- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šiuo metu vykstančioje tarptautinėje Pekino automobilių parodoje BMW pristatė pirmąjį SAV (angl. sports activity vehicle) segmento elektromobilį – koncepcinį „BMW iX3“. Naujasis modelis atspindi kryptį, kuria juda visas „BMW Group“ koncernas – kurti praktiškus, ekologiškus ir tuo pačiu metu sportiškus automobilius. „iX3“ yra trečiasis inovacijų prekės ženklo „BMW i“ modelis – prieš kelerius metus rinkoje debiutavo ir sėkmingai įsitvirtino „i3“ hečbekas bei „i8“ sportinis kupė.
„Niekas nebesiginčija, kad elektromobiliai yra ateitis ir BMW – vienas lyderių kuriant sportiškus ir tuo pačiu itin ekologiškus modelius. Naujasis „iX3“ konceptas parodo koncerno galimybes kurti ne tik miestui pritaikytus modelius kaip „i3“ ar išskirtinius sportiškus „i8“, bet ir visureigius. Tikime, kad šis BMW taps pirmuoju elektromobiliu, suderinančiu praktiškumą mieste ir universalumą ilgose kelionėse bei pretenduos tapti pagrindiniu šeimos automobiliu ne tik elektromobilių gausiose šalyse kaip Norvegija ar Olandija, bet ir Lietuvoje“, – teigia BMW prekės ženklo vadovas Lietuvoje Martynas Daujotas.
Nauja „BMW eDrive“ karta
Viena didžiausių koncepcinio „BMW iX3“ inovacijų – jau penktoji „BMW eDrive“ karta. Jos išskirtinumas – kompaktiškumas, nes variklis, transmisija ir kiti jėgos agregatai yra sujungti į vieną platformą, kuri gali būti naudojama skirtingiems modeliams gaminti.
Moderni jos konstrukcija užtikrina, kad tam tikrus komponentus bus galima keisti į galingesnius ar pritaikytus kitiems modeliams, tai užtikrina gamybos greitį ir universalumą. Be to, naująją „eDrive“ sistemą galima montuoti tiek į pilnai elektrinius, tiek į hibridinius automobilius.
Kita svarbi detalė – naujos kartos BMW elektriniame variklyje nėra jokių retųjų metalų, tad „BMW Group“ nėra priklausomas nuo nepastovių jų gamybos pajėgumų.
Išlaiko tradicines BMW linijas
Naujojo elektromobilio priekyje išsiskiria tradicinės į dvi dalis padalintos BMW grotelės. Jos čia – tik stiliaus detalė, nes elektromobilyje nėra iškart už grotelių montuojamo radiatoriaus, kurį reikėtų vėsinti. Be to, ši detalė didina efektyvumą – uždaros radiatoriaus grotelės pagerino „BMW iX3“ aerodinaminį koeficientą ir padidino jo nuvažiuojamą atstumą.
Automobilio žibintai, atletiška išvaizda ir sportiška šoninė linija neleis susipainioti – tai tikras BMW. Ir tik smulkios detalės sufleruoja, kad šis automobilis ne tik užtikrina geriausias BMW valdymo savybes, bet ir yra labai ekologiškas.
Koncepcinio elektromobilio išorė nudažyta matine „Moonstone Silver“ spalva, o „BMW i Blue“ mėlynos spalvos akcentai pabrėžia, kad jis priklauso ekologiškų modelių „BMW i“ prekės ženklui.
Naujajame SAV koncepciniame modelyje viskas apgalvota iki smulkmenų. Net ir lengvojo lydinio ratlankiai kurti specialiai „BMW iX3“ – jų dizainas ne tik patrauklus, bet ir sukelia mažiausią įmanomą oro pasipriešinimą.
SAV segmento inovatorius
Koncepcinis „BMW iX3“ yra pirmasis „X“ serijos visiškai elektra varomas modelis, tačiau toli gražu ne pirmtakas ekologijos srityje. Dar 2009-aisiais buvo pristatytas pirmasis SAV hibridas „BMW ActiveHybrid X6“, o 2015-aisiais – „BMW X5 xDrive40e iPerformance“, kurio vidutinės degalų sąnaudos siekia vos 3,4 l/100 km, o CO2 emisija – 78 g/km.
Penktos kartos „BMW eDrive“ technologijas turintis „BMW iX3“ turi 200 kW (270 AG) galią pasiekiantį elektrinį variklį, o jame montuojama 70 kWh talpos baterija. Pagal naująjį Europos realaus važiavimo bandymų ciklą WLTP, įsigaliosiantį antroje šių metų pusėje, BMW elektromobilis gali įveikti daugiau nei 400 km viena įkrova. Tai vienas geriausių rezultatų tarp viso pasaulio elektromobilių.
Ne mažiau svarbi naujojo „eDrive“ detalė – įkrovimo greitis. Kinijoje pristatomo „BMW iX3“ greitojo įkrovimo stotelėse galės būti kraunamas net 150 kW galia – tai yra 3-4 kartus daugiau nei daugelis dabartinių elektromobilių. Tokį pajėgumą galinčioje užtikrinti stotelėje elektromobilio baterija bus papildyta vos per 30 minučių.
Kartu su naujuoju „BMW iX3“ Pekino automobilių parodoje demonstruojama „BMW i Vision Dynamics“ studija – čia siekiama pabrėžti vizualinius skirtumus tarp BMW bei „BMW i“. Nors abiejų prekės ženklų automobiliai pasižymi tvirta, atletiška išvaizda, juos skiria smulkios detalės kaip logotipai bei spalviniai akcentai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?46
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...