- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kalbėdami apie ugdymo įstaigas daugelis dažniausiai galvoje turi darželius, mokyklas ir užklasinius būrelius, tačiau retai joms priskiria ir vairavimo mokyklas, kurios turi išugdyti atsakingus eismo dalyvius.
Iš lūpų į lūpas
Neseniai žurnalo "Reitingai" atlikta apklausa parodė, kad mokiniui renkantis vairavimo mokyklą pagrindiniai kriterijai pirmiausia yra mokyklos vieta – pasirenkama ta, kuri yra arčiausiai namų ar ugdymo įstaigos, nes į teorijos pamokas specialiai vykti viešuoju transportu nesinori. Antras svarbiausias kriterijus – draugų ir pažįstamų rekomendacijos.
"Vis dėlto kiekvienas žmogus yra individuali asmenybė, tad nutinka ir taip, kad vieno asmens rekomenduotas instruktorius gali kitam visiškai netikti. Instruktorius su mokiniu gali nerasti bendros kalbos ir panašiai, tačiau dažniausiai rekomenduojami instruktoriai yra tie, kurie gali lengvai bendrauti su dauguma mokinių", – pasakoja vairavimo mokyklos "ARV-Auto" vadovas Valdas Šlepikas.
Jis kartu atkreipia dėmesį, kad mokiniai, kurie jaučia, jog instruktorius jiems nepakankamai gerai išaiškina užduotį ar netinkamai išanalizuoja su mokiniu klaidas, gali vairavimo mokyklos administracijos prašyti pakeisti instruktorių, o jeigu visai nepavyksta rasti sutarimo ir išeities iš susidariusios situacijos, tuomet galima atsisakyti vairavimo mokyklos paslaugų.
Tiesa, tik reta mokykla su mokiniu atsisveikina lengvai, dažniausiai mokiniams tenka mokėti baudas už kursų nutraukimą, tad net ir patekę į nekokybiškas paslaugas teikiančią instituciją mokiniai nusprendžia mokslus tęsti toliau.
Dažniausiai rekomenduojami instruktoriai yra tie, kurie gali lengvai bendrauti su dauguma mokinių.
Savotiškai gudrauja
Šiuo metu apibrėžta, kad vairavimo mokykloje asmuo, siekiantis įgyti vairuotojo pažymėjimą, turi išklausyti 40 akademinių valandų teorijos ir turėti 30 akademinių valandų praktinio važiavimo pamokų. Su teorija dauguma būsimų vairuotojų susitvarko neblogai, tačiau didžiausi nuotykiai prasideda sėdus prie automobilio vairo.
"Į vairavimo mokyklas atėję asmenys būna itin skirtingo lygio – vieni prie automobilio vairo sėda pirmą kartą, kiti jau moka vairuoti, nes važinėjosi su giminėmis kaimo keliukais, tad iš karto pasakyti, jog tam, kad išlaikytumėte egzaminą VĮ "Regitroje" pakaks tų 30 valandų, labai sunku", – dėsto V.Šlepikas.
Didžiausią vairavimo kursų kainą būtent ir sudaro praktinio vairavimo užsiėmimai. Vienos akademinės praktinio vairavimo pamokos kaina šiandien Kaune svyruoja tarp 9–10 eurų. Tad lengva apskaičiuoti, kad vien tik praktinio vairavimo kaina turėtų siekti mažiausiai 270 eurų, tačiau atrodo, kad kai kurios vairavimo mokyklos šią paslaugą sugeba suteikti ir pigiau.
Pasidomėjus, kokios B kategorijos vairavimo kursų kainos Kaune, pavyko atrasti ir vairavimo mokyklų, kurios siūlo B kategorijos vairavimo kursus už 250 eurų. Brangiausias aptiktas variantas 329 eurai. Tad kyla klausimas, kodėl tokios pačios paslaugos kaina tame pačiame mieste gali skirtis beveik 80 eurų.
"Kai kurios vairavimo mokyklos nuolat ieško, kaip pasipinigauti iš klientų ir interneto svetainėse ar paskambinus pasiteirauti dėl kainos skelbia vienokią sumą, kurią reikės išleisti už mokymus, o atvykus ima aiškinti, kad iš tiesų kaina kitokia – dar reikia pridėti PVM arba priskaičiuoti degalų išlaidas", – dėsto žurnalo "Reitingai", atlikusio Lietuvos vairavimo moyklų tyrimą, vadovas Gintaras Sarafinas.
Paslėptos kainos
Atkreipiamas dėmesys ir į faktą, kad vairavimo instruktorius gali individualiai nuspręsti, kada mokinys jau yra pasirengęs laikyti egzaminą VĮ "Regitroje". Taigi, po 30 akademinių valandų instruktorius nusprendžia, ar jums dar teks mokytis papildomai ir už tai sumokėti, nes per valstybės nustatytą minimalų akademinių valandų terminą jūs nespėjote pasirengti egzaminui.
"Iš pirmo karto B kategorijos vairavimo egzaminą Lietuvoje išlaiko vidutiniškai 40–42 proc. vairavimo mokyklų mokinių, o kiti turi dar mokytis papildomai. Pastebėta, kad būtent tuomet vairavimo mokyklos ima piktnaudžiauti ir manipuliuoti kainomis", – tvirtina žurnalo "Reitingai" vyr. redaktorius G.Sarafinas.
Su "Kauno diena" bendravęs kaunietis Aleksandras tokius G.Sarfino žodžius tik patvirtina. Jis pasakojo, kad vienoje Kauno vairavimo mokyklų jam teko papildomai su instruktoriumi praktinio vairavimo mokytis dar 5 akademines valandas, o tai abituriento tėvų kišenę paplonino dar 60 eurų, nors tiek pačiam Aleksandrui, tiek jo tėvams atrodė, kad vairavimo įgūdžiai buvo susiformavę tinkami ir pakankami ne tik egzaminui "Regitroje" išlaikyti, bet ir dalyvauti eisme.
60 eurų, kuriuos sumokėjo Aleksandras, taip pat labai svarbi detalė, nes jau minėjome, kad vienos praktinio vairavimo valandos kaina, renkantis vairavimo kursus, svyruoja apie 9–10 eurų, tačiau tuomet, kai instruktorius nuspręs, kad dar nesate pasiruošęs egzaminui "Regitroje", arba praktinio egzamino nepavyks išlaikyti iš pirmo karto, tos pačios akademinės valandos kaina su tuo pačiu instruktoriumi ir automobiliu staiga gali styptelėti 20–30 proc. ir siekti 12–13 eurų, o kartais ir dar daugiau. Žinoma, po nesėkmės VĮ "Regitroje" egzamino metu niekas nepuola skaičiuoti, o nori kuo greičiau gauti išsvajotą vairuotojo pažymėjimą, tad labai daug dėmesio kainai neskiria, tuo ir skuba pasinaudoti kai kurios vairavimo mokyklos.
Padeda šeima
Dar viena įstatymiškai įtvirtinta galimybė, apie kurią vairavimo mokyklų atstovai neretai pamiršta paminėti, – vairavimo įgūdžius tobulinti su šeimos nariu, kai jau yra išlaikytas teorijos egzaminas "Regitroje".
"Apie tokią galimybę savo mokiniams visada primenu, nes kuo daugiau mokinys praleis laiko prie automobilio vairo, kuo ilgiau jis dalyvaus eisme, tuo užtikrintesnis jis jausis per vairavimo egzaminą ir taip išaugs tikimybė, kad jam pasiseks iš pirmo karto", – pasakoja V.Šlepikas.
Jis neslepia, kad tokiu atveju yra ir pavojus, kad šeimos narys numokys būsimąjį vairuotoją, tačiau kartu priduria, kad kiekvienas žingsnis padėti išugdyti būsimąjį vairuotoją yra sveikintinas, ir šeimos nariai, jeigu tik nori, kviečiami stebėti praktinio vairavimo mokymo proceso, kad panašių principų laikydamiesi savo šeimos nariui leistų važiuoti ir už vairavimo mokyklos ribų. "Taip visi surėmę pečius ir padarysime savo darbą", – šypsosi pašnekovas.
