- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Apie tai, kokiame servise tvarkyti automobilį, kad įmonė tikrai būtų tvarkinga bei kur dėti nebenaudojamą automobilį, LNK žurnalistas kalbėjosi su aplinkos Apsaugos instituto direktoriumi Alfredu Skinuliu.
– Mūsų fone stovi automobilis. Atrodo, jis dar galėtų važiuoti sutvarkius, dar nėra autolaužas, bet jūsų iniciatyva yra apie tai, kad tokius automobilius būtų galima kažkaip patraukti ir sutvarkyti.
– Taip, netinkami naudoti automobiliai turi būti priduodami atliekų tvarkytojams, jie būtų tinkamai perdirbti, dalys, kurios gali būti pakartotinai panaudotos, turi būti skirtos pakartotiniam panaudojimui. Kiekvienas gyventojas žino, kad jeigu jis turi automobilį, kuriuo nebegalima naudotis, internetinėje svetainėje autotvarkymas.lt gali pasirinkti atliekų tvarkytoją, kuris turi teisę priimti tokias atliekas ir įsitikinti, kad automobilis tikrai bus sutvarkytas, perdirbtas ir iš jo gautos atsarginės dalys.
– Bet ar žmonės dažnai patys praneša ir ieško, kur tai padaryti ar automobilis kelias savaites stovi gatvėje, užima parkavimo vietą ir tada neapsikentę gyventojai praneša?
– Pastebim, kad žmonės tapo atsakingesni ir praneša apie paliktus kieme automobilius, kurie užima vietą. Juose gali susižeisti vaikai, jie teršia orą. Tai tikrai gaunama daug informacijos apie paliktus be priežiūros automobilius. Taip pat matosi, kad žmonės atsakingiau priduoda savo automobilį perdirbimui. Nes jeigu automobilį priduoda nelegaliam atliekų tvarkytojui, tai pats gyventojas tampa netiesioginiu aplinkos teršėju. Automobilį nelegaliai išardžius, atliekos patenka į miškus, komunalinių atliekų konteinerius. Todėl žmonės turi žinoti, kad jeigu jie nori neprisidėti prie aplinkos taršos, turi atiduoti automobilius tinkamiems atliekų tvarkytojams.
– Ar žmonės žino, važiuodami į automobilių servisą, remonto dirbtuves, kad jos yra legalios? Kur tai pasitikrinti?
– Kiekvienas autoservisas privalo būti deklaravęs savo veiklą aplinkosaugai. Ir šitas sąrašas skelbiamas internetinėj svetainėj autotvarkymas.lt. Kiekvienas gyventojas gali pasitikrinti, ar tas servisas, kurio paslaugomis jis naudojasi, yra deklaravęs savo veiklą. Visi autoservisai yra potencialiai taršūs. Pastebime, kad daug autoservisų nepriduoda atliekų, taupydami lėšas, mažindami kainas. Tai labai svarbu, kad autoservisai būtų deklaravę savo veiklą, priduotų atliekas ir teiktų ataskaitas.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Bet ar žmonės patys sąmoningėja ir renkasi autorizuotus servisus ar dar gajūs yra garažiukai?
– Pagal tai, kiek servisų yra deklaravę savo veiklą ir kiek jų Lietuvoje yra, mes matome, kad daugiau negu pusė servisų yra nedeklaravę savo veiklos. Tai problema yra didelė. Bet, vėlgi, naudodamiesi nelegalaus serviso veikla, gyventojai teršia aplinką. Gyventojai turi pasitikrinti, ar autoservisai yra deklaravę savo veiklą.
– Jūs sakot, apie pusė servisų yra nedeklaravę. Ar čia nėra dar ir valdžios kontrolės problema?
– Turbūt yra du pagrindiniai dalykai. Netobuli teisės aktai, kuriuos galima lengvai apeiti. Ir gal ne pačios kontrolės, kiek jos pajėgumų trūkumas. Nes pati aplinkos apsauga yra labai plati. Auto kontrolės trūksta, teisės aktų tobulumo trūksta. Bet reikia žiūrėti ir nuo visuomenės. Jeigu visuomenė leidžia daryti pažeidimus ir naudojasi pažeidimus darančių arba neatitinkančių reikalavimų, aplinką teršiančių verslų paslaugomis, visuomenė elgiasi labai blogai. Kiekvienas iš mūsų turėtų pasitikrinti, ar autoservisas yra deklaravęs savo veiklą, pasitikrinti, ar atliekų tvarkytojas, kuriam norime priduoti automobilį, turi teisę ir pranešti apie pažeidimus. Tai nėra kažkoks skundimas. Tai yra mūsų visuomenės saugumo užtikrinimas.
