- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kalbėdami apie ugdymo įstaigas daugelis dažniausiai galvoje turi darželius, mokyklas ir užklasinius būrelius, tačiau retai joms priskiria ir vairavimo mokyklas, kurios turi išugdyti atsakingus eismo dalyvius.
Iš lūpų į lūpas
Neseniai žurnalo "Reitingai" atlikta apklausa parodė, kad mokiniui renkantis vairavimo mokyklą pagrindiniai kriterijai pirmiausia yra mokyklos vieta – pasirenkama ta, kuri yra arčiausiai namų ar ugdymo įstaigos, nes į teorijos pamokas specialiai vykti viešuoju transportu nesinori. Antras svarbiausias kriterijus – draugų ir pažįstamų rekomendacijos.
"Vis dėlto kiekvienas žmogus yra individuali asmenybė, tad nutinka ir taip, kad vieno asmens rekomenduotas instruktorius gali kitam visiškai netikti. Instruktorius su mokiniu gali nerasti bendros kalbos ir panašiai, tačiau dažniausiai rekomenduojami instruktoriai yra tie, kurie gali lengvai bendrauti su dauguma mokinių", – pasakoja vairavimo mokyklos "ARV-Auto" vadovas Valdas Šlepikas.
Jis kartu atkreipia dėmesį, kad mokiniai, kurie jaučia, jog instruktorius jiems nepakankamai gerai išaiškina užduotį ar netinkamai išanalizuoja su mokiniu klaidas, gali vairavimo mokyklos administracijos prašyti pakeisti instruktorių, o jeigu visai nepavyksta rasti sutarimo ir išeities iš susidariusios situacijos, tuomet galima atsisakyti vairavimo mokyklos paslaugų.
Tiesa, tik reta mokykla su mokiniu atsisveikina lengvai, dažniausiai mokiniams tenka mokėti baudas už kursų nutraukimą, tad net ir patekę į nekokybiškas paslaugas teikiančią instituciją mokiniai nusprendžia mokslus tęsti toliau.
Dažniausiai rekomenduojami instruktoriai yra tie, kurie gali lengvai bendrauti su dauguma mokinių.
Savotiškai gudrauja
Šiuo metu apibrėžta, kad vairavimo mokykloje asmuo, siekiantis įgyti vairuotojo pažymėjimą, turi išklausyti 40 akademinių valandų teorijos ir turėti 30 akademinių valandų praktinio važiavimo pamokų. Su teorija dauguma būsimų vairuotojų susitvarko neblogai, tačiau didžiausi nuotykiai prasideda sėdus prie automobilio vairo.
"Į vairavimo mokyklas atėję asmenys būna itin skirtingo lygio – vieni prie automobilio vairo sėda pirmą kartą, kiti jau moka vairuoti, nes važinėjosi su giminėmis kaimo keliukais, tad iš karto pasakyti, jog tam, kad išlaikytumėte egzaminą VĮ "Regitroje" pakaks tų 30 valandų, labai sunku", – dėsto V.Šlepikas.
Didžiausią vairavimo kursų kainą būtent ir sudaro praktinio vairavimo užsiėmimai. Vienos akademinės praktinio vairavimo pamokos kaina šiandien Kaune svyruoja tarp 9–10 eurų. Tad lengva apskaičiuoti, kad vien tik praktinio vairavimo kaina turėtų siekti mažiausiai 270 eurų, tačiau atrodo, kad kai kurios vairavimo mokyklos šią paslaugą sugeba suteikti ir pigiau.
Pasidomėjus, kokios B kategorijos vairavimo kursų kainos Kaune, pavyko atrasti ir vairavimo mokyklų, kurios siūlo B kategorijos vairavimo kursus už 250 eurų. Brangiausias aptiktas variantas 329 eurai. Tad kyla klausimas, kodėl tokios pačios paslaugos kaina tame pačiame mieste gali skirtis beveik 80 eurų.
"Kai kurios vairavimo mokyklos nuolat ieško, kaip pasipinigauti iš klientų ir interneto svetainėse ar paskambinus pasiteirauti dėl kainos skelbia vienokią sumą, kurią reikės išleisti už mokymus, o atvykus ima aiškinti, kad iš tiesų kaina kitokia – dar reikia pridėti PVM arba priskaičiuoti degalų išlaidas", – dėsto žurnalo "Reitingai", atlikusio Lietuvos vairavimo moyklų tyrimą, vadovas Gintaras Sarafinas.
Paslėptos kainos
Atkreipiamas dėmesys ir į faktą, kad vairavimo instruktorius gali individualiai nuspręsti, kada mokinys jau yra pasirengęs laikyti egzaminą VĮ "Regitroje". Taigi, po 30 akademinių valandų instruktorius nusprendžia, ar jums dar teks mokytis papildomai ir už tai sumokėti, nes per valstybės nustatytą minimalų akademinių valandų terminą jūs nespėjote pasirengti egzaminui.
"Iš pirmo karto B kategorijos vairavimo egzaminą Lietuvoje išlaiko vidutiniškai 40–42 proc. vairavimo mokyklų mokinių, o kiti turi dar mokytis papildomai. Pastebėta, kad būtent tuomet vairavimo mokyklos ima piktnaudžiauti ir manipuliuoti kainomis", – tvirtina žurnalo "Reitingai" vyr. redaktorius G.Sarafinas.
Su "Kauno diena" bendravęs kaunietis Aleksandras tokius G.Sarfino žodžius tik patvirtina. Jis pasakojo, kad vienoje Kauno vairavimo mokyklų jam teko papildomai su instruktoriumi praktinio vairavimo mokytis dar 5 akademines valandas, o tai abituriento tėvų kišenę paplonino dar 60 eurų, nors tiek pačiam Aleksandrui, tiek jo tėvams atrodė, kad vairavimo įgūdžiai buvo susiformavę tinkami ir pakankami ne tik egzaminui "Regitroje" išlaikyti, bet ir dalyvauti eisme.
60 eurų, kuriuos sumokėjo Aleksandras, taip pat labai svarbi detalė, nes jau minėjome, kad vienos praktinio vairavimo valandos kaina, renkantis vairavimo kursus, svyruoja apie 9–10 eurų, tačiau tuomet, kai instruktorius nuspręs, kad dar nesate pasiruošęs egzaminui "Regitroje", arba praktinio egzamino nepavyks išlaikyti iš pirmo karto, tos pačios akademinės valandos kaina su tuo pačiu instruktoriumi ir automobiliu staiga gali styptelėti 20–30 proc. ir siekti 12–13 eurų, o kartais ir dar daugiau. Žinoma, po nesėkmės VĮ "Regitroje" egzamino metu niekas nepuola skaičiuoti, o nori kuo greičiau gauti išsvajotą vairuotojo pažymėjimą, tad labai daug dėmesio kainai neskiria, tuo ir skuba pasinaudoti kai kurios vairavimo mokyklos.
Padeda šeima
Dar viena įstatymiškai įtvirtinta galimybė, apie kurią vairavimo mokyklų atstovai neretai pamiršta paminėti, – vairavimo įgūdžius tobulinti su šeimos nariu, kai jau yra išlaikytas teorijos egzaminas "Regitroje".
"Apie tokią galimybę savo mokiniams visada primenu, nes kuo daugiau mokinys praleis laiko prie automobilio vairo, kuo ilgiau jis dalyvaus eisme, tuo užtikrintesnis jis jausis per vairavimo egzaminą ir taip išaugs tikimybė, kad jam pasiseks iš pirmo karto", – pasakoja V.Šlepikas.
Jis neslepia, kad tokiu atveju yra ir pavojus, kad šeimos narys numokys būsimąjį vairuotoją, tačiau kartu priduria, kad kiekvienas žingsnis padėti išugdyti būsimąjį vairuotoją yra sveikintinas, ir šeimos nariai, jeigu tik nori, kviečiami stebėti praktinio vairavimo mokymo proceso, kad panašių principų laikydamiesi savo šeimos nariui leistų važiuoti ir už vairavimo mokyklos ribų. "Taip visi surėmę pečius ir padarysime savo darbą", – šypsosi pašnekovas.
Dar vienas dalykas, kuris dažniausiai vairavimo mokyklą besirenkančiam būsimajam mokiniui ar jį lydintiems žmonėms nekrenta į akis, vairavimo instruktorių ir teorijos dėstytojų kompetencija ir jos tobulinimas. Atrodo, kad vairavimas yra ne itin sudėtingas procesas, tačiau jis nuolat kinta – keičiasi automobiliai ir juose integruojamos saugumo sistemos, keičiasi ir pats eismas, todėl vairavimo instruktorių žengimas koja kojon su naujovėmis taip pat labai svarbus.
