- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Europos Komisija (EK) įsitikinusi, kad 2030 m. visas Europos viešasis transportas tausos gamtą. Lietuva to siekia iki 2029 m., praneša LNK.
Čikagos gyventojus jau veža elektriniai autobusai: „Kadangi Čikagoje kasdien susiduriame su nepalankiomis oro sąlygomis, manau, tai tvariausias sprendimas.“
Dalyje Lietuvos miestų elektriniai autobusai irgi jau važiuoja. Klaipėdoje tokie – du.
„Dar turėtų atsirasti 10, 12 ir 18 m elektrinių autobusų“, – sakė Klaipėdos autobusų parko generalinis direktorius Vaidas Ramanauskas.
Kaip tikina Klaipėdos autobusų parko vadovas, sprendimas keisti viešąjį transportą naudingas, nes tausojama aplinka. Tiesa, ekologija turi savo kainą.
„Reikia dažnai krauti. Jie nuvažiuoja tik vieną ar du ratus ir tada 8 min. įkrauname. Viduryje maršruto neišsikrauna, bet dažnai reikia užsukti įsikrauti“, – pastebėjo V. Ramanauskas.
EK tikina, kad draugiškas aplinkai viešasis transportas – visos Europos ateitis. Tad žada, kad jau po septynerių metų – 2030 m. – visas viešasis transportas tausos gamtą.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
„Beveik visos mūsų keliuose važiuojančios transporto priemonės turi būti nulinės taršos. To reikalauja Klimato kaitos įstatymas, to reikalauja mūsų miestai, o mūsų gamintojai tam ruošiasi. Šiandienos pasiūlymu užtikriname, kad mūsų miestuose važiuotų daugiau nulinės taršos autobusų“, – sakė EK viceprezidentas Fransas Timmermansas.
Lietuvos vežėjus tokie užmojai gąsdina. Esą vos per septynerius metus pakeisti visą viešojo susisiekimo sistemą – misija neįmanoma.
„Tai pareikalaus nemažai tiek pačių vežėjų, tiek valstybės ar ES lėšų“, – kad tai daug kainuos, įsitikinęs Lietuvos keleivių vežimo asociacijos prezidentas Gintaras Nakutis.
„Vien tik pakeisti transporto priemones elektrinėmis neužtenka, kad tai būtų naudinga ir visuomenei priimtina. Manau, tai bus pats didžiausias iššūkis“, – abejonėmis pasidalijo KTU Elektros ir elektronikos fakulteto lektorė Neringa Dubauskienė.
Negi nustosi eksploatuoti dar gerai atrodančias ir nesusidėvėjusias transporto priemones.
Tačiau Susisiekimo ministerija tikina, kad Lietuva 2030 m. nelauks.
„Nuo 2029 m. visas Lietuvos viešasis transportas bus varomas alternatyviaisiais degalais. EK siūlymai tikrai nėra naujiena“, – pažymėjo Susisiekimo ministerijos vyresnioji patarėja Aistė Gasiūnienė.
Vis dėlto vežėjai viliasi, kad Lietuvos valdžia dar apsigalvos, mat tektų pakeisti apie 6 tūkst. autobusų ir apsispręsti, kokiais degalais jie būtų varomi.
„Manau, kad 2027 m. priims sprendimą ir pratęs terminą. Negi nustosi eksploatuoti dar gerai atrodančias ir nesusidėvėjusias transporto priemones“, – stebėjosi G. Nakutis.
Kad, pereinant prie absoliutaus aplinkai draugiško susisiekimo, reikia laiko ir pinigų, ministerija neslepia, tačiau ambicijų irgi neišsižada.
„Susisiekimo ministerija savivaldybėms yra skyrusi per 50 mln. eurų ir paskatinusi įsigyti apie 180 transporto priemonių, varomų elektra arba biodujomis“, – pažymėjo A. Gasiūnienė.
Tačiau, net ir pakeitus degalus į aplinką labiau tausojančius, anot KTU ekspertės, 100 proc. ekologiški nebūsime.
„Vienu metu buvo labai populiarus biokuras kaip alternatyva įprastiniams mūsų degalams. Kiek tai žalia ir švari alternatyva, vėl diskusijų klausimas. Kaskart atsiranda naujų sprendimų“, – kiek abejojo N. Dubauskienė.
2027 m. ES žada Lietuvos regionams skirti apie 160 mln. eurų elektriniams autobusams pirkti. Dar 69 mln. žada Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo fondas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Žinia vairuotojams: tam tikrais atvejais eismo įvykio kaltininką nustatytų draudikai
Seimas svarstys Vidaus reikalų ministrės parlamentarės Agnės Bilotaitės siūlymą supaprastinti eismo įvykių įforminimą, kuriuose nežuvo ir nebuvo sužeistas žmogus, o vairuotojai nesutaria dėl įvykio aplinkybių. ...
-
Ekologiška judumo priemonė – lyg tiksinti bomba4
Rugsėjį Kaune ir Vilniuje vienas po kito nuvilnijo didelių nuostolių padarę gaisrai, kuriuos sukėlė sprogusios paspirtukų baterijos. Prieš tai panašių atvejų fiksuota mažesniuose šalies miesteliuose. Kaip išvengti vis da...
-
„Volkswagen“ sutiko automobilių savininkams Austrijoje išmokėti 23 mln. eurų kompensacijų
Vokietijos automobilių pramonės milžinė „Volkswagen“ pasiekė 23 mln. eurų vertės neteisminį susitarimą su jos automobilių savininkais Austrijoje, nukentėjusiais nuo „dyzelgeito“ skandalo, trečiadienį pranešė Austrij...
-
Vilniuje – vandalų išpuolis: atšauktas autonominio autobuso testavimas4
Trečiadienį Vilniuje turėjęs vykti autonominio autobuso testavimas buvo atšauktas dėl vandalų išpuolio, praneša „Judu“. ...
-
Keičiasi vienkartinių leidimų nuvykti į techninės apžiūros stotį išdavimo tvarka8
Nuo antradienio keičiasi vienkartinių leidimų nuvykti į techninės apžiūros (TA) stotį išdavimo tvarka. Pagal naują Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus įsakymą, tokį leidimą bus galima užsisakyti tik du kartus. ...
-
Didmiesčiai ruošiasi įvesti mažos taršos zonas: apie apmokestinimą kol kas nesvarsto6
Nuo artėjančių metų sausio 1 d. Lietuvos didmiesčiuose turės įsigalioti mažos taršos zonos, tačiau priimti sprendimų savivaldybės neskuba. Panevėžys ir Klaipėda jau praneša apie vietas, kur mažos taršos zonos bus įdiegtos, ...
-
Vilniečiai judrioje gatvėje patys nupiešė pėsčiųjų perėją: atsakė, kas laukia už tokį kūrinį12
Vilniaus gatvėse – savivaliavimas. Mykolo Lietuvio gatvės gyventojai jau kurį laiką reikalavo, kad joje būtų įrengta pėsčiųjų perėja – esą kelią toje vietoje kerta tiek moksleiviai, tiek suaugusieji. Veiksmų nesulaukta, tad vilnieči...
-
Degalai per savaitę kiek pabrango Lietuvoje ir Latvijoje, atpigo Estijoje
Mažmeninės degalų kainos per pastarąją savaitę kiek pakilo Lietuvoje ir Latvijoje, nukrito Estijoje, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename didžiausių regione „Circle K“ degalinių tinkle. ...
-
Suremontavo, bet ar patikrino?9
Leidus aplinkosaugininkams matuoti automobilių taršą, kilo daug diskusijų – ar tai reikalinga, naudinga? Tačiau šią procedūrą privalo atlikti ir servisai, remontavę įtaką išmetamosioms dujoms turinčius komponentus. ...
-
Uždirbo ir didino vežimo apimtį
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius per pirmą šių metų pusmetį uždirbo 9,5 mlrd. eurų pajamų ir išlaikė augančius rodiklius. ...