Rudenį – naujas padangų žymėjimas

Rudenį – naujas padangų žymėjimas

2012-06-06 23:59
Rudenį – naujas padangų žymėjimas
Rudenį – naujas padangų žymėjimas / Evaldo Butkevičiaus nuotr.

Nuo lapkričio 1 d. visos naujos transporto priemonių padangos Europos Sąjungoje turės būti ženklinamos pagal degalų sutaupymo efektyvumą, sukibimą su kelio danga ir triukšmingumą.

Užsimena ir apie ekologiją

Tokią naujieną savaitės pradžioje išplatino Susisiekimo ministerija. Tikimasi, kad naujas žymėjimas paskatins ekologiškesnių padangų gamybą.

Kaip teigiama dar 2009 m. priimtame Europos Parlamento ir tarybos reglamente, naujoji sistema nukreipta ne tik į vartotojus, tačiau ir į padangų gamintojus.

Jau po metų prasidėjo konkretūs darbai. Sukurta dešimties laboratorijų grandinė ir pradėtas tyrimas, kuriame buvo bandomos "Apollo Vredestein", "Bridgestone", "Continental", "Goodyear", "Michelin" ir "Pirelli" padangos.

Čia nustatyta, kad net 20–30 proc. degalų transporto priemonės sunaudoja dėl padangų, ypač dėl jų pasipriešinimo riedėjimui. Todėl, sumažinus padangų pasipriešinimą riedėjimui, kelių transporto priemonės daug efektyviau naudotų degalus, o kartu ir išmestų mažiau teršalų.

Kaip teigiama reglamente, sutaupytų degalų kaina visiškai kompensuoja ir viršija didesnę padangų kainą, kurią lemia didesnės gamybos sąnaudos.

Septynios klasės

Standartinėje etiketėje pateikta informacija apie padangų parametrus padės vairuotojams pasirinkti saugesnes, mažiau triukšmo keliančias ir degalus labiau taupančias padangas. O tai paskatins padangų gamintojus kiek įmanoma labiau tobulinti šiuos padangų parametrus.

Padangos bus žymimos raidėmis nuo palankiausių aplinkai (žalioji A klasė) iki nepalankiausių (raudonoji G klasė). ES šalys galės skatinti naudoti tik ne prastesnes nei C klasės padangas.

Etiketėje bus nurodomas degalų sutaupymo potencialas, sukibimas esant drėgnai kelio dangai ir triukšmingumas. Ši informacija taip pat bus privaloma padangų techninėje dokumentacijoje, įskaitant internete pateikiamą reklamą. Pardavėjai pirkėjui privalės parodyti padangų ženklinimo etiketę. Šiuo metu pagal panašią sistemą žymimi namų apyvokos reikmenys, pvz., šaldytuvai, automatinės skalbimo mašinos.

Skeptikai netiki

Šia naujove yra ir abejojančiųjų. Kaip viename interviu sakė Didžiosios Britanijos "Continental" padangų gamintojo vykdomasis direktorius Davidas Smitas, kiekvienai padangų grupei turi būti atlikti ir nepriklausomi testai.

"Pigios padangos iš Rusijos ir Kinijos ant šlapios dangos nesuteikia tokios kokybės, kaip dauguma europinių. Problema, kad tokie gamintojai klijuos lipdukus tik su gerais žymėjimais, nes atskiri, nepriklausomi testai, kiekvienai padangų rūšiai atliekami nebus", – pastebėjo D.Smithas.

Patvirtintame ES reglamente numatoma, kad "valstybės narės pačios užtikrina, kad už rinkos priežiūrą atsakingos valdžios institucijos tikrintų, kaip laikomasi šio reglamento".


Naujoji sistema nebus taikoma:

restauruotoms padangoms;

profesionalioms visureigių padangoms;

padangoms skirtoms transporto priemonėms, kurios pirmą kartą įregistruotos iki 1990 m. spalio 1 d.;

T tipo laikinojo naudojimo atsarginėms padangoms;

padangoms, kurių greičio klasė mažesnė kaip 80 km/val.;

padangoms, kurių nominalusis ratlankio skersmuo neviršija 254 mm arba yra ne mažesnis kaip 635 mm;

padangoms, į kurias įmontuoti papildomi sukibimo gerinimo įtaisai, pavyzdžiui, dygliuotoms padangoms;

padangoms, skirtoms transporto priemonėms, naudojamoms tik lenktynėms.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų