- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Hibridiniai ir elektriniai automobiliai dar neseniai atrodę lyg mokslinės fantastikos transportas, šiandien vis drąsiau skinasi kelią į automanų širdis ir automobilių gamintojų salonus. Didieji gamintojai prieš 10 metų skeptiškai žiūrėję į šias technologijas, bent vieno „žalio“ automobilio įtraukimą į savo gamą, rodos, laiko garbės reikalu.
VĮ „Regitra duomenimis, Lietuvoje šių metų pirmąją dieną buvo užregistruoti 2843 hibridiniai (turintys elektrinį ir dyzelinį arba benzininį variklį) automobiliai – ketvirtadaliu daugiau, lyginant su 2014 m. sausio 1 d. Tuo tarpu vien elektros energija varomų automobilių šiais metais užfiksuota 65, o tai yra net keturis kartus daugiau nei pernai (16). Naujausiais duomenimis, gegužės 1 d. Lietuvos keliuose važinėjo 104 elektriniai automobiliai.
Automobilių pirkimą lizinguojančios „UniCredit Leasing“ Lietuvoje pardavimų direktoriaus Aurimo Kuncos teigimu, lyginant 2014 ir 2015 metų pradžią, jaučiamas pakankamai stabilus augimas. „Kasmet lizingo būdu finansuojame vis didesnį kiekį elektromobilių. Kita vertus, matome, kad rinka tikrai dar turi potencialo. Lyginant su Vakarų Europa ar JAV, dar nespėjame su „žalių“ automobilių pirkimo tendencijomis. Taip pat ir kaimyninėse šalyse tokius automobilius perkama aktyviau dėl taikomų finansinių lengvatų. Tiesa, tam tikrų skatinimo priemonių imamasi ir Lietuvoje – elektromobilių vairuotojai gali išvengti kamščių, nes jiems suteikiama galimybė važiuoti specialia juosta, taip pat ir automobilių statymas mieste yra nemokamas“, – teigia A. Kunca.
Labiausiai perkami šiuo metu yra „Nissan Leaf“, antroje vietoje – „Chevrolet Volt“ elektriniai automobiliai. „Unicredit Leasing“ Lietuvoje atstovas pastebi dar porą žaliųjų automobilių rinkos tendencijų. „Pastaruoju metu pastebėjome poreikį greitiems elektriniams automobiliams – vairuotojai vis labiau ieško aukso vidurio tarp sportiškumo ir aplinkos tausojimo. Populiarėja sportiškieji „Tesla“ ar novatoriškieji BMW i8. Tobulėjant technologijoms ir ilgėjant elektra nuvažiuojamiems atstumams, tokių automobilių gatvėse matysime daugiau. Be to, pajutome ir verslo susidomėjimą elektriniu ar hibridiniu transportu. Matome, jog tokie automobiliai veržiasi ne tik į taksi, bet ir smulkius krovinius vežiojančių įmonių autoparkus. Verslas tokiu būdu siekia tapti socialiai atsakingesniu ir minimizuoti savo veiklos poveikį gamtai“, – pasakoja A. Kunca.
Visgi, pasak A. Kuncos, norint platesnio ekologiško transporto pasklidimo, vien mokestinių palengvinimų ar verslo pastangų nepakanka. Būtinos gamintojų ir valstybės investicijos į inovacijas ir infrastruktūros plėtrą. „Elektromobiliai yra ateitis. Plečiantis elektros pakrovimų vietų skaičiui, abejojantieji pradės linkti į elektros, kaip ateities kuro, pusę. Šiemet didžiausioje pasaulyje elektronikos parodoje JAV Izraelio įmonė pristatė pilnai per 3 minutes pakraunamas baterijas, o veikiantį prototipą pažadėjo kitiems metams. Taigi, artimiausiais metais šioje rinkoje laukiama proveržio“, – prognozėmis dalinosi A. Kunca.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Regitra“ praneša: automobilių savininkai turės mokėti daugiau2
Valstybės duomenų agentūrai paskelbus mokestinių metų vartotojų kainų indeksą, keičiasi automobilių registracijos mokesčio dydžiai. Pagal naująjį kainų indeksavimą, „Regitroje“ tarifai bus atnaujinti ir pradėti taikyti šia...
-
Kai kur neliko vieno informacinio kelio ženklo, tačiau vis tiek bus fiksuojami galimi pažeidimai
Lietuvos magistraliniuose keliuose nuo sausio 1-osios nebeliko apie stacionarius matuoklius vairuotojus informavusio kelio ženklo, rašo portalas „Made in Vilnius“. ...
-
„Air Baltic“: Vilniuje mes tampame vis stipresniu vežėju
Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ per artimiausius kelerius metus savo orlaivių parką ketina padidinti 15 naujų lėktuvų, dalis kurių bus bazuojama ir Vilniuje, sako jos generalinis direktorius Martinas Gaussas (Martinas Gausas), rašo...
-
„Regitra“ teiks naują paslaugą: tikimasi, kad ji išpopuliarės tarp vairuotojų1
Tarptautinį vairuotojo pažymėjimą nuo šiol galima užsisakyti skubos tvarka, trečiadienį paskelbė „Regitra“. ...
-
Kaunui pavyko: nevienareikšmis sprendimas davė greitų vaisių32
Kauno senamiestyje nuo rugpjūčio pradėjęs veikti sumažintos taršos zonos mokestis jau duoda vaisių. Gyventojai pastebi mažėjantį automobilių srautą, bet padaugėjo ir nepasitenkinimo dėl baudų. Savivaldybė skaičiuoja, kad įspėjimus dėl...
-
Pasaulį išgelbėti turėjusi prekė Lietuvoje patraukli vis mažiau11
2024 metais beveik dešimtadaliu išaugo naudotų automobilių prekyba. Rinkoje vis dar karaliauja dyzeliniai automobiliai, o pasaulį nuo taršos turėję išgelbėti elektromobiliai vis mažiau paklausūs. Nors prekyba augo, ne visiem...
-
„Regitra“: tikimasi, kad šių modernių automobilių skaičius augs2
Elektromobilių skaičius Lietuvoje kasmet auga, tačiau ne tokiais tempais, kad didėtų jų dalis lengvųjų automobilių rinkoje. Automobilių prekybininkai pastebi, jog susidomėjimas elektromobiliais pastaraisiais metais sumenko, nors infrastruktūra page...
-
„Rombai“ Kaune gelbėja gyvybes?61
Kasmet susisiekimo infrastruktūrą gerinantis ir padidintą dėmesį eismo saugumui skiriantis Kaunas pasiekė lauktų rezultatų. Analogų šalyje neturintys rombo formos ženklai ant važiuojamosios kelio dalies prisidėjo prie išsaugotų gyvyb...
-
Avarija spūstyje? Pravers ne vien šaltas protas4
Transporto spūstys miestuose – įprasta kasdienybė. Ne tik ilgėja kelionės laikas, bet ir dažniau įvyksta eismo nelaimės. Tačiau šiems iššūkiams galima pasiruošti. ...
-
Būsimiems vairuotojams – egzaminavimo pokyčiai2
„Regitra“ pusę metų neleis registruotis vairavimo egzaminui asmenims, per metus penkis kartus laikyti užsiregistravusiems, tačiau neatvykusiems. ...