Taigi, vairavimo mokykla nėra vien tik gražūs automobiliai ar biuras, todėl prieš priimant sprendimą, kokią mokyklą rinktis, kaina neturėtų tapti svarbiausiu kriterijumi. Ko gero, geriausias rodiklis – mokyklos personalo sąžiningumas, kai mokinys neabejoja tuo, ką sako instruktorius, ir jeigu jis siūlo pavairuoti dar vieną ar kitą papildomą valandą, tai vyksta ne dėl to, kad mokykla pralobtų, o dėl to, kad būsimasis vairuotojas būtų kuo geriau pasiruošęs dalyvauti eisme.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Pajūrio keliuose – dešimtys greičio matuoklių10
Greičio mėgėjų pajūrio keliuose netrukus tykos dešimtys sektorinių greičio matuoklių. Specialistai vien Klaipėdos apskrities keliuose baigia įrengti 14 vidutinį greitį matuojančių įrenginių. ...
-
Intensyvėjant eismui prašo neprarasti budrumo
Įsibėgėjus pavasariui įsibėgėja ir motociklų vairuotojai bei dviratininkai, o su laisvinamu karantinu įsibėgės ir visas eismas. Specialistai, ypač motociklininkus, ragina būti atsargesnius, mat mirtimis pasibaigusių nelaimių pernai netrūko. Eksp...
-
Automobilių pirkėjų lūkesčiai – anekdotiniai, bet piniginės – kiauros10
"Nupirksiu visais ratais varomą tvarkingą automobilį su automatine greičių dėže. Mokėsiu iki 1 tūkst. eurų", – panašių skelbimų lietuviškuose pardavimų portaluose gausu. Specialistų pasiteiravome, kiek realu už nedi...
-
„Toyota“ vadovas – laimingas ir dėkingas: pelnė garbingą titulą
"Toyota Motor Corporation" (TMC) prezidentas ir generalinis direktorius Akio Toyoda tapo "Automobilių pasaulio 2021 metų žmogumi". ...
-
Nacionalinis prieigos punktas – viskas, ko gali prireikti
Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) sukūrė Nacionalinį prieigos punktą (NPP). Kas tai? ...
-
Nuo gegužės – prievolė deklaruoti automobilio pardavimo sandorį5
Nuo gegužės pradeda veikti nauja apskaitos sistema – bus privaloma deklaruoti automobilio pardavimo sandorį, o kiekviena Lietuvoje esanti transporto priemonė turės turėti unikalų savininko deklaravimo kodą, pranešė Vidaus reikalų ministe...
-
Lietuviams vis dar patraukliausi naudoti automobiliai – kaip juos pirkti protingai?2
Automobilius vis dar esame labiau linkę įsigyti antrinėje rinkoje, o ne pirkti naujus iš salonų. „Autoplius.lt“ ir „Regitros“ duomenimis, iš viso pernai šalyje užregistruota beveik 300 tūkst. naudotų automobi...
-
M. Skuodis: diskusijose dėl automobilių mokesčio svarbūs socialiniai aspektai2
Svarstant apie automobilių taršos mokesčio peržiūrą sutariama, kad reikia ieškoti paskatų gyventojams persėsti nuo taršių į mažiau taršius automobilius, tačiau taip pat svarbu įvertinti ir siūlomų pokyčių socialines ...
-
Į Lietuvos kelius grįžta „Google Street View“ automobiliai4
Šį pavasarį Lietuvos keliuose vėl pasirodys „Google Street View“ automobiliai, kurie keliaus per daugelį šalies miestų. Pagrindinis pakartotinio važiavimo tikslas – atnaujinti Lietuvos miestų, kelių ir greitkelių vaizdu...
-
Seime – siūlymas šalinti iš kiemų nenaudojamus automobilius1
Daugiabučių kiemuose netrukus gali atsirasti daugiau vietos automobiliams – nuo 2022 metų siūloma įpareigoti savininkus bendro naudojimo vietose nelaikyti nenaudojamų automobilių. ...