„Toyota“ – lyderė
„AutoTyrimų“ duomenimis, 2025-ųjų balandį Lietuvoje įregistruoti 4 397 nauji lengvieji automobiliai. Tai 47,3 proc. daugiau nei pernai tuo pat metu.
Asmeninių automobilių (M1) registravimas išaugo net 50,1 proc. (4 056 vnt.), lengvųjų komercinių transporto priemonių (N1) – 20,5 proc. (341 vnt.).
Praeitą mėnesį mūsų šalies naujų automobilių rinkoje tebepirmavo „Toyota“ (1 181 vnt.), toliau rikiavosi „Volkswagen“ (966 vnt.) ir „Skoda“ (480 vnt.), tarp prestižinių markių – „Audi“ (132 vnt.).
Perkamiausi M1 modeliai – „Toyota Yaris Cross“ (321 vnt.), „Volkswagen Golf“ (272 vnt.), „Toyota RAV4“ (226 vnt.), N1 – „Toyota Hilux“ (68 vnt.) ir „Citroen Berlingo“ (44 vnt.).
Balandį įregistruoti 225 tikrieji elektromobiliai (EV), tai vos 0,4 proc. daugiau nei prieš metus. Populiariausias modelis – „Volkswagen ID.3“ (23 vnt.).
Šiemet įregistruoti iš viso 725 elektromobiliai – 21,8 proc. daugiau nei pernai tuo pat laikotarpiu (595 vnt.), tačiau jų rinkos dalis smuko nuo 5,7 proc. iki 5,1 proc.
Lietuvoje debiutavo mažas visureigis „Alfa Romeo Junior“, kompaktinis visureigis „Dacia Bigster“, mažas hečbekas „Renault 5“ ir kiniški „MG 4“, „MG Cyberster“, „MG HS“, „MG ZS“, taip pat pikapas „Foton Tunland“.
Lietuvos autorinkoje debiutavo ir pikapas „Foton Tunland“. Carsguide.com nuotr.
Pardavėjai: tai košmaras!
Estijoje įvedus naujus motorinių transporto priemonių ir registracijos mokesčius, tikėtasi solidžių įplaukų į valstybės biudžetą, tačiau pardavimas smarkiai krito.
Per pirmą 2025-ųjų ketvirtį surinkta 18 mln. eurų registracijos mokesčio, nors prognozuota, kad pavyks bent 34 mln. eurų.
„Dauguma pirkėjų automobilius įsigijo baigiantis 2024-iesiems, tad šiemet – beveik štilis“, – sakė Estijos finansų ministerijos vicekancleris Evelynas Liivamiagis.
Kai kurios Estijos bendrovės 2025-aisiais nepardavė nė vieno naujo automobilio.
„Kai kurios bendrovės 2025-aisiais nepardavė nė vieno naujo automobilio, nors siūlo 5–10 tūkst. eurų nuolaidų, o „Premium“ klasės automobiliams – net 20 tūkst. eurų. Minimalus ir naudotų transporto priemonių pardavimas. Pavyzdžiui, už 2 tūkst. eurų kainuojantį automobilį reikia sumokėti 500 eurų ar net didesnį registracijos mokestį. Be to, dėl ūgtelėjusio akcizo šoktelėjo ir degalų kainos“, – teigė portalų „Autogeenius“ ir „Autoleht“ redaktorius Margusas Piparas.
„Įstatymą sukūrė besmegeniai. Netgi Vokietijoje pigiau įregistruoti automobilį“, – piktinosi bendrovės „Valga Autoaed“ vadovas Einaras Petersonas.
„Per mėnesį – vienas ar du sandoriai. Košmaras“, – niršo „Mobilstar“ pardavimo aikštelių šeimininkas Toomas Tiisleris.
Ką renkasi kaimynai?
Lenkijoje per pirmą 2025-ųjų ketvirtį įregistruoti 142 105 nauji asmeniniai automobiliai, arba 2,5 proc. daugiau nei pernai per tą patį laikotarpį.
Populiariausi gamintojai – „Toyota“ (24 243 vnt.), „Skoda“ (13 615 vnt.), „Volkswagen“ (10 531 vnt.), „Kia“ (8 227 vnt.), „Audi“ (7 896 vnt.), „Hyundai“ (7 646 vnt.).
Perkamiausių modelių dešimtuką sudaro „Toyota Corolla“ (nupirkti 5 794 vnt.), „Skoda Octavia“ (4 621 vnt.), „Toyota C-HR“ (4 527 vnt.), „Kia Sportage (3 448 vnt.), „Toyota Yaris Cross“ (3 054 vnt.), „Toyota Yaris“ (2 871 vnt.), „Hyundai Tucson“ (2 815 vnt.), „Volvo XC60“ (2 760 vnt.), „Nissan Qashqai“ (2 701 vnt.), „Lexus NX“ (2 485 vnt.).
Be to, Lenkijoje galima nusipirkti daugiau nei 50 modelių kiniškų automobilių.
Naujausi komentarai