- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatymo tvarka numatytą teisę. Kiek už tikrinimo aparatus sumokėta? Aplinkosaugininkai viešai skelbė, kad už prietaisus mokėjo nuo 13 iki 15 tūkst. eurų. Gyventojai netruko rasti tokių prietaisų pigiau.
Aplinkos apsaugos departamento atstovė Laima Grižaitė pakomentavo, ar aplinkosaugininkai nepermokėjo už taršos tikrinimo aparatus.
– Kiek ir kokių aparatų pirkote? Ir už kiek?
– Pirkome du aparatus. Išmetamųjų dujų analizatorius. Vienas – benzininiam varikliui, kitas – dyzeliniam varikliui ir priedus. Į komplektaciją įėjo dar įkrovimo baterija, vežimėlis ir sūkių matuoklis. Bendra viso komplekto kaina – 13 310 eurų su PVM.
– Tai čia ne vienas aparatas atskirai, o ir benzininio, ir dyzelinio, ir dar priedai?
– Benzininio variklio analizatorius – šiek tiek brangesnis ir kainavo 5 200 eurų su PVM. O dyzelinio variklio – nepilnai 5 tūkst. su PVM.
– Suma apie 10 tūkst. eurų. Dar 3 tūkst. kainavo priedai, ar ne? Kokie tai priedai?
– Iš priedų brangiausias buvo sūkių matuoklis, kuris bene 2,5 tūkst. kainavo. Įkrovimo baterija ir vežimėlis, nes aparato nepaneši, reikia atsivežti prie tikrinimo vietos. Tai tas vežimėlis dar kainavo.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Kaip pirkote aparatus? Internete ieškojote ar kažkas atėjo ir pasiūlė?
– Prieš vykdydami pirkimus pasižiūrėjome orientacinę kainą, bet vykdėme kaip įprastai, vadovaujantis viešųjų pirkimų įstatymu pagal mažiausią kainą, kuri buvo pasiūlyta tiekėjo.
– Ar tai ir buvo mažiausia kaina, kurią vienas iš tiekėjų pasiūlė?
– Taip, raštu atsiuntė mažiausią kainą.
– Ar į kainą įskaičiuota jų priežiūra?
– Taip, kaip ir įprasta tokiais atvejais.
– Ar pardavėjas atliks aparato techninę priežiūrą?
– Techninį palaikymą.
– Ar planuojate įsigyti daugiau tokių aparatų komplektų?
– Taip, ketinama įsigyti, nes aplinkos apsaugos departamente yra penkios valdybos, kurios vykdys šiuos tikrinimus. Norime užtikrinti, kad jos visos turėtų po tokį komplektą.
– Ar nepermokėjote?
– Manau, kad ne.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ekspertas atskleidė, ko tikėtis elektromobilių vairuotojams9
Praėjusiais metais Lietuvoje reikšmingai augo tiek elektromobilių rinka, tiek ekologiškoms transporto priemonėms skirta infrastruktūra. Visgi ekspertai pastebi, kad nors bendras įkrovimo stotelių skaičius atrodo didelis, vairuotojai dar ga...
-
Nepaiso naujos tvarkos: per pirmąsias dvi savaites nubausta šimtai vairuotojų29
Per pirmąsias dvi šių metų savaites dėl negaliojančios sveikatos pažymos nubausta 250 vairuotojų, BNS informavo Policijos departamentas. ...
-
Lietuvos teritorijoje nebegali būti šių automobilių45
Nuo šeštadienio lengvieji automobiliai su baltarusiškais registracijos numeriais nebegali būti Europos Sąjungos (ES), taip pat ir Lietuvos teritorijoje. ...
-
Naudotų automobilių rinka atsigauna?
Lietuvoje pernai pirmą kartą įregistruota 167,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 9 proc. daugiau nei užpernai, kai šis skaičius siekė 154,2 tūkst., remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, penktadienį skelbia b...
-
Vairuotojus stebina nemalonus siurprizas3
Šaltuoju metų laikotarpiu klaipėdiečiai susiduria su neįprasta problema. Šildant automobilį, kai kada subyra langų stiklai. Daugelis mano, kad tai įvyksta dėl karšto ir šalto oro kontrasto, tačiau specialistai pabrėžia, k...
-
Greičio matuokliai sustatyti nesilaikant tvarkos: kuriuos paliks, o kurių nebeliks9
Naujasis susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis sako, jog išgirdo vairuotojų skundus ir žada keliuose mažinti greičio matuoklių skaičių. Anot ministro, dabar jie skirti pasipinigavimui, bet ne saugumui. O auditas parodė, kad dalis matuoklių pa...
-
Europoje – „Renault“, JAV – „Honda“1
„Būtent šis mūsų modelis gali tapti pokyčių elektromobilių rinkoje varomąja jėga“, – pareiškė „Renault“ vadovas Fabrice’as Cambolive’as, atsiėmęs pagrindinį tradicinio konkurso „Metų au...
-
Iš sostinės gatvių išnyks kledarai2
Vilnius planuoja, kad iki 2030 m. ne mažiau nei 55 proc. visų viešojo transporto priemonių sudarys varomos elektra arba alternatyviu kuru. ...
-
Žalieji tikslai – iššūkis įpročiams
„Nuo arklio pereiti prie ratų buvo lengva, o dabar keistis žmonės nenori, nes retas keliavimo būdas yra patogesnis nei savo automobiliu“, – tvirtina ekologas Liutauras Stoškus. ...
-
Kelių mokesčiai: kodėl Lietuva dar nesilygiuoja į Europą?2
Tvirtinant Lietuvos metinį biudžetą kilo diskusijų dėl kelių finansavimo. Europos pavyzdžiai rodo, kad, pakeitus kelių mokesčio sistemą, galima surinkti papildomų lėšų kelių infrastruktūrai ir gauti kitos naudos. Tačiau mokesčių na&sca...