Spartesnį automobilių pardavimų proveržį stabdo ličio stoka

  • Teksto dydis:

2021 m. elektromobilių pardavimų tempas spartėjo, tačiau svarbių žaliavų, tokių kaip ličio, prieinamumas gali sulėtinti sektoriaus augimą.

Tarptautinės energetikos agentūros (TEA) duomenimis, pernai parduota 6,6 mln. elektromobilių – daugiau nei dvigubai daugiau nei ankstesniais metais, o šiuo metu jie sudaro vieną iš dešimties parduodamų naujų automobilių.

Kinijai teko pusė visų šių pardavimų.

Elektromobilių pardavimai ir toliau sparčiai auga, o pirmą 2022 m. ketvirtį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, jie ūgtelėjo 75 proc.

Valstybinės subsidijos, skirtos sumažinti išlaidas vartotojams, buvo pagrindinis veiksnys, skatinantis elektra varomų transporto priemonių naudojimą, ir pernai jos padvigubėjo iki beveik 30 mlrd. eurų (32 mlrd. JAV dolerių).

Transporto priemonių gamintojos taip pat padidino pasiūlą. Šiuo metu parduodama apie 450 modelių – penkis kartus daugiau nei 2015 m.

Elektromobilių pardavimai 2022 m. pirmą ketvirtį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, ūgtelėjo 75 proc.

Vis dėlto pasiūlos apribojimai ir kylančios kainos gali stabdyti tolesnį sektoriaus augimą.

„Politikos formuotojai, pramonės vadovai ir investuotojai turi būti labai budrūs ir išradingi, kad sumažintų tiekimo sutrikimų riziką ir užtikrintų tvarų svarbiausių naudingųjų iškasenų tiekimą“, – teigė TEA generalinis direktorius Fatihas Birolis.

Tam tikrų pagrindinių medžiagų gamyba ir perdirbimas šiuo metu apsiriboja vos keliomis šalimis.

Kinija gamina tris ketvirtadalius pasaulinio ličio jonų baterijų, dažniausiai naudojamų automobiliuose ir mažuose elektroniniuose prietaisuose. Azijos milžinei tenka pusė pasaulinių ličio ir kitų pagrindinių elementų, tokių kaip kobaltas ir grafitas, perdirbimo pajėgumų.

Pasak TEA, šiuo metu turimų ličio atsargų nepakaktų užtikrinti, kad elektrinės transporto priemonės pakeistų automobilius su vidaus degimo varikliais. TEA apskaičiavo, kad iki 2030 m. reikia šešis kartus padidinti ličio gamybą, atidarant 50 naujų šio metalo kasyklų.

Nors tiek Europoje, tiek JAV gaminami elektromobiliai ir siekiama padidinti reikalingų baterijų gamybą, TEA teigė, kad iki 2030 m. tiekimo grandinėse greičiausiai ir toliau dominuos Kinija.



NAUJAUSI KOMENTARAI

gandai

gandai portretas
kiek zinau JAV bufetas ar sorosas vienas is tu senuku milijardieriu investavo i JAV gavyba liti is hidrotermu, sako trauks is greziniu, filtruos liti...na amerikieciai labai nori savo tureti, o kinai man rodos jau spejo i argenitinos ar bolivijos licio kasyklas investuoti, ten todel ir tiese kelius :), JAV labai pikti ant kinijos, nes jie turi licio, o JAV ne :)...JAV nori dominuoti visur perteke pinigais. bet licio kaina siuo metu siekia kosmosa birzose ir toliau kyla, kylant kuro kainoms vis daugiau pirks visi elektros nauja mada-elektromobilius, elektrinius akumuliatorinius silpnus irenginius (pats turiu benzina ir elektra galiu palyginiti, elektriniai dar kol kas atlisieka su galia, mobilumu ir t.t. nuo benzino). nezinau man pirkti elektromobili uz 38 stukas nuo cia...ko pasekoje as universalu ar geresni bezina uz 20 stuku laisvai nuperku ir uz tuos likusius pinigus gali aplink pasauli keleta kartu suvazineti ko su elektriniu baterija nuliks ir niekur negalesiu pasikrauti :D

Visa ta "elektromobilizacija"

Visa ta "elektromobilizacija" portretas
tai viena iš milžiniškos žaliųjų lobistų aferos dalis.Kas mokat skaityti,skaitykit ,apie tai jau nemažai rašoma .

sdfsfd

sdfsfd portretas
vis dar nesupratot, kad visos reformos yra su tikslu įsisavinti jūsų pinigus jums patiems gailiai prašant. Sukuriamas poreikis, kurio nebuvo, susirenkami pinigai iš naivuolių. Lygiai taip pat visoie fondai imdami 10 ar daugiau proc administravimo mokesčius be rūpesčių gyvena. Pvz nuo 5 mln kiek nubyra? Ir budas pinigus paplaut visai neblogas
VISI KOMENTARAI 7

Galerijos

Daugiau straipsnių