– O kaip užkirsti kelią nelegalių autoservisų veiklai arba gatvėse, kiemuose paliekamiems nenaudojamiems automobiliams?
– Trys taisyklės. Pirma, patobulinti teisės aktus, kad autoservisai tokios veiklos negalėtų pradėti vykdyti. Antra, sugriežtinti kontrolę, kuri užtikrintų neteisėtos veiklos vykdytojų užkardymą. Ir visuomenė, kuri nesinaudotų neteisingai veiklą vykdančių asmenų paslaugomis.
– Ir jeigu turit nenaudojamų automobilių, tai nepalikti kur nors gatvėje ar kieme?
– Be abejo, nepalikit. Nes tai yra didžiulis taršos šaltinis. Tai yra viena didžiulė pavojinga atlieka, kuri tikrai teršia aplinka, sukelia pavojų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvos žiemos pokyčiai verčia permąstyti taisykles: ar laikas didinti greitį?21
Kas pusmetį automagistralėse ir greitkeliuose keičiasi maksimalus leistinas greitis, tačiau šie reguliavimai nustatyti dar prieš 20 metų ir daugiau nekeisti. Klimatui šylant, lapkritį dažnai nebūna sniego, tad saugaus eismo ekspert...
-
Aktualu vairuotojams: įsidėmėkite šią datą, nes įsigalioja draudimas3
Nuo sekmadienio įsigalioja draudimas vairuoti automobilius su vasarinėmis padangomis. ...
-
Klastočių perliukai: minia savininkų ir stebuklingas atjaunėjimas
Nors dauguma vairuotojų vengia transporto priemonių, kurių rida suklastota ir yra apgadinti, tačiau automobiliai gali turėti ir daugiau paslapčių. Kai kurių modelių savininkai nepaliaujamai keičiasi, o eismo įvykių skaičius žymimas dešimti...
-
Ateityje į gintarinį pajūrį – ant magnetinės pagalvės9
Skraidantys automobiliai, bateriniai ir magnetinės levitacijos traukiniai – tai ne fantastinio filmo scenarijus, o jau netolimoje ateityje Lietuvą pasieksiančios inovacijos. ...
-
Rinkos pulsas: spalis – permainingas
Spalio mėnesį Lietuvos naujų lengvųjų automobilių (M1 ir N1) bendrasis registravimas ūgtelėjo iš viso 28,1 proc. – iki 3 045 vnt. Rinkos lyderė – „Škoda“. ...
-
Parlamentas linkęs įvesti praktinį egzaminą mopedų vairuotojams, prie vairo galėtų sėsti nuo 16 metų
Seimas po svarstymo pritarė, kad AM kategorijos transportą – mopedus ir lengvuosius keturračius – vairuoti galėtų mažiausiai 16 metų amžiaus žmonės, išlaikę praktinį egzaminą. ...
-
Spalvinga senolio istorija: pakerėjęs Ameriką atsidūrė Lietuvoje2
Jei automobilių gamintojai ieškotų ilgaamžiškumo recepto, jie tai rastų „Plymouth“ modelio istorijoje. Vienas įspūdingiausių amerikietiškosios „Chrysler“ korporacijos flagmanų savo pėdsaką paliko ir Lietuv...
-
Nuo gruodžio – KET pakeitimai: viskas, ką reikia žinoti5
Nuo gruodžio 1 dienos šalies keliuose įsigalioja nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai ir kelio ženklai, trečiadienį pranešė Susisiekimo ministerija. ...
-
Autonominis autobusas sostinės gatvėmis riedės ir šeštadieniais
Dėl gausaus būrio vilniečių, norinčių išbandyti keliones miesto gatvėmis autonominiu autobusu, jis papildomai važiuos dar vieną savaitės dieną, pranešė Vilniaus savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“. ...
-
„Regitra“ paskaičiavo, kuriose savivaldybėse daugiausiai įregistruota elektromobilių
Stebint registruojamų grynųjų elektromobilių skaičiaus augimą Lietuvoje, didžiausia jų procentinė dalis įregistruota Neringos, Palangos ir Vilniaus savivaldybėse, o mažiausia Kalvarijos, Ignalinos ir Joniškio rajonų savivaldybėse, skelbia ...