- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Apie tai, kokiame servise tvarkyti automobilį, kad įmonė tikrai būtų tvarkinga bei kur dėti nebenaudojamą automobilį, LNK žurnalistas kalbėjosi su aplinkos Apsaugos instituto direktoriumi Alfredu Skinuliu.
– Mūsų fone stovi automobilis. Atrodo, jis dar galėtų važiuoti sutvarkius, dar nėra autolaužas, bet jūsų iniciatyva yra apie tai, kad tokius automobilius būtų galima kažkaip patraukti ir sutvarkyti.
– Taip, netinkami naudoti automobiliai turi būti priduodami atliekų tvarkytojams, jie būtų tinkamai perdirbti, dalys, kurios gali būti pakartotinai panaudotos, turi būti skirtos pakartotiniam panaudojimui. Kiekvienas gyventojas žino, kad jeigu jis turi automobilį, kuriuo nebegalima naudotis, internetinėje svetainėje autotvarkymas.lt gali pasirinkti atliekų tvarkytoją, kuris turi teisę priimti tokias atliekas ir įsitikinti, kad automobilis tikrai bus sutvarkytas, perdirbtas ir iš jo gautos atsarginės dalys.
– Bet ar žmonės dažnai patys praneša ir ieško, kur tai padaryti ar automobilis kelias savaites stovi gatvėje, užima parkavimo vietą ir tada neapsikentę gyventojai praneša?
– Pastebim, kad žmonės tapo atsakingesni ir praneša apie paliktus kieme automobilius, kurie užima vietą. Juose gali susižeisti vaikai, jie teršia orą. Tai tikrai gaunama daug informacijos apie paliktus be priežiūros automobilius. Taip pat matosi, kad žmonės atsakingiau priduoda savo automobilį perdirbimui. Nes jeigu automobilį priduoda nelegaliam atliekų tvarkytojui, tai pats gyventojas tampa netiesioginiu aplinkos teršėju. Automobilį nelegaliai išardžius, atliekos patenka į miškus, komunalinių atliekų konteinerius. Todėl žmonės turi žinoti, kad jeigu jie nori neprisidėti prie aplinkos taršos, turi atiduoti automobilius tinkamiems atliekų tvarkytojams.
– Ar žmonės žino, važiuodami į automobilių servisą, remonto dirbtuves, kad jos yra legalios? Kur tai pasitikrinti?
– Kiekvienas autoservisas privalo būti deklaravęs savo veiklą aplinkosaugai. Ir šitas sąrašas skelbiamas internetinėj svetainėj autotvarkymas.lt. Kiekvienas gyventojas gali pasitikrinti, ar tas servisas, kurio paslaugomis jis naudojasi, yra deklaravęs savo veiklą. Visi autoservisai yra potencialiai taršūs. Pastebime, kad daug autoservisų nepriduoda atliekų, taupydami lėšas, mažindami kainas. Tai labai svarbu, kad autoservisai būtų deklaravę savo veiklą, priduotų atliekas ir teiktų ataskaitas.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Bet ar žmonės patys sąmoningėja ir renkasi autorizuotus servisus ar dar gajūs yra garažiukai?
– Pagal tai, kiek servisų yra deklaravę savo veiklą ir kiek jų Lietuvoje yra, mes matome, kad daugiau negu pusė servisų yra nedeklaravę savo veiklos. Tai problema yra didelė. Bet, vėlgi, naudodamiesi nelegalaus serviso veikla, gyventojai teršia aplinką. Gyventojai turi pasitikrinti, ar autoservisai yra deklaravę savo veiklą.
– Jūs sakot, apie pusė servisų yra nedeklaravę. Ar čia nėra dar ir valdžios kontrolės problema?
– Turbūt yra du pagrindiniai dalykai. Netobuli teisės aktai, kuriuos galima lengvai apeiti. Ir gal ne pačios kontrolės, kiek jos pajėgumų trūkumas. Nes pati aplinkos apsauga yra labai plati. Auto kontrolės trūksta, teisės aktų tobulumo trūksta. Bet reikia žiūrėti ir nuo visuomenės. Jeigu visuomenė leidžia daryti pažeidimus ir naudojasi pažeidimus darančių arba neatitinkančių reikalavimų, aplinką teršiančių verslų paslaugomis, visuomenė elgiasi labai blogai. Kiekvienas iš mūsų turėtų pasitikrinti, ar autoservisas yra deklaravęs savo veiklą, pasitikrinti, ar atliekų tvarkytojas, kuriam norime priduoti automobilį, turi teisę ir pranešti apie pažeidimus. Tai nėra kažkoks skundimas. Tai yra mūsų visuomenės saugumo užtikrinimas.
– O kaip užkirsti kelią nelegalių autoservisų veiklai arba gatvėse, kiemuose paliekamiems nenaudojamiems automobiliams?
– Trys taisyklės. Pirma, patobulinti teisės aktus, kad autoservisai tokios veiklos negalėtų pradėti vykdyti. Antra, sugriežtinti kontrolę, kuri užtikrintų neteisėtos veiklos vykdytojų užkardymą. Ir visuomenė, kuri nesinaudotų neteisingai veiklą vykdančių asmenų paslaugomis.
– Ir jeigu turit nenaudojamų automobilių, tai nepalikti kur nors gatvėje ar kieme?
– Be abejo, nepalikit. Nes tai yra didžiulis taršos šaltinis. Tai yra viena didžiulė pavojinga atlieka, kuri tikrai teršia aplinka, sukelia pavojų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Mopedus ir lengvąsias keturrates priemones vairuoti galės tik 16 metų sulaukę jaunuoliai
Seimas šią savaitę pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis mopedus ir lengvąsias keturrates priemones galės vairuoti tik 16 metų sulaukę jaunuoliai. ...
-
Gamintojai – tarp optimizmo ir rūpesčių
Transporto priemonių ir joms skirtų reikmenų gamintojų stovyklose – permainingos nuotaikos: vieni džiaugiasi ūgtelėjusiu pardavimu, kiti kremtasi dėl sumenkusio pelno ar ketina atleisti darbuotojus, uždaryti gamyklas. ...
-
Ralio dalyviai pagerbs legendas
Kitąmet sausį vyksiančio 47-ojo Dakaro ralio dalyviai lenktynes pradės pagerbdami šių varžybų legendas, šiemet iškeliavusias anapilin. ...
-
Šalčio išdaigos baisios tik nepasiruošusiems1
Šią savaitę pasirodė pirmieji pranešimai apie plikledį. Staiga užklupusi šalna gali tapti nemalonumų kelyje priežastimi. Prastos padangos ar netinkamai prižiūrima stabdžių sistema šią tikimybę padidina dar labiau. O kur...