas „General Motors“ paskelbė atsisakantis robotaksi kūrimo, kai praėjusiais metais plačiai nuskambėjęs incidentas pristabdė tokio projekto pažangą. ...
-
LEA: lapkritį šalyje įregistruoti 959 elektromobiliai1
Šių metų lapkritį Lietuvoje iš viso įregistruoti 959 elektromobiliai. Tai 50,8 proc. daugiau elektromobilių nei pernai lapkritį, tačiau 17,8 proc. mažiau nei šių metų spalį, skelbia Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
Įvertino automobilius, pagerbė sportininkus
Asfaltu ir žvyrkeliais, purve ir poligone, lyjant, sningant ir šviečiant saulei – tokių išbandymų teko rinkimų „Metų automobilis“ dalyviams. Pergales šventė „Škoda“, „Renault“ ir &bdq...
-
LDK bajorų vargai šių laikų vairuotojams neįkandami4
Prasidėjus šalčiams dažnai piktinamės, kad žiema kelininkus užklupo netikėtai. Ypač žinant, kiek lėšų investuojama į kelių būklės priežiūrą. Tačiau dabartinę situaciją lyginant su praeities keliais ir transportu, šiuol...
-
Beveik 100 tūkst. gyventojų rizikuoja prarasti teisę vairuoti: nusižengusiųjų laukia baudos3
Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) ir „Regitra“ primena vairuotojams pasitikrinti sveikatą iki 2025 m. sausio 1 d., nes to nepadariusiems būtų stabdoma teisė vairuoti. Šiandien to dar nėra padarę 98 tūkst. vairuotojų. ...
-
Kitąmet vairavimo egzaminą bus galima laikyti tik lietuvių arba oficialiomis ES kalbomis
Nuo kitų metų sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje bus galima laikyti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos Sąjungos (ES) kalbomis, tačiau išimtis bus taikoma ukrainiečiams, antradienį pranešė Vidaus reikalų ministerija (VRM). ...
-
Vairuotojai, dėmesio: įsigalioja KET pakeitimai16
Įsigaliojus Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimams, nuo sekmadienio privaloma laikytis saugaus atstumo lenkiant ar apvažiuojant dviratininkus ir pėsčiuosius, draudžiama palikti automobilius intensyvesnio eismo keliuose, taip pat atsiranda nauji kelio ...
-
Gruodžio 1-ąją įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių pakeitimai10
Jau šį sekmadienį, gruodžio 1 d., įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai, numatantys keletą naujovių šalies keliuose. Reikės laikytis saugaus atstumo lenkiant ar apvažiuojant dviratininkus ir pėsčiuosius, bus draudžia...
-
Įvardijo patikimiausius automobilius: trūkumų turi visi, bet kai kurie – mažiau1
Vokietijos techninės apžiūros asociacija (TÜV), remdamasi pastarųjų metų transporto priemonių patikrų rezultatais, įvardijo skirtingo amžiaus patikimiausius automobilius. ...