- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Gal ir ne kiekvienas, bet tikrai neretas vairuotojas pasvajoja, kaip gera būtų šiltomis vasaros sezono dienomis keliauti sėdint prie kabrioleto vairo. Saulė, šiltas vėjas, kedenantis plaukus, ir jokio kosulio, sukelto šalto oro, pučiamo kondicionieriaus.
Pasiūla – keli šimtai
Jeigu jums atrodo, kad tokios vasaros pramogos kainuoja per brangiai, turbūt dairotės į naujus ir apynaujus automobilius. Jei mintimis grįžtume prieš 15–20 metų, kabrioleto kėbulą turintis automobilis buvo retas reiškinys tiek mūsų šalies keliuose, tiek skelbimų portaluose.
Dabar situacija stipriai pasikeitė. Vien šiuo metu autoplius.lt portale galima rasti daugiau nei 240 skelbimų, kurių kiekviename – po kabrioletą, kainuojantį ne daugiau kaip 5 tūkst. eurų. Šiame straipsnyje išskiriami penki geriausią kainos ir kokybės santykį turintys kabrioletai, prieinami lietuviškuose skelbimuose.
Mokant nuo 2,5 tūkst. iki 5 tūkst. eurų autoplius.lt portale galima įsigyti 2003–2007 m. gamybos „Audi A4“ su kabrioleto kėbulu. Turint omenyje, kad už šią sumą perkamas beveik 20 metų sulaukęs, tačiau premium klasės automobilis, prašoma suma yra gan sąžininga.
Stilius ir galia
Skelbimuose šiuo metu galima rasti „Audi A4“ su 2 l darbinio tūrio benzininiu ir 2,5 l darbinio tūrio dyzeliniu varikliais. Šių modelių galia prasideda nuo 103 kW ir kyla aukštyn, tad bus galima ne tik mėgautis vėju, plaikstančiu plaukus, tačiau ir važiuoti šiek tiek smagiau.
Ko gero, didžiausia šio modelio problema, kad jo stogas ne kietas, o minkštas. Tai sudarys nepatogumų, jei norėsite jį eksploatuoti ir šaltuoju sezonu. Taip pat – 2 l darbinio tūrio benzininis variklis labai rajus, o 2,5 l darbinio tūrio dyzelis – ne itin patikimas.
Antrasis ir bene pats stilingiausias sąrašo dalyvis – „Mini Cooper“. Šiuo metu Lietuvoje galima rasti tokių modelių tiek su automatine, tiek su mechanine pavarų dėžėmis. Tačiau vienintelis pardavėjų siūlomas variklis – 1,6 l darbinio tūrio benzininis. Jam reikia išties nemažai degalų.
Stilingas: „Mini Cooper“ modelis su stogu seniai pelnė lietuvių pripažinimą. Š. Mažeikos / BNS nuotr.
„Mini Cooper“ patiks tiems, kurie mėgsta stabilų ir paklusnų važiavimą, o vingiuotą ir ilgesnį kelią link kelionės tikslo visuomet pasirenka vietoj automagistralės. Tai vairuotojui sukurtas automobilis. Atviras dangus virš galvos tik sustiprins kokybiško vairavimo jausmą. Jei mėgstate komfortą ir norite važiuoti taupiai – „Mini“ jums netiks.
Jei tektų keisti priekinį automobilio sparną, negalėsite jo pritaikyti nei nuo trečios, nei nuo ketvirtos kartos „Golf“.
Populiarusis vokietis
Trečiasis ir, ko gero, iš viso sąrašo dažniausiai keliuose pastebimas kabrioletas – „Volkswagen Golf“. Šių modelių kainos prasideda vos nuo 1,2 tūkst. eurų ir kyla iki maždaug 4,5 tūkst. eurų ribos. Variklių pasirinkimas gan platus. Yra tiek dyzelinių, tiek benzininių, o darbinis tūris svyruoja nuo 1,6 l iki 1,9 l.
Šis kabrioletas galėtų būti pirmos kartos modelis, trečios kartos modelis arba vadinamasis 3.5. Toks pavadinimas gan keistas, tačiau ne veltui. Tai galima pagrįsti. Jei pažiūrėsite į automobilį iš priekio, pamatysite tokį patį vaizdą, kaip ir žiūrėdami į bet kokį ketvirtos kartos „Golf“. Tačiau, jei apeisite iš galo, išvysite trečios kartos „Golf“ žibintus. Atsisėdę į vidų rankas uždėsite ant „Golf 4“ vairo, tačiau visa centrinė konsolė – tokia pati kaip „Golf 3“.
Niūriąją šio modelio pusę portalui atskleidė tokio modelio savininkas. Nors „Golf“ yra populiarus modelis ir jam detalių galima lengvai rasti, su 3.5 kabrioleto versija viskas kitaip. Pavyzdžiui, jei tektų keisti priekinį automobilio sparną, negalėsite jo pritaikyti nei nuo trečios, nei nuo ketvirtos kartos „Golf“. Mat sparno dydis toks, kaip trečios kartos „Golf“, o detalės išpjova ties priekiniais žibintais – kaip ketvirtos kartos.
Taip yra ne su visomis šio modelio dalimis, tačiau sparnai – toli gražu ne vienintelė tokia vieta. Nepaisant detalių trūkumo problemos, automobilis labai smagus ir vasariškas, o važinėti juo mieste ypač patogu. Juk „Golf“ tam ir buvo sukurtas.
Nesušalsite: „Peugeot 206“ vienintelis iš aptariamų kabrioletų turi kietą stogą. Pranešėjų nuotr.
Kainos nesikandžioja
Mažiausias ir bene pigiausias autoplius.lt kabrioletų sąrašo dalyvis – „Peugeot 206“. Tai Lietuvoje kažkada buvęs ypač populiarus miesto hečbekas. Šio mažylio kainos portale startuoja nuo 900 eurų ir kyla vos iki 2,5 tūkst. eurų už raudoną, 2006 m. pagamintą „Peugeot“. Galima rasti tiek 1,6 l, tiek 2,0 l darbinio tūrio variklius turinčių modelių.
Blogos naujienos ieškantiems kabrioleto su automatine pavarų dėže – visi modeliai varomi benzinu ir turi tik mechanines dėžes. Tačiau, lyginant su kitais sąrašo dalyviais, „Peugeot 206“ turi ir pranašumą. Tai vienintelis iš aptariamų kabrioletų su kietu stogu. Vadinasi, jį galima patogiai eksploatuoti tiek vasarą, tiek žiemą.
Vyšnia ant torto – japoniškasis „Mazda MX-5“. Automobilis išsiskiria net keliomis ypatybėmis. Tai modelis, kuris turi tik kabrioleto kėbulą, jokio kito rinkoje nerasite. Be to, tai ypač gerai valdomas automobilis, kuris dažnai perkamas net ne dėl kabrioleto kėbulo ir malonių vasaros kelionių, o dėl savo išskirtinių galimybių trasoje ir aukšto paklusnumo lygio. Prie to puikiai prisideda ir galiniai varantys ratai.
Komfortas: „Audi A4“ su kabrioleto kėbulu – premium klasės automobilis. Pranešėjų nuotr.
BMW, „Opel“ ir kiti
Dabar didelė dalis šių „MX-5“ modelių jau nebėra naudojami, todėl tikėtina, kad, nusipirkus „Mazda MX-5“ ir tinkamai prižiūrint, pinigų ne tik neprarasite, bet ir pelningai investuosite.
Pagrindinis modelio trūkumas, palyginti su anksčiau išvardytais konkurentais, – jis turi tik dvi sėdimas vietas. Modelių, kuriuos galima nusipirkti mokant iki 5 tūkst. eurų metai svyruoja nuo 1997 iki 2008-ųjų. Galia – nuo 110 iki 163 AG.
Lietuvos naudotų kabrioletų rinkoje galima rasti ir daugiau modelių. Pirmos serijos BMW, „Opel Astra“, „Volkswagen EOS“, „Renault Megane“ ar „Ford Focus“ – jų už nedidelę sumą Lietuvoje yra gana daug. Reikia tik išsirinkti tokį, kuris atitiks poreikius, norus ir galimybes.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...