- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Mada: nepaisant brangaus kuro, lietuviai vis dar mėgsta didelius visureigius.
-
Lyderis: „Lexus IS“, gamintas nuo 2005 iki 2013 m., – labiausiai vertinamas vidutinio segmento modelis.
-
Kontrastai: 5 serijos BMW yra gerai valdomas, bet nepasižymi patikimu varikliu.
-
Netobulas: 2008–2016 m. „Mercedes GLK“ turi vienintelę, bet esminę silpnybę.
Ieškant įperkamo, bet patvaraus naudoto automobilio lietuvių akys dažnai krypsta į Vokietijos gamintojus. Šios šalies modeliai jau seniai karaliauja mūsų rinkoje, konkuruodami su populiariais japonų ar prancūzų gamintojais. Kuri šių markių suteikia geriausią kainos ir kokybės santykį?
Vidurkis – keturiolika metų
Automobilių gamintojams užsitarnauti lietuvių pripažinimą nelengva. Taupūs tautiečiai neretai ieško sunkiai sugretinamų dalykų – solidžios išvaizdos, patikimo variklio, patogaus salono, turtingos komplektacijos ir, svarbiausia, įkandamos kainos.
Svetainės autoasas.lt specialistai pabandė išsiaiškinti, koks automobilis yra arčiausiai šių pageidavimų sąrašo. Tyrime dalyvavę transporto savininkai išsakė savo patirtį, kurie iš populiariausių modelių yra patikimiausi, kurių varikliais galima labiausiai pasitikėti. Remdamiesi Lietuvos vairuotojų patirtimi specialistai prestižinėje klasėje palygino šių trijų vokiškų markių „Audi“, BMW ir „Mercedes-Benz“ automobilius su kitu prabangios klasės japoniškuoju gamintoju „Lexus“.
Kadangi Lietuvoje registruojamų automobilių amžiaus vidurkis yra 9–10 metų, o savininką pakeitusių naudotų automobilių vidutinis amžius siekia apie keturiolika metų, tyrimui buvo pasitelkti panašaus senumo automobiliai. Vertinimai buvo pateikti penkiabalėje sistemoje, o automobiliai vertinti pagal keturis pagrindinius kriterijus: patikimumą, variklį, interjero kokybę ir valdymo savybes.
Mažas, bet mersedesas
Kompaktinių automobilių kategorijoje buvo vertinami trys modeliai. Pirmasis – „Audi A3“, gamintas nuo 2003 iki 2012 m. Iš viso įvertinimus pateikė devyniolika šio automobilio savininkų. 1-os serijos BMW (gamintą nuo 2004 iki 2012 m.), įvertino dvylika žmonių. A klasės „Mercedes-Benz“ (gamintą nuo 2004 iki 2012 m.) išsamiai panagrinėjo trys apklausos dalyviai.
Kontrastai: 5 serijos BMW yra gerai valdomas, bet nepasižymi patikimu varikliu. Gamintojų nuotr.
Netobulas: 2008–2016 m. „Mercedes GLK“ turi vienintelę, bet esminę silpnybę. Gamintojų nuotr.
Visų šių trijų automobilių patikimumas vertinamas labai panašiai: geriausiai – 4,3 balo – savininkai įvertino „Mercedes“ ratuotį. „Audi“ gavo 4 balus, o BMW – 3,9 balo. Varikliai taip pat geriau įvertinti „Mercedes“ modelio – 4,3 balo, palyginti su BMW 4 balais ir „Audi“ 3,8 balo.
Kalbant apie interjero kokybę, palankiausių atsiliepimų sulaukė „Audi A3“ – 4,4 balo. Tiesa, „Mercedes“ interjeras beveik prilygo – 4,3 balo. Ergonomiškumas yra šių dviejų gamintojų stiprioji pusė. BMW gavo tik 4 balus.
Įdomu, kad valdymo savybės geriausiai įvertintos ne greitį mėgstančių lietuvių dažniausio pasirinkimo – BMW bolido, o „Audi A3“ modelio – net 4,7 balo. BMW valdymas įvertintas tik 4,2 balo, o tai yra net žemiau nei klasės vidurkis.
Apskritai kompaktinėje klasėje tarp vokiškų automobilių geriausias yra A klasės „Mercedes-Benz“. „Audi A3“ atrodo taip pat neblogai, nors šiek tiek nusileidžia 1-os serijos BMW variklio rungtyje. Beje, tiek „Audi A3“, tiek 1-os serijos BMW nerekomenduoja pirkti apie 20 proc. apklaustųjų.
Ištikimybe nepasižymi
Nelengva BMW atlaikyti konkurenciją ir vidutinių automobilių kategorijoje. Šioje klasėje į tyrimą buvo įtrauktas „Lexus IS“, gamintas nuo 2005 iki 2013 m. Apie jį nuomonę pateikė penkiolika dalyvių.
Šis modelis triumfavo patikimumo eilutėje – pasiekė net 4,8 balo vidurkį. Jis geriausias tarp šių keturių modelių. Kiek prastesnis, bet irgi labai geras „Mercedes-Benz“ C klasės modelio (2005–2012 m.) patikimumas – 4,6 balo. Kiek mažiau įvertintas „Audi A4“ (2008–2015 m.) – 4,3 balo. 3-ios serijos BMW (2005–2012 m.) atrodo jau visa galva prasčiau – vos 3,7 balo. Tiesa, šis modelis vis tiek išsiskiria didžiuliu populiarumu Lietuvoje. Tai galima spręsti ir pagal tai, kad jį įvertino net 52 savininkai.
Kalbant apie variklius, šie skirtumai dar didesni. „Mercedes“ varikliai vertinami beveik idealiai – 4,8 balo ir tai vienas geriausių vertinimų tarp visų šios klasės automobilių. „Audi“ pažymys taip pat neblogas – 4,2 balo. Kiek netikėta, bet „Lexus“ surinko tik 4 balus, o BMW šioje srityje nusileidžia dar labiau – vos 3,5 balo. Tiesa, „Lexus“ pirmauja interjero srityje – net 4,6 balo, „Mercedes“ – 4,4 balo, o „Audi“ ir BMW sukrapštė gerokai mažiau – 4,1 ir 4 balus. Šioje klasėje visų keturių automobilių valdymo savybės gavo apie 4,5 balo.
Apibendrinus rezultatus, vidutiniame segmente geriausiai vertinamas „Lexus IS“ modelis, bet nuo jo visiškai nedaug atsilieka C klasės „Mercedes-Benz“.
Lietuvoje registruojamų automobilių amžiaus vidurkis yra 9–10 metų, o savininką pakeitusių naudotų automobilių vidutinis amžius siekia apie 14 metų.
„Mercedes“ varikliai vertinami daug geriau nei „Lexus“ – taip yra dėl ne itin gerų „Lexus“ / „Toyota“ dyzelinių variklių. Kol kas nėra nė vieno vertintojo, kuris būtų šių dviejų automobilių nerekomendavęs. Tai rodo, kokie ištikimi yra šių automobilių savininkai. „Audi A4“ markės savininkai, atvirkščiai, prieraišumu nepasižymi – „Audi A4“ nerekomenduoja 18 proc. vertintojų. O štai 3-ios serijos BMW šiems konkurentams nusileidžia visose srityse, išskyrus valdymo. Šio automobilio nerekomenduoja net trečdalis savininkų“, – aiškino svetainės autoasas.lt vadovas Nerijus Paketūras.
Pažeidžiamas ir „Lexus“
Didžiųjų automobilių kompanijoje patikimumu išsiskiria Lexus GS (2012–2020 metai). Visi dešimt šį galiūną įvertinusių žmonių davė jam aukščiausią balą. Tai pats patikimiausias milžinas savo klasėje. Kitų trijų modelių patikimumas įvertintas nuo 4 iki 4,3 balo.
Geriausiais varikliais šioje kategorijoje pasižymi „Audi A6“ (2011–2018 m.) – 4,5 balo ir E klasės „Mercedes“(2009–2017 m.) – 4,3 balo. „Lexus GS“ varikliai, kaip ir mažesniojo „Lexus IS“ modelio, vertinami prasčiau – 4 balais, o 5 serijos BMW (2010–2016 m.) – tik 3,8 balo.
Nenuostabu, kad visų šių didžiųjų automobilių interjero kokybė vertinama labai gerai. Iš ketvertuko palankiausių atsiliepimų sulaukė „Lexus“ interjeras – net 4,8 balo, prasčiausių „Mercedes“ – 4,3 balo. Kalbant apie valdymo savybes, staigmenų nematome. Geriausiai įvertintas BMW valdymas – 4,5 balo, vos prasčiau „Audi“ – 4,4 balo, laipteliu žemiau „Mercedes“ – 4,3 balo, o štai „Lexus“ valdymas įvertintas gerokai prasčiau – tik 3,8 balo.
Anot tyrimo rengėjų, išvados peršasi aiškios: šioje klasėje visos nagrinėtos transporto priemonės turi savo pranašumų. Jei norite didelio prestižinio, patikimo, komfortiško ratuočio, jūsų pasirinkimas turėtų būti „Lexus GS“. Jei pagrindinis kriterijus – geras valdymas, tuomet reikėtų rinktis BMW penktuką. Tačiau „Audi A6“ ir E klasės „Mercedes-Benz“ – automobiliai be žymesnių trūkumų.
„Audi“ – ne vien bėdos
Tarp vidutinių visureigių iškart į akis krinta itin prastas „Audi Q5“ (2008–2017 m.) patikimumas – tik 3 balai. Tai net 31 proc. prasčiau, palyginti su vidutiniu vertinimu šioje visureigių klasėje. BMW X3 (2011–2017 m.) patikimumas irgi prastesnis nei vidutinis – tik 3,7 balo, o štai GLK klasės „Mercedes“ (2008–2016 m.) – 4 balai.
Vertinant variklius, situacija keičiasi iš esmės – čia blogiausiu laikomas „Mercedes – tik 3,7 balo, „Audi“ – 4,1 balo, o BMW – net 4,7 balo. „Audi“ interjero kokybė beveik ideali – net 4,8 balo, per vidurį – „Mercedes“ su 4,2 balo. BMW interjeras atrodo prasčiau nei vidurkis klasėje – tik 3,7 balo. Pagal valdymo savybes visi trys modeliai gavo labai gerus pažymius – nuo 4,5 iki 4,7 balo.
Jeigu jūsų prioritetas yra interjero kokybė ir komfortas, pasirinkimas turėtų krypti į „Audi Q5“. Jei svarbiausia – variklis ir valdymo savybės, turėtumėte linkti link BMW X3. Reikia pažymėti, kad „Audi Q5“ nerekomenduoja net 43 proc. vairuotojų.
Mada: nepaisant brangaus kuro, lietuviai vis dar mėgsta didelius visureigius. Gamintojų nuotr.
Q7 ir X5 iššūkiai
Didelių visureigių patikimumas skiriasi labai smarkiai. „Lexus RX“ (2009–2015 m.) patikimumas įvertintas beveik idealiai – net 4,9 balo. Labai gerų atsiliepimų sulaukė ir M klasės „Mercedes“ (2005–2011 m.) – net 4,6 balo. „Audi Q7“ (2006–2015 m.) ir BMW X5 (2007–2013 m.) situacija šiame segmente labai prasta – 3,6 ir 3,1 balo.
Analogiška rikiuotė ir dėl variklių: „Lexus“ ir „Mercedes“ su 4,6 balo yra pirmūnai, o „Audi“ ir BMW – autsaideriai, atitinkamai 3,5 ir 3,6 balo. Interjero kokybės srityje „Audi“ susigrąžina pozicijas – jis įvertintas net 4,8 balo. „Mercedes“ – maksimaliai, 5 balai, o štai BMW ir „Lexus“ – 4,1 balo. Nenuostabu, kad šių didelių visureigių valdymo savybės įvertintos vidutiniškai ir labai panašiai – visų apie 4 balus.