Dar vienas dalykas, kuris dažniausiai vairavimo mokyklą besirenkančiam būsimajam mokiniui ar jį lydintiems žmonėms nekrenta į akis, vairavimo instruktorių ir teorijos dėstytojų kompetencija ir jos tobulinimas. Atrodo, kad vairavimas yra ne itin sudėtingas procesas, tačiau jis nuolat kinta – keičiasi automobiliai ir juose integruojamos saugumo sistemos, keičiasi ir pats eismas, todėl vairavimo instruktorių žengimas koja kojon su naujovėmis taip pat labai svarbus.
Taigi, vairavimo mokykla nėra vien tik gražūs automobiliai ar biuras, todėl prieš priimant sprendimą, kokią mokyklą rinktis, kaina neturėtų tapti svarbiausiu kriterijumi. Ko gero, geriausias rodiklis – mokyklos personalo sąžiningumas, kai mokinys neabejoja tuo, ką sako instruktorius, ir jeigu jis siūlo pavairuoti dar vieną ar kitą papildomą valandą, tai vyksta ne dėl to, kad mokykla pralobtų, o dėl to, kad būsimasis vairuotojas būtų kuo geriau pasiruošęs dalyvauti eisme.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Praslysti – beveik neįmanoma: policija pradeda naudoti lazerinius greičio matuoklius15
Šalies kelių policija turi naują ginklą Kelių eismo taisykles mėgstantiems pažeisti vairuotojams. Nupirkti ir jau naudojami nauji lazeriniai greičio matuokliai su kamera, kuri greičio viršytojus ar telefonu kalbančius gali užfiksuoti ne...
-
Naujovė Lietuvos gatvėse: gali atsirasti tik maršrutiniam transportui skirtų šviesoforų2
Nuo birželio 1 d. įsigaliojus Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimams, miestuose gali atsirasti atskirų, tik maršrutiniam transportui skirtų šviesoforų. Jie bus įrengti sankryžose prie raide „A“ pažymėtų eismo juostų, tai...
-
Su kokiomis problemomis susiduria negalią turintys vairuotojai?1
Negalią turintys vairuotojai ruošiami Valakupių reabilitacijos centre – ten jie įgauna tiek teorinių, tiek praktinių žinių. Apie vairavimą turint negalią ir taisykles pokalbis su Aidu ir Valakupių reabilitacijos centro Neįgaliųjų vair...
-
Reidas: įkliuvo ir neblaivūs paspirtukininkai2
Lietuvoje surengtos tikslinės prevencinės priemonės – transporto priemonių vairuotojų blaivumo patikrinimų – rezultatas: pradėti 35 ikiteisminiai tyrimai. ...
-
Prieš startą JAV – repeticija Ispanijoje
Gustas Grinbergas sėkmingai debiutavo NASCAR lenktynėse Europoje – dukart žengė ant Ispanijoje, Valensijos „Ricardo Tormo“ trasoje, surengtų varžybų prizininkų podiumo. ...
-
Draudikai įspėja: vagys grobia net smulkmenas1
Pažangios apsaugos sistemos – ne kliūtis ilgapirščiams: šiemet jie automobilių šeimininkams padarė jau šimtus tūkstančių eurų nuostolių. ...
-
Naudotas elektromobilis: racionalus žingsnis į nežinomybę15
Naujas elektromobilis daugeliui lietuvių vis dar lieka neįperkama prabanga. Naudotas elektrinis ratuotis atrodytų kaip racionalesnis sprendimas, tačiau jis susijęs su rizika ir nežinomybe. Nors per pastarąjį dešimtmetį elektromobilių populiaru...
-
Naudotų lengvųjų automobilių šiemet įregistruota 0,2 proc. daugiau
Šiemet sausį-balandį Lietuvoje pirmą kartą įregistruota 43,4 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 0,2 proc. daugiau nei tuo pačiu metu pernai. ...
-
Būsimų vairuotojų rezultatai vis prastėja: egzaminus laiko ir po keliasdešimt kartų7
„Regitroje“ yra laukiančiųjų eilė laikyti teorijos egzaminą, pranešama LNK reportaže. ...
-
Išaugus degalų kainoms klaipėdiečiai vis dažniau renkasi paspirtukus: ar tikrai sutaupo?13
Šokiruojančiai išaugus degalų kainoms, uostamiesčio gyventojai jau renkasi pigesnes susisiekimo alternatyvas – elektrinius paspirtukus ir viešąjį transportą. Kuris pasirinkimas pigesnis ir saugesnis, parodys laikas. ...