Pirmą kartą surengtuose „Metų sunkvežimio“ rinkimuose triumfavo „Scania“

"Stengsimės ir ateityje pateikti geriausia, ką turime", – pabrėžė Ramūnas Saveikis, "Scania Lietuva" prekybos direktorius. Švedijos gamintojų "Scania S" – Metų sunkvežimis mūsų šalyje.

Debiutinis konkursas

Pirmą kartą surengtuose "Metų sunkvežimio" rinkimuose (juos surengė Lietuvos žurnalistų autoklubas – LŽA), varžėsi septyni transporto sunkiasvoriai: "Ford F-Max", "Iveco S-Way", "MAN TGX", "Mercedes-Benz Actros", "Scania R", "Scania S" ir "Volvo FH".

Dešimties narių komisija, sudaryta iš transporto rinkos profesionalų ir žinovų, nusprendė, kad geriausiojo vardo vertas dyzelinis "Scania S".

Šis vilkikas taip pat triumfavo pernai rudenį Vokietijoje surengtose palyginamosiose varžybose "1000 Punkte Test" ir "European Truck Challenge". Geriausius rezultatus pasiekė ne visose rungtyse, tačiau bendras balų kraitis buvo pats didžiausias.

"Metų inovacijos" prizas – MAN TGX sunkvežimiui, kurio gamybai investuota per 1 mlrd. eurų.

"Tikėjomės, kad kai kuriais aspektais būsime geresni, galbūt geriausi, tačiau "Metų sunkvežimio" titulas pradžiugino ir nustebino. Malonu, kad toks konkursas atsirado ir vyks toliau, net neabejoju, kad jame vėl dalyvausime", – sakė R.Saveikis.

Titulas: "Scania S" – Metų sunkvežimis Lietuvoje. / Vytauto Pilkausko nuotr.

Konkurentai – lygiaverčiai

Komisija pabrėžė, kad konkurse dalyvavę sunkvežimiai – naujausi gaminiai Lietuvos rinkoje, todėl kova dėl geriausiojo titulo buvo arši.

Nedaug nuo nugalėtojo atsiliko antroje vietoje likęs "Volvo FH" ir trečią poziciją užėmęs "Mercedes-Benz Actros".

"Visi sunkvežimiai buvo nauji, ypač geri, inovatyvūs. Tai parodė ir komisijos balsavimas: skirtumas tarp pirmos, antros ir trečios vietų – vos keli balai", – kalbėjo LŽA prezidentas Valdas Valiukevičius.

Konkurse dalyvavo net du sunkiasvoriai, varomi suskystintomis gamtinėmis dujomis.

Skirstydama balus komisija nusprendė, kad "Metų ekologiškiausiojo" nominacija tenka "Scania R" vilkikui. Techninėmis savybėmis šis sunkvežimis iš esmės visiškai nenusileidžia dyzeliniams, o išlaidos degalams kuklesnės tiek dėl mažesnių vidutinių sąnaudų, tiek dėl to, kad LNG degalai pigesni nei dyzelinas.

Inovacijoms – milijonai

Komisija vertino sunkvežimius pagal įvairius parametrus. Buvo patikrinti ir eksploatavimo kaštai, ir tai, kaip veikia naujausios technologijos, kiek jie yra saugūs, kiek vartoja degalų, patikrintos vairuotojams skirtos darbo vietos, atkreiptas dėmesys į inovacijas.

Būtent pastarasis parametras lėmė, kad "Metų inovacijos" nominacija buvo skirta bavariškam MAN TGX sunkvežimiui. Gamintojas į šią sunkvežimių seriją investavo daugiau nei milijardą eurų ir tai, anot verdiktą paskelbusios komisijos, tikrai matyti. Vien kabinai suprojektuoti ir įrengti, kad būtų išnaudotas kiekvienas milimetras, skirta daugiau nei 100 mln. eurų.

Vairuotojams: "Volvo FH" kabinoje – kaip viešbučio liukso klasės kambaryje. / volvotrucks.lt nuotr.

"Metų komforto" apdovanojimas skirtas švediškam "Volvo FH". Specialistai šį modelį gyrė už dizainą, sukeliantį įspūdį, lyg vairuotojas jaustųsi kaip lengvajame "Volvo", už ergonomiką ir dėmesį vairuotojui, siekiant palengvinti jam tenkančią kasdienio darbo užduotį.

Renkant "Metų saugiausią" sunkvežimį trečią prizą pelnė "Scania" atstovas – dyzelinis "Scania S" modelis. Vilkikas aprūpintas naujausiomis saugumo sistemomis, jame veikia radarų sistema, padedanti vairuotojui pastebėti ne tik kitus automobilius, bet ir pėsčiuosius bei dviratininkus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Vaziuoti gera,

Vaziuoti gera, portretas
bet vairuotojo buiciai reise - tragiska. Lauksim naujo DAF FG. Birzelio 9 diena 15 val - pristatymas.

Furistas

Furistas portretas
Tai kaip čia išeina Scania nusivažiavo žemyn kad anksčiau metų sunkvežimiais būdavo pagal vairuotojus tik patys prasčiausi sunkvežimiai.
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių