- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kauno technologijos universiteto Nacionalinis inovacijų ir verslo centras (KTU NIVC) plečia tarptautinį partnerių tinklą. Neseniai Lietuvoje apsilankiusiems įmonės „KIC InnoEnergy“ atstovams buvo pristatyti KTU mokslininkų rengiami inovatyvūs projektai. Svečius ypač sudomino Kaune sukurta išmanioji elektromobilių įkrovimo stotelė.
„Bendradarbiavimas su „KIC InnoEnergy“ KTU suteikia galimybę savo idėjas pristatyti užsienio rinkoms ieškoti investuotojų ir įgyvendinti ambicingus projektus tarptautiniu mastu“, – kalbėjo projektą koordinuojantis KTU NIVC Atviros prieigos valdymo skyriaus vadovas Kęstutis Morkūnas.
Tvariosios energetikos srityje veikianti „KIC InnoEnergy“ – tarptautinė įmonė, vertinanti energetinius sprendimus, padedanti inovatyvioms idėjoms vystytis iki verslo. Su savo partnerių tinklu, ji kompanija kuria naujus ryšius visoje Europoje, sujungia išradėjus ir pramonę, verslininkus ir rinkas, absolventus ir darbdavius, mokslininkus ir įmones.
Naujus ryšius visoje Europoje „KIC InnoEnergy“ labiausiai domina projektai, kurie susiję su atsinaujinančiais energijos šaltiniais, taip pat sprendimai tausojantys aplinką ir kuriantys pridėtinę vertę ne tik konkrečiame regione, bet ir visame Baltijos šalių sektoriuje.
„Atsižvelgdami į partnerių poreikius mes pasiūlėme kelias idėjas. Viena jų sulaukė ypač didelio susidomėjimo, nes turi didžiausią komercinį potencialą. Tai – išmanios elektromobilių krovimo stotelės „SmartChargeBox“, todėl artimiausiu metu tikimės pasirašyti bendradarbiavimo sutartį bei plėsti projektą“, – pasakojo K. Morkūnas.
Išmanus sprendimas
„SmartChargeBox“ – KTU mokslininkų sukurtas sprendimas, kuris leis greitai ir išmaniai įkrauti ne tik elektromobilius, bet ir kitas priemones, kurioms reikia elektros.
„Tai įkrovimo stotelė, kuri patenkins įvairių vartotojų poreikius. Mūsų verslo modelis orientuotas ne tik į atskirus namų ūkius, bet ir verslo bei valstybinį sektorių“, – apie verslo modelį kalbėjo idėjos sumanytojas jaunasis mokslininkas Kęstutis Valinčius.
Stotelės – kas 50 kilometrų
Balandžio 1 d. VĮ „Regitra“ duomenimis, Lietuvoje buvo užregistruoti 222 elektromobiliai ir net 4243 hibridiniai automobiliai.
„Elektromobilių ir hibridinių automobilių rinka auga, tai ypač matome kitose ES šalyse, tačiau Lietuvoje taip pat atsiranda poreikis statyti krovimo stoteles. Mūsų komanda įsitikinusi, kad, sudarant žmonėms galimybes nevaržomai judėti su elektromobiliais, t. y. įrengiant viešas krovimo stoteles patogiose vietose ir atitinkamu atstumu, paskatinsime šių transporto priemonių plitimą ir taip prisidėsime prie aplinkos tausojimo“, – aiškina KTU Informatikos fakulteto dėstytojas K. Valinčius.
Remiantis tarptautinėmis studijomis, norint užtikrinti vartotojų poreikius reikėtų įrengti elektromobilių krovimo stoteles kas 50 kilometrų, pastarasis skaičius išvestas atsižvelgiant į automobilių elektros sąnaudas. Pats elektromobilį turintis K. Valinčius sako, kad ši transporto priemonė yra ateitis ir jų poreikis tik didės.
Įrengs dar vieną stotelę
„Mano pirmoji pažintis su elektromobiliu buvo prieš 3 metus. Atostogų užsienyje metu pamačiau kiek daug kitose šalyse šių transporto priemonių, tuomet daviau sau pažadą, jog pats įsigysiu elektromobilį ir važinėsiu ekonomiškai bei saugosiu aplinką. Taigi jau dvejus metus pats vairuoju elektromobilį. Kasdien važiuoju į darbą, atostogų į užsienį, o pernai net teko dalyvauti elektromobilių lenktynės“, – pasakoja K. Valinčius.
