- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Valstybės įmonė Lietuvos automobilių kelių direkcija (Kelių direkcija) primena, kad nuo lapkričio 10 d. iki kovo 31 d. draudžiama eksploatuoti motorines transporto priemones, išskyrus mopedus, motociklus, triračius, visų rūšių keturračius, ir priekabas su vasarinėmis padangomis. Su dygliuotomis padangomis galima važinėti nuo lapkričio 1 d. iki balandžio 10 d., tačiau naudojant tokias padangas ant automobilio galo turi būti priklijuotas nustatytas skiriamasis ženklas – baltas lygiakraštis trikampis su raudonu apvadu ir padangos dyglio simboliu viduryje.
Padangos yra viena iš pagrindinių automobilio dalių, nuo kurios priklauso saugumas keliuose ir važiavimo kokybė. Žiemos sezonui padangas reiktų rinktis atsižvelgiant į tai, kokiais keliais dažniausiai tenka važiuoti. Dygliuotas padangas rekomenduojama rinktis, jei daugiausia važiuojama užmiesčio, sunkiai išvažiuojamais keliais. Padangos užtikrina tinkamą sukibimą su kelio danga, todėl labai svarbu, kad padangos būtų nenudėvėtos, protektoriaus gylis, kaip nurodoma Kelių eismo taisyklėse, būtų ne mažesnis nei 3 mm. Turint omenyje dažnai dėl oro prastas eismo sąlygas, rekomenduojamas protektoriaus gylis turėtų būti didesnis, pvz., 6 mm. Taip pat svarbu patikrinti oro slėgį padangose, nes aplinkos temperatūros svyravimai tam daro poveikį – atšalus slėgis padangose gali sumažėti.
Svarbu nepamiršti, kad net ir pasikeitus padangas, jei kelio danga drėgna, šlapia ar slidi, būtina važiuoti mažesniu greičiu, laikytis didesnio atstumo nuo priekyje važiuojančio automobilio bei atsargiau manevruoti. Kai asfaltas drėgnas ar šlapias, automobilio stabdymo kelias pailgėja iki dviejų kartų. Rekomenduojama, kad, esant geroms oro sąlygoms, atstumas iki priekyje važiuojančios transporto priemonės būtų ne mažesnis kaip per dvi sekundes nuvažiuojamas atstumas arba ne mažesnis kaip pusė spidometro rodmens, paversto metrais, pvz., kai greitis 70 km/val., atstumas turi būti ne mažesnis kaip 35 m.
Saugias keliones lemia ne tik vairuotojo veiksmai, bet ir automobilio techninė būklė.
„Saugias keliones lemia ne tik vairuotojo veiksmai, bet ir automobilio techninė būklė. Todėl prieš žiemos sezoną vairuotojams primename pasirūpinti savo transporto priemone. Padangų keitimą reglamentuoja Kelių eismo taisyklės, tačiau ne mažiau svarbūs ir kiti dalykai – tinkamai veikiančios automobilio šviesos, valytuvai, pakankamas eksploatacinių skysčių kiekis ir pan. Vairavimas yra darbas, kuris reikalauja gero pasiruošimo ir atidumo. Prieš kiekvieną kelionę vertėtų patikrinti savo automobilio būklę ir atsižvelgiant į oro sąlygas ir dangos būklę, rinktis saugų greitį. Nė vienas nežinome, kas gali nutikti kelyje, bet galime pasistengti, kad bent jau automobilis nesukeltų mums papildomų rūpesčių keliaujant“, – kalbėjo Kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius.
Kelių direkcija primena, kad automobilio techninė būklė yra labai svarbi ir tiesiogiai susijusi su vairuotojo, jo keleivių bei kitų eismo dalyvių saugumu. Lyjant lietui ar važiuojant šlapia kelio danga labai svarbu, kad valytuvai tinkamai nuvalytų vandenį ar iš po ratų tykštantį purvą, todėl reikia iš anksto pasirūpinti, kad nepritrūktų langų skysčio, kuris būtų tinkamas esamoms meteorologinėms sąlygoms. Tinkamai nenuvalytas stiklas kelia pavojų ypač važiuojant tamsoje – vanduo ant stiklo iškreipia vaizdą, o įžiūrėti kelią gali būti sunku, kai nenuvalytą stiklą apšviečia priešpriešine eismo juosta atvažiuojantys automobiliai.
Tamsiuoju paros metu, esant blogam matomumui, labai svarbu, kad nepriekaištingai veiktų automobilio šviesos: artimųjų ir tolimųjų šviesų žibintai, posūkių rodikliai, priekiniai (galiniai) rūko žibintai, gabaritiniai, stovėjimo šviesos žibintai, avarinė signalizacija, stabdymo signalo žibintai, atbulinės eigos žibintai. Nedegant vienam žibintui vairuotojo kelias yra apšviečiamas prasčiau, todėl sunkiau pastebėti kliūtis, pvz., keliu ar šalikele einantį žmogų.