„Geriausiai atrodo M klasės „Mercedes-Benz“ visureigis, tačiau dėl nedidelio įvertinimų skaičiaus jo balai gali būti ne itin tikslūs. Tikrai galima rekomenduoti „Lexus RX“ – tai visapusiškai geras automobilis. O štai „Audi Q7“ ir ypač BMW X5 atrodo prastai – nekelia pasitikėjimo nei jų patikimumas, nei varikliai. „Audi Q7“ nerekomenduoja 17 proc. vairuotojų, o BMW X5 – net 37 proc.“, – sakė N. Paketūras.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Volkswagen“ sutiko automobilių savininkams Austrijoje išmokėti 23 mln. eurų kompensacijų
Vokietijos automobilių pramonės milžinė „Volkswagen“ pasiekė 23 mln. eurų vertės neteisminį susitarimą su jos automobilių savininkais Austrijoje, nukentėjusiais nuo „dyzelgeito“ skandalo, trečiadienį pranešė Austrij...
-
Vilniuje – vandalų išpuolis: atšauktas autonominio autobuso testavimas4
Trečiadienį Vilniuje turėjęs vykti autonominio autobuso testavimas buvo atšauktas dėl vandalų išpuolio, praneša „Judu“. ...
-
Keičiasi vienkartinių leidimų nuvykti į techninės apžiūros stotį išdavimo tvarka8
Nuo antradienio keičiasi vienkartinių leidimų nuvykti į techninės apžiūros (TA) stotį išdavimo tvarka. Pagal naują Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus įsakymą, tokį leidimą bus galima užsisakyti tik du kartus. ...
-
Didmiesčiai ruošiasi įvesti mažos taršos zonas: apie apmokestinimą kol kas nesvarsto6
Nuo artėjančių metų sausio 1 d. Lietuvos didmiesčiuose turės įsigalioti mažos taršos zonos, tačiau priimti sprendimų savivaldybės neskuba. Panevėžys ir Klaipėda jau praneša apie vietas, kur mažos taršos zonos bus įdiegtos, ...
-
Vilniečiai judrioje gatvėje patys nupiešė pėsčiųjų perėją: atsakė, kas laukia už tokį kūrinį12
Vilniaus gatvėse – savivaliavimas. Mykolo Lietuvio gatvės gyventojai jau kurį laiką reikalavo, kad joje būtų įrengta pėsčiųjų perėja – esą kelią toje vietoje kerta tiek moksleiviai, tiek suaugusieji. Veiksmų nesulaukta, tad vilnieči...
-
Degalai per savaitę kiek pabrango Lietuvoje ir Latvijoje, atpigo Estijoje
Mažmeninės degalų kainos per pastarąją savaitę kiek pakilo Lietuvoje ir Latvijoje, nukrito Estijoje, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename didžiausių regione „Circle K“ degalinių tinkle. ...
-
Suremontavo, bet ar patikrino?9
Leidus aplinkosaugininkams matuoti automobilių taršą, kilo daug diskusijų – ar tai reikalinga, naudinga? Tačiau šią procedūrą privalo atlikti ir servisai, remontavę įtaką išmetamosioms dujoms turinčius komponentus. ...
-
Uždirbo ir didino vežimo apimtį
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius per pirmą šių metų pusmetį uždirbo 9,5 mlrd. eurų pajamų ir išlaikė augančius rodiklius. ...
-
Puošybos mados: kaip lietuviai puoselėjo savo automobilius?2
Automobilių modifikavimo kultūra nebėra tokia populiari kaip prieš kelis dešimtmečius. Iš gatvių ir garažų kultūros puošyba keliasi į prabangias parodas. Pasižvalgykime, kaip atrodė automobilių puošyba Lietuvoje p...
-
Įspėja dėl techninių apžiūrų: piktnaudžiauti nebepavyks3
Laikinais leidimais dalyvauti eisme automobiliu be techninės apžiūros piktnaudžiaujantys vairuotojai nuo kito mėnesio to daryti nebegalės. Laikiną leidimą gauti bus galima tik kelis kartus metuose. ...