Pėstieji bus saugesni: kokie atnaujinimai laukia pėsčiųjų perėjų?

  • Teksto dydis:

Bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus Lietuvoje planuoja įrengti ir atnaujinti rekordinį skaičių – 360 – pėsčiųjų perėjų, per 100 įvairių inžinerinės eismo saugos priemonių.

Lietuvos valstybinės reikšmės kelių tinkle šiuo metu yra beveik 2 tūkst. pėsčiųjų perėjų. Atlikus saugumo analizę, paaiškėjo, kad tik apie 12 proc. perėjų yra saugios ir atitinka joms keliamus saugumo reikalavimus.

Pagrindiniai trūkumai – per plati važiuojamoji dalis, nėra pėsčiųjų eismo infrastruktūros tęsinių ir kryptinio apšvietimo, neužtikrintas geras matomumas.

Visose remontuojamose pėsčiųjų perėjose, kuriose nėra kryptinio apšvietimo, jį suplanuota įrengti. Šis sprendimas padės išskirti pėsčiųjų perėją ir pėsčiuosius, esančius prie jos, iš kelio aplinkos tamsiuoju paros metu.

Svarbus saugos kriterijus – perėjos plotis. Didelė dalis šalies valstybiniuose keliuose esančių perėjų neatitinka leistino pločio reikalavimų.

Visose remontuojamose pėsčiųjų perėjose bus įrengtas kryptinis apšvietimas.

Pėsčiasis važiuojamojoje dalyje turėtų užtrukti kuo trumpiau ir gebėti įvertinti eismo sąlygas. Tyrimai rodo, kad transporto priemonių vairuotojai linkę važiuoti greičiau, o siauresnėse vietose – pasirinkti mažesnį greitį.

„Via Lietuva“ atlikti perėjų modernizavimo ir tobulinimo rezultatai rodo, kad nelaimių, susijusių su pėsčiųjų judėjimu važiuojamosios dalies kirtimo vietoje, skaičiai mažėja.

Kelyje Kaišiadorys–Žiežmariai esančioje perėjoje dvejus metus iš eilės buvo fiksuojami automobilių ir pėsčiųjų incidentai. Įrengus kryptinį apšvietimą ir iškiliąsias saleles, eismo įvykių iki šiol neužfiksuota.

Teigiami pertvarkos rezultatai fiksuojami ir kelyje Kupiškis–Utena esančioje pėsčiųjų perėjoje.

2024 m. didžiausia dalis pėsčiųjų perėjų bus įrengta ar atnaujinta Tauragės, Šiaulių, Marijampolės, Utenos, Alytaus, Kauno, Telšių apskrityse, Panevėžio, Klaipėdos ir Vilniaus prieigose.

Planuojama, kad darbai bus baigti jau šių metų rudenį.

„Diegiame įvairias kompleksines priemones, tarp jų – inžinerinių saugos sprendimų, šviečiamosios veiklos, skirtos bendruomenėms. Vis dėlto vien mūsų pastangų nepakaks – saugumas kelyje priklauso ir nuo vairuotojų pasirinkto saugaus greičio ar atidumo“, – pabrėžė „Via Lietuva“ projektų valdymo grupės vadovas Gediminas Katinas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

šviesoforus vienąkart sutvarkykite

šviesoforus vienąkart sutvarkykite portretas
Yra toks vienas prie Topolio, ateini, gerai jei paspaudus ima rodyti likusias sekundes iki žalio, o tai ir išvis nerodo. Bet neapsidžiaukite, jei paspaudi ir matai, kad sekundžių liko 8-9, neilgai liko laukti, nes tuoj meta atgal į 90. Ir tai ne savaitgaliais, o paprastą darbo dieną. Žmonės stovi, nervuojasi, kad nespėja į atvažiuojantį autobusą, o kiti spjauna ir bėga per raudoną. Ir tokia nesąmonė tesiasi jau beveik 2 metai.

buduliams

buduliams portretas
sedintiems uz vairo, o tai kur pereiti gatve pestiesiems, buduli ar tu iki pat savo lovos neislipi is savo vezeciu, gerai, kad tu nevaikstai niekur pescias, bet hemoroju jau turi garantuotai

Baikit vieną kart

Baikit vieną kart portretas
Viskas jums blogai nieks netinka
VISI KOMENTARAI 13

Galerijos

Daugiau straipsnių