Svarbus ir žibintų sureguliavimas. Negerai sureguliuoti žibintai netinkamai apšviečia kelią, akina kitus vairuotojus. Kyla grėsmė, kad apakintas vairuotojas gali nepastebėti, pvz., priešais esančio kelio vingio, išvažiuoti į priešpriešinio eismo juostą ar įvažiuoti griovį. Taip pat svarbu sureguliuoti rūko žibintus, kad jų skleidžiamos šviesos spindulys nebūtų per daug aukštai. Būtina patikrinti ir galinius žibintus – svarbu, kad jie tinkamai šviestų ne tik juos įjungus, bet ir tada, kai nuspaudžiamas stabdžių pedalas. Staigiai stabdant, žibintų šviesa gali padėti važiuojantiems iš paskos tinkamai sureaguoti į situaciją. Dėl tos pačios priežasties tvarkingai privalo veikti ir visi posūkio signalai. Reiktų pasirūpinti ir žibintų švara – purvinas, pageltęs žibintų stiklas mažina matomumą.
Kad kelionės būtų saugios ir patogios, reikia patikrinti, ar tinkamai veikia stiklų ir šoninių veidrodėlių, paties automobilio šildymo sistema. Nereiktų pamiršti ir eksploatacinių skysčių, pažiūrėti, ar reikia keisti aušinimo skystį, patikrinti stabdžių skysčio kiekį. Dėl seno, savybes praradusio stabdžių skysčio gali pailgėti stabdymo kelias, stabdžiai gali pradėti prasčiau veikti, o tai gali tapti ir eismo įvykio priežastimi.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Susisiekimo ministerija: turėsime užtikrinti visavertį žmonių su individualiais poreikiais judumą
Susisiekimo ministerija įsipareigoja iki 2027 m. viešąjį transportą Lietuvoje pritaikyti individualių poreikių turintiems žmonėms. “ ...
-
Seimui teikiamas siūlymas nuo kelių mokesčio atleisti komercinius elektromobilius
Seimui antradienį pristatomos pataisos, kuriomis komercinių elektromobilių savininkus siūloma atleisti nuo mokesčio už naudojimąsi magistraliniais keliais. Tokių automobilių savininkai per metus sutaupytų 304 eurus. ...
-
Startuolio užmojai: elektromobilių įkrovimo stotelių daugės kasmet8
Veiklą Lietuvoje pradeda Estijos startuolis „Eleport“, diegiantis elektromobilių įkrovimo stoteles. Planuojama jau artimiausiais metais Lietuvoje įrengti mažiausiai 100 viešai prieinamų transporto priemonių įkrovimo vietų. ...
-
Dar 12 mln. parama – norintiems įsigyti netaršų transportą3
Gyventojai, atsisakę taršaus automobilio ir įsigiję mažiau taršią transporto priemonę ar visuomeninio transporto metinius bilietus, dviračius ar paspirtukus, gali pasinaudoti finansine parama. ...
-
Technologijų proveržis: padangų nebepūsime, gedimus nustatys pačios2
Padangos ir ratlankiai – atrodytų, vieni paprasčiausių automobilio elementų. Tačiau gamintojai ratams teikia vis didesnę reikšmę ir juos papildo įspūdingais technologiniais ir dizaino sprendimais. Jau po keleto metų mūsų automobilių p...
-
Nesportinės aistros lenktynių trasoje: gali sunykti ir tapti statybų aikštele?11
Kačerginės žiede aistras kaitina ne tik lenktynės, bet ir turtiniai ginčai. Pati trasa nesulaukia atnaujinimo. Nuogąstaujama, kad ji gali sunykti ir tapti statybų aikštele. ...
-
Brangstant kurui, vairuotojai vis dažniau dairosi į elektromobilius: ar apsimoka?7
Brangstant degalams vairuotojai vis dažniau dairosi į elektrą varomus automobilius. Elektromobiliai puiki transporto priemonė žiūrint ir toliau į ateitį, kai bus nebegaminamos degalais varomos transporto priemonės. Tačiau ir elektromobilių vairuotoj...
-
Automobilis be įsipareigojimų: mobilumo įpročių perversmas9
Mobilumas kaip paslauga (angl. MaaS – mobility as a service) yra plačiai aptarinėjama tema šiomis dienomis, o šį verslo modelį pritaikantys startuoliai bando užkariauti pasaulį kaip kažkada tai darė FinTech sektorius. ...
-
Po „Kauno dienos“ publikacijos apie keturračių verslą – aplinkosaugininkų žinutė3
Praėjusią savaitę „Kauno diena“ publikavo straipsnį „Aistros dėl keturračių verslo: ar ne gėda?“. Gamtai neabejingiems žmonėms užkliuvo keturračius nuomojančios įmonės „Ciongo“ reklama ir jie susir...
-
Paspirtukų, mopedų dalijimosi paslaugų įmonės Vilniuje kuria klasterį2
Pirmadienį Vilniuje pasirašytas memorandumas dėl dalijimosi klasterio įkūrimo. Jį pasirašė sostinėje įsitvirtinę transporto priemonių dalijimosi verslai „Bolt“, „Spark“, „CityBee“ ir „Skok&ldquo...