Pasigaminti savo jėgomis – per brangu? Padės rinkos lyderiai Pereiti į pagrindinį turinį

Pasigaminti savo jėgomis – per brangu? Padės rinkos lyderiai

2025-03-23 23:00
„Kauno diena“, velocita.lt inf.

Vidutinio dydžio automobilis yra surinktas maždaug iš 30 tūkst. atskirų detalių, o motociklas, priklausomai nuo modelio, – vidutiniškai iš 2 tūkst. ar 5 tūkst. komponentų. Kokį tiekėjų tinklą turi susikurti gamintojas?

Įranga: „CFMoto 800MT Explore“ motociklas turi galinio susidūrimo perspėjimo sistemą.
Įranga: „CFMoto 800MT Explore“ motociklas turi galinio susidūrimo perspėjimo sistemą. / Gamintojo nuotr.

Žinomi vardai

Galima lažintis, kad kiekviename iš kasdien naudojamų automobilių ar motociklų rastume tokių rinkos gigantų kaip „Continental“ ar „Bosch“ pagamintų elementų.

Pažvelgę į motociklų stabdžius veikiausiai išvysime italų bendrovės „Brembo“ pavadinimą arba jai priklausančios ispanų įmonės „J.Juan“ užrašą, o jei ši transporto pagaminta taip, kad užtikrintai važiuotų, ant amortizatorių būtinai puikuosis KYB ar „Ohlins“ logotipai.

Kai kurie gamintojai ne tik perka technologijas iš žinomų tos srities lyderių, bet ir dalijasi jomis su partneriais.

Antai „Lietuvos metų motociklo“ rinkimuose „Light Adventure“ kategorijoje laimėjęs „CFMoto 800MT“ yra varomas KTM LC8C platformos varikliu – tokie patys naudojami KTM 790.

Ryšiai su geriausiais

Automobilių ir motociklų įsigijimo konsultantas, platformos Carwise.lt įkūrėjas Paulius Žlioba sakė, kad, rinkdamiesi partnerius, gamintojai stengiasi sutelkti vienoje ar kitoje srityje labiausiai pasižymėjusių įmonių produkciją.

„Geras pavyzdys būtų „Premium“ lygio garso aparatūra automobiliuose. Gamintojai turi standartizuotus procesus ir puikiai tvarkosi su tuo darbu, bet kai reikia išskirtinesnių sprendimų ekstremalesnėms sąlygoms, geresnių stabdžių galingesnėms modelių versijoms ar geresnės garso aparatūros, natūralu, kad nekuria patys, o kreipiasi į geriausius specialistus ir naudoja jų produktus“, – aiškino pašnekovas.

Surinkę geriausius savo srities profesionalus motociklų gamintojai sukuria situaciją, kurioje laimi visi: tam tikroje srityje besispecializuojančios įmonės gali toliau gilinti žinias siaurame segmente ir siūlyti vis geresnius komponentus; motociklų gamintojai sutaupo milžiniškas sumas atskirų komponentų tyrimams ir kartu gali pasiūlyti aukštesnę kokybę, galiausiai galutinis vartotojas gauna daug geresnę kokybę už tą pačią arba net patrauklesnę kainą.

Išskirtinumo veiksniai

Gali pasigirsti balsų, kad naudodami skirtingus elementus gamintojai tampa tiesiog dalių surinkėjais, tačiau toli gražu taip nėra.

Automobilių pasaulyje vis daugiau modelių dalijasi platformomis ir vienas nuo kito skiriasi tik žibintų ar kėbulo formomis, o motociklų industrija vis dar siūlo labai skirtingus produktus, jų vystymui skiria daug darbo.

Kai reikia išskirtinių sprendimų, išeitis – geriausi savo srities specialistai.

Pavyzdžiui, „CFMoto 800MT Explore“ pasižymi mažesne kaina nei jo artimiausi konkurentai (tokie kaip „Yamaha Tenere 700“ ar „BMW F850GS“), bet jame montuojami itin aukštos kokybės elementai: KYB amortizatoriai, dvigubi „J.Juan“ stabdžiai su „Bosch“ ABS sistema.

Šalia fiziškai apčiuopiamų elementų „800MT Explore“ modelyje diegiamos ir modernios funkcijos, dar labai retai aptinkamos šioje motociklų kategorijoje: „Apple CarPlay“ sąsaja, aklosios zonos, juostų palaikymo ir galinio susidūrimo perspėjimo sistemos.

Pridėtinė vertė

Patys motociklų kūrėjai taip pat turi atlikti didelį darbą, kad visi elementai sudarytų darnią, gerai veikiančią visumą, turi glaudžiai bendradarbiauti su atskirų komponentų gamintojais, kad šie atlieptų jų poreikius.

Anot P. Žliobos, bendradarbiavimas toli gražu nereiškia, kad gamintojai negeba dalių pasigaminti patys, veikiau tai racionalios ekonominės veiklos ir naudos klientui paieškos.

„Manau, kad tai daugeliu atvejų yra arba pridėtinės vertės, arba ekonomiškumo klausimas. Gerų gamintojų „Premium“ klasės komponentai prideda solidumo, patikimumo ir net padeda pardavimo procese. Juk kiekvienam malonu, kad standartinis motociklas ar automobilis turės stabdžius ar išmetimo sistemą, kuriuos naudoja ir lenktynininkai. Mažesnės ar į pigesnį segmentą orientuotos transporto bendrovės naudoja senesnes žinomų gamintojų technologijas. Pavyzdžiui, „SsangYong“ pagal licenciją įsigydavo ir savo gaminiuose montuodavo senesnius „Mercedes“ variklius. Dėl to pirkėjams galima pasiūlyti gerą kainą ir nenaudoti savo išteklių agregatams kurti, nes šis procesas brangus ir sudėtingas“, – dėstė ekspertas.

Todėl, anot jo, renkantis motociklą verta pasidomėti atskirais jo komponentais, ypač pagrindiniais – varikliu, pakaba ar stabdžiais.

Vis dėlto dažnai žinomų prekių ženklų agregatai būna montuojami tik aukštesnės komplektacijos ar specialaus leidimo modeliuose: bazinė „Yamaha Tenere“ versija parduodama su įprastais amortizatoriais, o norint KYB, teks rinktis brangesnę konfigūraciją. Tačiau kai kurie gamintojai renkasi kitokį kelią: tarkime, net ir į mažesnį ir pigesnį „Adventure“ tipo „CFMoto“ gamos modelį 450MT montuojami tie patys KYB.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų