- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pareigūnai pastebi, kad pastaruoju metu nemažėja vairuotojų, kurie prie vairo užsiima pašaliniais dalykais. Pasitaiko tokių, kurie skuta barzdą, dažosi, valgo ar rūko. Būna tokių, kurie, važiuodami 90 km/val. greičiu, bando nusivilkti striukę. Tai veiksmai, kurie neturėtų būti daromi prie vairo. Vyriausybė Seimui pateikė Administracinio nusižengimo kodekso pataisas, kurios numato beveik dvigubai didesnes baudas už pašalinę veiklą prie vairo.
LNK kalbino Vilniaus kelių policijos būrio vadą Ernestą Liepinį apie fiksuojamus pažeidimus ir avarijų dažniausias priežastis.
– Daug įvykių būna, kai nepastebi. Būna, kai naudojasi telefonu ir rašant žinutę nutinka eismo įvykis.
– Telefonas yra viena iš pagrindinių priežasčių?
– Taip. Būna situacijų, kai mamos dažnai mažamečius vaikus veža ant galinės sėdynės kėdutėse, jei vaikas kažko prašo ar verkia, jos atsisuka, tuo metu kažkiek kartu pasuka vairą ir nuvažiuoja nuo kelio, atsitrenkia į bortelius, kelio stulpelius.
– Kiek telefonai duoda įtakos eismo saugumui. Kitas galbūt galvoja, kad stovint kamštyje galima pasitikrinti paštą, parašyti žinutę.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Pastebiu, kad tik žmonės sustoja prie šviesoforo ar kamštyje, visi kimba į telefonus. Visų galvos nuleistos. Dėl to, manau, ir kamščiai prasideda, nes jie stabdo visą eismą. Važiuojant gali dar blogiau atsitikti.
– Neseniai teko jūsų kolegoms forminti avariją, kuri įvyko dėl naminio gyvūno.
– Moteris vežė narvelyje katiną ir turbūt buvo jį blogai uždariusi, katinas išlipo iš jo ir palindo po moters kojomis prie pedalų. Ji, bijodama spausti juos, kad nesuspaustų katino, priešais šviesoforą suko vairą nestabdydama ir nuvažiavo nuo kelio, atsitrenkė į stulpą.
– Kokios būna vairuotojų reakcijos po eismo įvykių? Ar jie pripažįsta, ar bando neigti?
– Kiek esu susidūręs, žmonės pripažįsta. Atsisukinėjimai į galines sėdynes, nežiūrint į kelią, gali sukelti skaudžių padarinių. Vis tiek dėmesys atitraukiamas nuo kelio.
– Įvyksta avarijos, sudaužyti automobiliai, suvažiuoja ir ugniagesiai, medikai, policija, kaip tokiu atveju elgiasi kiti vairuotojai?
– Dažniausiai pastebiu, kad jie filmuoja įvykį – avariją arba stovinčius pareigūnus, jei vyksta reidas. Jie filmuoja, užsižiūri ir atsitrenkia į priešais pristabdžiusius automobilius.
– Kalbant apie menkesnius dėmesio nukreipimus esant prie vairo – gurkšnis vandens, prisidegti cigaretę, jūsų nuomone, ar tai irgi blaško vairuotojų dėmesį, ar tai galima toleruoti?
– Kava, vanduo nėra didžiulė problema. Su cigaretėmis gali būti problemų, nes byrantys pelenai gali atitraukti dėmesį. Būna atvejų, kai vairuotojas persirengia, vieną ranką lengviau ištraukti, o kitą – sunkiau, užstringa ranka. Tada net bėgių negali perjungti.
– Kokie dažniausi chuliganiško vairavimo atvejai?
– Dažniausiai važiuoja kur yra kelios eismo juostos, rikiuojasi be posūkių, didelis greitis, greitai keičia eismo juostas, sudaro avarinių situacijų, lenkia per sankryžas, ištisines eismo juostas.
– Ar pasitaiko atvejų, kai vairuotojas bando paauklėti kitą?
– Būna. Vėliau stovi abu su sudaužytais automobiliais, nes vienas lenda iš priekio, nori paauklėti, staigiai stabdo, tada kitas atsitrenkia, prasideda konfliktai, turime raminti.
– Netgi mušasi?
– Taip, būna.
– Teko fiksuoti tokių atvejų?
– Buvę, tačiau kol mes atvažiavome, jie jau buvo aprimę po kovos.
Pranešama, kad baudos griežtės ir tiems, kurie prie vairo sėda pakartotinai neblaivūs. Jiems numatoma galimybė atimti vairuotojo pažymėjimą net iki septynerių metų, baudos griežtės ir vairuotojams chuliganams, tokiu atveju Administracinių nusižengimų kodeksas numatys netgi galimybę konfiskuoti automobilį.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kelių ereliai ir toliau lakstys į pajūrį: matuoklių automagistralėje link Klaipėdos – nebus9
Vairuotojai pastebi, kad vis daugiau kelių reguliuojami vidutinio greičio matuokliais. Daugumai jų jie kelia pasipiktinimą, tačiau Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius akcentuoja, kad jie padeda išvengti skaud...
-
Karštis tirpdo vairuotojų dėmesį ir pinigines3
Automobilis vos pravertais langais, numestas atokioje senamiesčio gatvelėje, iškart atkreipė dėmesį. Plieskiant daugiau nei 30 °C karščiui, jame lekavo paliktas šuo. Kadangi po pusvalandžio einant pro tą pačią vietą gyvūnas...
-
ES ketina iki 2035-ųjų nutraukti automobilių su vidaus degimo varikliais pardavimą5
Europos Sąjunga pritarė tam, kad iki 2035-ųjų Europoje būtų nutrauktas automobilių su vidaus degimo varikliais pardavimas, anksti trečiadienį paskelbė 27 narių blokas, siekiantis neutralumo klimato atžvilgiu. ...
-
Lakstūnai bus stebimi dar akyliau: daugės vidutinio greičio matuoklių13
Lietuvos kelio ruožuose, kuriuose buvo įrengtos vidutinės greičio matavimo sistemos, nukentėjusiųjų avarijose per metus sumažėjo 70 proc. ...
-
Aleksote vairuotojus stebina uždengtas šviesoforas8
Aleksote, Europos prospekte vairuotojus glumina šviesoforas, kurį iš dalies uždengia apšvietimo stulpas. Kauniečiai nesupranta, kodėl priimtas sprendimas, kuris prastina eismo saugumą. ...
-
Elektromobilių įsigijimo kompensavimui prašoma 300 tūkst. eurų6
Nuo birželio pradžios bendra gyventojų ir įmonių prašoma kompensuoti elektromobilių įsigijimų suma viršija 300 tūkst. eurų, pranešė Susisiekimo ministerija. ...
-
Lietuva – priešpaskutinė: pralenkėme tik graikus13
Jau daugybę metų Lietuvos pasiekimai skatinant žaliąją energiją transporto sektoriuje yra kuklūs, o greitu metu proveržio tikėtis nerealu. ...
-
Kelionė išskirtiniu autobusu – ypatinga
Kauno „Žalgirio“ krepšinio komanda į visas išvykos rungtynes Lietuvoje keliauja aukščiausios komforto klasės autobusu „Setra S 516 HD“. ...
-
Vežėjų prognozė: gali brangti bilietai24
Keleivių vežimo verslas – vienas labiausiai nukentėjusių dėl COVID-19 pandemijos. Šiuo metu situaciją dar labiau komplikuoja brangstantys energiniai resursai, planuojami transporto verslo pokyčiai. ...
-
Įdaužų sezonas: ar visada būtina keisti stiklą?2
Iš tamsos atskriejęs akmenukas vos neužbaigė mano daugiau nei 200 km turėjusios trukti kelionės į Daugpilį. Pasak specialistų, pavasariop keliuose prasideda metas, kai aptrupėjęs kelio dangos asfaltas arba po sniegingos žiemos likęs barstymo...