- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vakarų sankcijos sužlugdė rusiškų automobilių gamybą, bet „Avtovazas“, kuris su prancūzų koncernu „Renault“ gamino žigulių palikuonis, vis dėlto sugebėjo atnaujinti „Ladų“ surinkimą, kad ir minimaliu pajėgumu, praneša LNK.
Pagrindinės Rusijos automobilių gamyklos darbuotojai Toljatyje baigia darbo dieną, bet jie bent jau turi darbo, nes „Ladų“ gamykla dėl Vakarų sankcijų stovėjo du mėnesius ir mokėjo minimumą.
Tad žigulius, kurie visada buvo pigūs, vėl gamina, bet dabar gamina dar labiau apkarpytus.
Pasak Dianos Magney, „Sky“ korespondentės, tai pirmoji „Lada Granta“, kurią vėl pradėjo gaminti, yra tikrai paprasta, tačiau ji neturi daugelio pagrindinių saugumo elementų – stabdžių antiblokavimo, saugos pagalvių ir kondicionieriaus.
Kai Vladimiras Putinas įvedė kariuomenę į Ukrainą, Rusijos automobilių pardavimai žlugo. Palyginus su praėjusia vasara, parduodama net 75 proc. mažiau automobilių.
Dauguma gamyklų išvis sustabdė gamybą, nes nebegali įsigyti komplektuojančių dalių.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
Prancūzų „Reno“ pagrindinė rusų „Avtovaz“ akcininkė pasitraukė dar kovą ir atidavė savo paketą rusų valdžiai, bet praėjus porai mėnesių padėtis nebeatrodo visiškai prasta.
„Sąraše tų dalykų, dėl kurių „Avtovaz“ iškilo rimtų problemų, buvo stabdžių kaladėlės, pagrindinis stabdžių cilindras, vožtuvai, kėbulai, diržai, saugos diržai, apsaugos pagalvės, vairai, ABS generatorius, starteris, stebulės termostatai, ribotuvai, varžtai. Šiandien, pagal daugumą šių pozicijų, problemos yra išspręstos“, – sakė „Avtovaz“ profsąjungos atstovas Grigorijus.
Pačiame Toljatyje dar nuo sovietinių laikų klesti gatvės mechanikai, pavyzdžiui, tokie, kaip Merabas, taisantis vieną iš senųjų žigulių. Merabas dėl detalių nesiskundžia.
Pasak mechaniko, dar yra detalių senoms mašinoms, tad tikrai visko galima rasti, tačiau su naujomis detalėmis jau sunkiau. Galima jų rasti, bet jos labai brangios.
Nemaža vietos žmonių dalis, dar prisimenančių sovietinius laikus, nepergyvena dėl sankcijų.
„Galėčiau pasakyti, kad mes nesikamuojame kaip visa Europa, bent jau taip rodo per televizorių. Nors pats Europoje nebuvau. O pas mus kaip buvo, taip ir yra. Duonos bei druskos turime“, – teigė Marabas.
Sunku pasakyti, ar rusams pakaks tik duonos ir druskos, bet Maskvos pareiškimai, kad ji sugebės įveikti Vakarų sankcijas, turi šiokio tokio pagrindo.
Taigi, rusai sugebėjo rasti bent dalį jiems reikiamų „Renault auto“ detalių Kinijoje ar kitose šalyse, todėl tarptautinis valiutos fondas pagerino Rusijos ūkio prognozes.
Tačiau ilgalaikės prognozės išlieka blogos, bet ne katastrofiškos. Reikia tikėtis, kad ir Toljatyje absoliuti dauguma gyventojų priklauso nuo „Avtovaz“ malonės ir supranta, kad jų gerovė yra labai susijusi su V. Putino karu Ukrainoje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kinų BYD įvažiavo į Taliną ir Tartu4
Vienas didžiausių pasaulyje elektromobilių ir iš tinklo įkraunamų hibridinių automobilių gamintojų – kinų BYD – pradėjo veiklą Baltijos šalyse: Estijos miestuose Taline ir Tartu atidaryti prekybos centrai. ...
-
LTG: šis maršrutas – ypač populiarus ir pasiteisino su kaupu
2023 metų gruodžio 27 d. pradėjusiu veikti traukinių maršrutu Vilnius–Ryga–Vilnius per 12 mėnesių važiavo kone 62 tūkst. keleivių, praneša LTG grupė. ...
-
„Regitra“ keičia tvarką: ką svarbu žinoti užsiregistravusiems, bet neatvykusiems į egzaminą1
„Regitra“ ketina pusę metų neleisti registruotis vairavimo egzaminui asmenims, kurie per metus 5 kartus užsiregistravo laikyti šį egzaminą, tačiau į jį neatvyko. Anot bendrovės paslaugų valdymo ir vystymo departamento direktoriaus ...
-
AAD teigia: Lietuvos transporto parkas atsinaujina5
Aplinkos apsaugos departamento (AAD) pareigūnams nuo šių metų rugpjūčio kelių reiduose pradėjus tikrinti transporto priemonių taršą, per tris mėnesius visoje Lietuvoje aplinkosaugininkai sustabdė 472 transporto priemones, iš kur...
-
Transporto sektoriui metai klostėsi sudėtingai: rinka liko nestabili, griežtėja reguliacinė aplinka
Lietuvos transporto ir logistikos įmonės šiuos metus vertina kaip sunkius – nors įmonių pajamingumas šiek tiek padidėjo, bet darbuotojų trūkumas neleido pilnai pasinaudoti pagerėjusia situacija. ...
-
Bilotaitės pasiteisinimas dėl vairavimo egzamino: sprendimas nebuvo priimtas vienasmeniškai9
Buvusi vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė tvirtina, kad dabartinio ministro Vladislavo Kondratovičiaus teiginiai, jog sprendimas uždrausti laikyti vairavimo egzaminus rusų kalba buvo priimtas vienasmeniškai, nesiderinant su kitomis institucij...
-
Ministras: sprendimas atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba nebuvo tinkamai suderintas3
Metams atidėjus sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba, Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius sako, jog toks žingsnis nebuvo tinkamai suderintas su atsakingomis institucijomis. ...
-
VRM atidėjo sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba7
Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius penktadienį pasirašė įsakymą, kuriuo metams nukėlė sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba. ...
-
Šventinė karštinė įsibėgėjo: Kalėdoms išpuošia ir automobilius2
Kol tarp miestų vyksta amžina kova, kurio gi eglė gražiausia, išradingumu kartais nenusileidžia ir paprasti žmonės. Štai ir automobilių mylėtojai bando įrodyti, kad ne prasčiau moka išpuošti savo ratuotas transporto priem...
-
Bilotaitė turi kategorišką nuomonę dėl vairavimo egzamino2
Buvusi vidaus reikalų ministrė konservatorė Agnė Bilotaitė nepagrįstu ir nesuprantamu vadina naujojo vidaus reikalų ministro siekį stabdyti sprendimą nuo sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje organizuoti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos ...