Naujovės, kurios pakeis „Formulės-1“ lenktynes

Automobilių sporto karalienė taip pat priversta derintis prie šiuolaikinių technologijų tendencijų ir kasmet keičiasi vis stipriau. Vis dėlto tokių kardinalių permainų, kokias išvysime 2014-ųjų sezoną, "Formulėje-1" nebuvo jau seniai. Nauji varikliai, nauja automobilių išvaizda ir dar daug kitų dalykų, kurie pastūmės šį sportą į naują erą.

Šlykščių nosių paradas

"Formulės-1" automobilių varikliai jau užvesti. Sausio pabaigoje komandos išjudėjo į pirmuosius bandymus Cherese (Ispanija). Nors oficialiai sezonas startuos tik kovo 16-ąją, jau dabar komandos dirba išsijuosusios.

Beveik neabejojama, kad išskirtiniu šių metų automobilių bruožu taps į priekį išsikišusi siaura ir lenkta nosis. Pagal įsigaliosiančias taisykles važiuoklės aukštis turės būti 525 mm. Atstumas nuo žemiausios automobilio nosies dalies iki žemės turės būti 185 mm.

Norėdamos, kad oro srautas po važiuokle būtų kuo geresnis, daugelis komandų stengiasi, kad automobilio nosis būtų kuo siauresnė. Vadinasi, siauroji nosies dalis bus išsikišusi į priekį tik tam, kad atstumas iki jos ir žemės atitiktų taisykles. Likusi nosies dalis liks plati.

Daugumos komandų technikos specialistai siūlė atlikti tam tikrus pokyčius taisyklėse dėl geresnės automobilių išvaizdos. Tačiau teigiamų rezultatų pasiekti nepavyko.

Kai kurie "Formulės-1" automobiliai dėl neįprastų nosių jau anksčiau buvo gavę "ančiasnapių" ar "krokodilų" pravardes, tačiau šiemetis taisyklių reglamentas bjauriausiais ančiukais pavers visą peletoną.

Pasikeitęs garsas

Ištikimiausių "Formulės-1" gerbėjų ausys šiemet pratinsis prie naujo variklių gausmo. Dar automobiliams neišvažiavus iš garažų, specialistai suskubo pareikšti, kad naujieji agregatai skleis visiškai kitokį garsą.
Nuo 2014-ųjų įsigalios naujas variklių formatas – į "Formulės-1" bolidus vietoj 2,4 l V8 variklių bus montuojami atmosferiniai 1,6 l V6 turbo agregatai. Naujieji "Formulės-1" turės 500 AG ir suksis lėčiau – iki 15 000 aps./min. vietoj ankstesnio 18 000 aps./min. ribotuvo. Tačiau jie bus sujungti su turbokompresoriumi, o šio sūkiai sieks net 125 000 aps./min.

Nors buvo manoma, kad dėl šio pokyčio lenktynininkai vidutinę trasą įveiks maždaug 3 sek. lėčiau nei anksčiau, naujieji varikliai, atrodo, niekuo nenusileis ankstesniems.

Šiemet įsigaliojantis 100 kg degalų – 35 proc. mažiau nei pernai – lenktynėms limitas ir 100 kg/val. degalų srauto ribojimas, specialistų nuomone, bent iš pradžių lems didelę taktinių sprendimų įvairovę ir neprognozuojamus lenktynių rezultatus.

"Šiemet bus daug faktorių, lemsiančių neprognozuojamą baigtį, o, daugelio nuomone, neprognozuojami rezultatai sportui yra gerai. Turime nepamiršti fundamentalių elementų. Starto rikiuotėje bus 22 bolidai, o lenktynes laimės greičiausiai finišą pasiekęs lenktynininkas, todėl prieš tai galėsime stebėti kovas dėl pozicijų trasoje ir tikrą lenktyniavimą", – įsitikinęs "Renault" variklių padalinio vadovas Robas White‘as.

ERS vietoj KERS

Variklių sukimo momento išaugimą lems hibridinė sistema, kurioje sukauptos energijos panaudojimas sukurs gerokai didesnę galią nei anksčiau. Dabartinę KERS (Kinetinės energijos rekuperacijos sistema), suteikiančią 80 AG 6,7 sek. laikotarpiui kiekviename rate, pakeis tiesiog ERS (Energijos rekuperacijos sistema), lenktynininkui duosianti papildomas 161 AG 33,3 sek. periodui. Bendras galios grandinės pajėgumas prilygs dabartiniam 750 AG lygiui.

Sportininkai į lenktynių startą stos turėdami trečdaliu mažiau degalų nei dabar – 100 kg vietoj 150 kg, nors bolidai bus apie 50 kg sunkesni dėl išaugusio galios vieneto svorio. Tai reiškia, kad varikliai, kuriuose degalai bus įpurškiami tiesiogiai 500 barų spaudimu, bus gerokai ekonomiškesni. Be to, gali išaugti lenktynininko vaidmuo tinkamai paskirstant degalų naudojimą per varžybas.

Paskutinio etapo svarba

Dar viena įdomi naujojo sezono naujovė – "Formulėje-1" paskutinės sezono lenktynės taps gerokai svarbesnės, nei buvo iki šiol.

Tarptautinė automobilių sporto federacija (FIA) paskelbė, kad jau 2014 m. sezoną lenktynininkai per paskutines lenktynes gaus dvigubai daugiau taškų. Taip "Formulės-1" rengėjai siekia padidinti susidomėjimą lenktynėmis, kurios intrigą pastaraisiais metais prarado dėl visiškai dominuojančio Sebastiano Vettelio.

"Red Bull" lenktynininkas ketvirtą sezoną iš eilės laimėjo pasaulio čempionatą ir praėjusiais metais tai padarė dar likus nemažai lenktynių iki sezono pabaigos

Sprendimas paskutinėse lenktynėse skirti dvigubus taškus lenktynininkų ir konstruktorių įskaitose buvo priimtas, anot FIA, siekiant išlaikyti susitelkimą iki paskutinės dienos.

Paskutinis šio sezono etapas suplanuotas lapkričio 23-iąją Abu Dabyje.

Puse centnerio daugiau

Minimalus bolido svoris šiemet padidėja nuo prieš tai buvusių 642kg iki 690kg. Pagrindinė to priežastis – ERS sistemos svoris.

Kaip ir anksčiau, automobiliai bus sveriami kartu su lenktynininku. Kai kuriems sportininkams tai yra didžiulė problema. Specialistai įsitikinę, kad aukšti ir sunkesni už savo kolegas lenktynininkai nuo šiol dar labiau kentės.

Pavyzdžiui, "Force Incia" lenktynininkas meksikietis Sergio Perezas yra 11 cm žemesnis ir 6 kg lengvesnis už savo kolegą Niką Hulkenbergą. "Formulės-1" kuluaruose kalbama, kad tik dėl savo gabaritų talentingas vokietis niekaip nepraveria kurios nors elitinės komandos durų.

Nuolatiniai numeriai

Keletą metų FIA koridoriuose sklandžiusi idėja pagaliau tapo kūnu. Nuo šių metų "Formulės-1" sportininkai turės nuolatinius numerius. Šiai idėjai pritarė ir Strategijos grupė bei "Formulės-1" komisija.
Lenktynininkai galėjo pasirinkti bet kurį numerį nuo 2 iki 99, kurį naudos iki karjeros pabaigos. Pirmasis numeris, kaip ir anksčiau, bus rezervuotas čempionui. Tiesa, pastarasis turės galimybę pasirinkti kitą. Manoma, kad ši naujovė padės pagerinti lenktynininkų atpažįstamumą.

Pasaulio čempionas S.Vettelis kitąmet naudos pirmą numerį, o Pastoras Maldonado po ilgos pertraukos nusprendė į rikiuotę sugrąžinti 13-ą numerį, kuris yra laikomas nesėkmingu. Nico Hulkenbergas į rikiuotę sugrąžins 27-ą numerį, kurį naudojo garsusis Gilles Villeneuve'as.

Apribos degalų svorį

2014 m. sezono pabaigoje iškovotus trofėjus gaus ne tik daugiausia taškų surinkęs lenktynininkas bei komanda, tačiau ir daugiausia kartų iš pirmos vietos startavęs lenktynininkas.
Yra ir daugiau techninių pakitimų. Maksimalus degalų svoris lenktynėms nuo šiol taps 100 kg. Prieš tai degalams nebuvo taikomas svorio limitas, tačiau komandos naudodavo apie 160 litrų svorio degalų bakus.
Nuo šių metų "Formulės-1" automobilis privalės turėti aštuonias pavaras ir vieną atbulinės eigos pavarą.
 

Lenktynininkų numeriai

1  Sebastianas Vettelis  "Red Bull-Renault"
3  Danielis Ricciardo  "Red Bull-Renault"
6  Nico Rosbergas  "Mercedes"
7  Kimi Raikkonenas  "Ferrari"
8  Romainas Grosjeanas  "Lotus-Renault"
11  Sergio Perezas  "Force India-Mercedes"
13  Pastoras Maldonado  "Lotus-Renault"
14  Fernandas Alonsas  "Ferrari"
17  Julesas Bianchi  "Marussia-Ferrari"
19  Felipe Massa  "Williams-Mercedes'
20  Kevinas Magnussenas  "McLaren-Mercedes"
21  Estebanas Gutierrezas  "Sauber-Ferrari"
22  Jensonas Buttonas  "McLaren-Mercedes"
25  Jeanas-Ericas Vergne  "Toro Rosso-Renault"
26  Danilas Kviatas  "Toro Rosso-Renault"
27  Nico Hulkenbergas  "Force India-Mercedes"
44  Lewisas Hamiltonas  "Mercedes"
77  Valtteris Bottas  "Williams-Mercedes"
99  Adrianas Sutilas  "Sauber-Ferrari"



NAUJAUSI KOMENTARAI

pirmam

pirmam portretas
Mariui Bagdonui - jokio skirtumo... :)

Egidukas25

Egidukas25 portretas
Tai atmosferinis ar turbo?
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių