- „Kauno dienos“, BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Naujienos iš kaimynų: švedų pramonės milžinė „Volvo Cars“ planuoja Lenkijoje įkurti mokslinių tyrimų centrą, latviai kviečia į parodą „Auto 2023“, o Estijos vyriausybė skirs kompensacijų perkantiems elektromobilius.
Centrą atidarys šiemet
„Volvo Cars“ pristatė planus Krokuvos mieste įkurti savo didelį mokslinių tyrimų ir plėtros centrą.
Teigiama, kad šis centras bus labai svarbus bendrovei įgyvendinant sprendimus, skirtus visiškai elektra varomiems automobiliams, kurie artimiausiais metais taps „Volvo Cars“ veiklos pagrindu.
Krokuvos centras veiks kartu su dviem pagrindiniais „Volvo“ inžinerijos centrais Kinijoje ir Švedijoje, taip pat trimis kitais bendrovės technologijų centrais – dviem Švedijoje (Stokholme ir Lunde) ir vienu Indijoje (Bengalūre).
Lenkijoje bus kuriamos pagrindinės saugos technologijos, suvokimo ir pagalbos vairuotojui algoritmai, taip pat autonominio vairavimo programinė įranga.
Centras turėtų būti atidarytas šiemet gruodį, pradiniame jo veiklos etape bus sukurta apie 120 darbo vietų, o per dvejus metus Švedijos bendrovė planuoja įdarbinti dar apie 500–600 žmonių.
„Naujos kartos „Volvo“ bus daugiau nei vien susisiekimo priemonė – turėsime kompiuterius ant ratų. Prie to prisidės ir Krokuvos centras, – sakė „Volvo Cars“ generalinis direktorius Jimas Rowanas. – Šį miestą verslui pasirinkome įvertinę jo gerai išvystytą telekomunikacijų sektorių ir platų šio regiono technologijų įmonių tinklą.“
Bus egzotiškų šedevrų
Balandžio 28–30 d. Rygoje, Kipsalos tarptautiniame parodų centre, vyks automobilių industrijos renginys „Auto 2023“.
Naujos kartos „Volvo“ bus daugiau nei vien susisiekimo priemonė – turėsime kompiuterius ant ratų.
Programoje – naujų, retro ir sportinių automobilių, komercinio transporto, serviso įrangos ir reikmenų prezentacijos, seminarai, prekyba, verslo ryšių užmezgimas. Parodos organizatoriai pabrėžė, kad daug dėmesio bus skiriama transporto elektrifikavimo procesui ir naujovėms.
Didelio populiarumo jau anksčiau sulaukusi ekspozicija „Auto Exotica“ žada naujų galingų sportinių ir restauruotų klasikinių, vintažinių automobilių, meistrų dėka tapusių šedevrais.
Pernai šioje parodoje dalyvavo įmonės ir bendrovės iš Latvijos, Lietuvos, Estijos, Lenkijos, Vokietijos, Švedijos, Suomijos. Per tris dienas centre apsilankė beveik 22 tūkst. smalsuolių.
Prisidės valstybė
Estijos įgaliotųjų prekybos automobiliais atstovų asociacijos (AMTEL) duomenimis, šalyje elektromobiliai sudaro tik 3 proc. viso parko.
Skatindama žmones pirkti elektromobilius ir elektrinius dviračius su priekabomis, Estijos vyriausybė numatė šiemet skirti daugiau nei 8 mln. eurų kompensacijų.
Vienkartinė dalinė subsidija privačiam asmeniui, perkančiam elektromobilį – 5 tūkst. eurų, juridiniam – 4 tūkst., tačiau lengvojo automobilio kaina neturi viršyti 60 tūkst. eurų, o elektrinio visureigio – 80 tūkst. eurų. Elektriniams dviračiams su priekabomis kainų ribojimai netaikomi.
Be to, su valstybės parama įsigytą elektromobilį teks eksploatuoti mažiausiai ketverius metus ir įkrauti jį tik iš atsinaujinančių energijos šaltinių.
Pernai, pasinaudoję lengvata, estai dažniausiai pirko „Nissan“ ir „Škoda“ elektromobilius.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Parlamentas linkęs įvesti praktinį egzaminą mopedų vairuotojams, prie vairo galėtų sėsti nuo 16 metų
Seimas po svarstymo pritarė, kad AM kategorijos transportą – mopedus ir lengvuosius keturračius – vairuoti galėtų mažiausiai 16 metų amžiaus žmonės, išlaikę praktinį egzaminą. ...
-
Nuo gruodžio – KET pakeitimai: viskas, ką reikia žinoti5
Nuo gruodžio 1 dienos šalies keliuose įsigalioja nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai ir kelio ženklai, trečiadienį pranešė Susisiekimo ministerija. ...
-
Autonominis autobusas sostinės gatvėmis riedės ir šeštadieniais
Dėl gausaus būrio vilniečių, norinčių išbandyti keliones miesto gatvėmis autonominiu autobusu, jis papildomai važiuos dar vieną savaitės dieną, pranešė Vilniaus savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“. ...
-
„Regitra“ paskaičiavo, kuriose savivaldybėse daugiausiai įregistruota elektromobilių
Stebint registruojamų grynųjų elektromobilių skaičiaus augimą Lietuvoje, didžiausia jų procentinė dalis įregistruota Neringos, Palangos ir Vilniaus savivaldybėse, o mažiausia Kalvarijos, Ignalinos ir Joniškio rajonų savivaldybėse, skelbia ...
-
Lietuvos automagistralėse ir greitkeliuose – mažesnis greitis4
Nuo penktadienio Lietuvoje mažėja maksimalus leistinas greitis automagistralėse ir greitkeliuose. ...
-
Gatvėse, kasyklose – be vairuotojų? Transporto pažanga įsibėgėja1
Kad ir kada prabiltume apie transporto autonomiškumą, galvose ims suktis laikotarpis – po penkerių ar dar daugiau metų. Tačiau realybė yra gerokai drąsesnė – savivaldės transporto priemonės jau dabar sėkmingai vykdo užduotis įvai...
-
Lietuvos naudotų automobilių rinka – neskaidri, tačiau kai kur – dar prasčiau10
Daugumoje šalių naudotų automobilių rinka stabilizavosi ir grįžo į priešpandeminį lygį, tačiau skaidrumas – vis dar pagrindinė problema: tūkstančiai pirkėjų įsigyja transporto priemonių su paslėptais defektais ir suklastota...
-
Automobilio garantija: standartai ir išimtys1
Naujo automobilio garantijos trukmė dažniausiai varijuoja tarp dvejų trejų metų, kai kuriais atvejais siekia ir penkerius. Tačiau rinkoje pasitaiko atvejų, kai gamintojai įsipareigoja gerokai ilgesniam laikotarpiui. ...
-
Universalus transportas: atstoja ir traktorių, ir žaislą
Dauguma vairuotojų keturratį vertina tik kaip pramoginę transporto priemonę. Iš tiesų nemenka dalis Lietuvoje parduodamų modelių iškeliauja į sodybas, palengvindami jų savininkų buitį. Kiek skirtingų funkcijų gali atlikti keturratis?...
-
Iš „Regitros“ – blogos žinios sukčiaujantiems užsieniečiams: pavežėjais tapti bus sunkiau20
Teorijos egzaminą Lietuvoje kasmet laiko daugiau kaip 5 tūkst. užsieniečių. Dabar egzaminą jie gali laikyti lietuvių, anglų, rusų arba gimtąją kalba, už savo pinigus pasisamdę vertėją. Šiemet „Regitra“ išsiaiškin...