Asmeninis poreikis mokslininką paskatino suburti komandą ir ieškoti ekonomiškų sprendimų skirtų greitai bei kokybiškai krauti šias transporto priemones.
„Mes tikime KTU mokslininkų sėkme, juolab, jog kelios jų pastatytos stotelės jau sėkmingai veikia ir renka duomenis, naudojamus moksliniams tyrimams. Jau artimiausiu metu – gegužės 19 d. renginio KTU „Technorama“ metu – KTU „Santakos“ slėnyje bus atidaryta dar viena stotelė“, – kalba K. Morkūnas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Didmiesčiai ruošiasi įvesti mažos taršos zonas: apie apmokestinimą kol kas nesvarsto5
Nuo artėjančių metų sausio 1 d. Lietuvos didmiesčiuose turės įsigalioti mažos taršos zonos, tačiau priimti sprendimų savivaldybės neskuba. Panevėžys ir Klaipėda jau praneša apie vietas, kur mažos taršos zonos bus įdiegtos, ...
-
Vilniečiai judrioje gatvėje patys nupiešė pėsčiųjų perėją: atsakė, kas laukia už tokį kūrinį12
Vilniaus gatvėse – savivaliavimas. Mykolo Lietuvio gatvės gyventojai jau kurį laiką reikalavo, kad joje būtų įrengta pėsčiųjų perėja – esą kelią toje vietoje kerta tiek moksleiviai, tiek suaugusieji. Veiksmų nesulaukta, tad vilnieči...
-
Degalai per savaitę kiek pabrango Lietuvoje ir Latvijoje, atpigo Estijoje
Mažmeninės degalų kainos per pastarąją savaitę kiek pakilo Lietuvoje ir Latvijoje, nukrito Estijoje, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename didžiausių regione „Circle K“ degalinių tinkle. ...
-
Suremontavo, bet ar patikrino?9
Leidus aplinkosaugininkams matuoti automobilių taršą, kilo daug diskusijų – ar tai reikalinga, naudinga? Tačiau šią procedūrą privalo atlikti ir servisai, remontavę įtaką išmetamosioms dujoms turinčius komponentus. ...
-
Uždirbo ir didino vežimo apimtį
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius per pirmą šių metų pusmetį uždirbo 9,5 mlrd. eurų pajamų ir išlaikė augančius rodiklius. ...
-
Puošybos mados: kaip lietuviai puoselėjo savo automobilius?1
Automobilių modifikavimo kultūra nebėra tokia populiari kaip prieš kelis dešimtmečius. Iš gatvių ir garažų kultūros puošyba keliasi į prabangias parodas. Pasižvalgykime, kaip atrodė automobilių puošyba Lietuvoje p...
-
Įspėja dėl techninių apžiūrų: piktnaudžiauti nebepavyks3
Laikinais leidimais dalyvauti eisme automobiliu be techninės apžiūros piktnaudžiaujantys vairuotojai nuo kito mėnesio to daryti nebegalės. Laikiną leidimą gauti bus galima tik kelis kartus metuose. ...
-
Iš daugiabučių kiemų ketinama išguiti krovinių priekabas9
Nuo lapkričio ketinama uždrausti palikti dideles krovininių automobilių priekabas daugiabučių kiemuose ir kitose gyvenamosiose teritorijose. Siūloma neleisti kiemuose statyti didesnės kaip 3,5 tonos masės priekabų. ...
-
Degalai per savaitę atpigo Lietuvoje ir Latvijoje, pabrango Estijoje1
Mažmeninės benzino kainos per pastarąją savaitę nukrito Lietuvoje ir Latvijoje, pakilo Estijoje, o dyzelinas pabrango Lietuvoje ir Estijoje, atpigo Latvijoje, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename didžiausių regione &bdquo...
-
Žvyrkelių ir dulkių sumažės5
Susisiekimo ministerija pritarė naujai AB „Via Lietuva“ parengtai ir patvirtintai valstybinės reikšmės kelių su žvyro danga asfaltavimo programai. Ją sudaro beveik 750 km žvyrkelių, bendra vertė – 425 mln. eurų. ...