- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Už prekybą atsakingi Europos Sąjungos (ES) ir Kinijos pareigūnai savaitgalį surengė derybas dėl Briuselio planų padidinti tarifus Kinijos elektromobiliams. ES anksčiau įspėjo, kad nuo liepos mėnesio iš Kinijos importuojami elektromobiliai bus apmokestinti papildomu 38 proc. tarifu po to, kai buvo pradėtas tyrimas dėl Kinijos taikomų subsidijų automobilių pramonei, o tai gali išprovokuoti prekybos karą.
Briuselis kaltina Kiniją siekiant nesąžiningai aplenkti Europos automobilių gamintojus, kurių gaminami automobiliai nuo 2035 m. privalės būti netaršūs. Kiniški elektromobiliai veržiasi ir į Lietuvos rinką. Apie tai, ar lietuviai pasitiki šiomis transporto priemonės ir ar noriai jas perka, LNK žurnalistas kalbėjosi su „Auto Bild Lietuva“ vyriausiuoju redaktoriumi Vitoldu Miuliumi.
– Kiniški elektromobiliai gerokai pigesni nei europietiški ar amerikietiški. Kur čia paslaptis? Tik subsidijos?
– Manau, kad taip. Kinai laiku užsiėmė savo baterijų gamybos dalį ir pasigamina baterijas pigiau. Ir šiaip turbūt jiems padeda valdžia.
– Pagaminta Kinijoje – bent jau anksčiau tai nebuvo tapatu kokybei, o kaip yra dabar? Ar tai jau nebėra prastos kokybės garantas?
– Ne, nebėra. Iš tikrųjų juokinga, tie jų gaminami automobiliai prieš 20 ar 15 metų kėlė tam tikrą šypseną, o dabar ne. Automobiliai yra kokybiški, geri, niekuo nesiskiriantys nuo europietiškų.
– Jeigu yra subsidijos kiniškiems elektromobiliams, ar tai nėra valstybinio lygio marketingas? Kaip pavyzdį galiu paminėti, kad bet kurioje „Amazon“ platformoje randant kiniškus daiktus, jie turi kažkodėl labai aukštą įvertinimą su labai daug gerų komentarų. Tuo tarpu europiečių ar amerikiečių gamintojai dažnai būna nuvertinami ir turi prastesnį reitingavimą ten. Turint dirbtinį intelektą dabar, tikriausiai nėra sudėtinga prirašyti gerų komentarų bet kokia kalba.
– Gali būti, bet automobiliai visgi dar vertinami ne visai pagal komentarus. Juos, atkeliavusius į Europą, vertina specialistai, žurnalistai ir tie vertinimai nėra blogi. Beje, ką mes vadiname kinų gamybos automobiliu? Kinų gamybos automobiliai yra ir „Volvo“, ir „Mini“. Mes kažkaip juos lyg žinome kaip europietiškus.
– Bet mes nieko nežinome apie kitus, tuos tikruosius kiniškus prekės ženklus. Ar lietuviai tokiais automobiliais, apie kuriuos pirmą kartą girdi, galės pasitikėti?
– Iš tikrųjų kinų gamintojams tai yra didžiulis iššūkis. Bet į Lietuvą dabar atkeliavo kinų gamybos automobilis „Ora“ ir jo pardavimai yra visai geri. Tai reiškia, kad lietuviai, nežiūrint, kad tai yra mums nežinomas gamintojas, perka tą elektromobilį.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Elektromobiliai, kaip ir bet kuri kita transporto priemonė, yra neatsiejama nuo saugumo. Tad kyla klausimas, kaip yra dėl tų automobilių saugumo? Ar čia mes nerizikuojame savo sveikata ir gyvybe?
– Nerizikuojame. Europa taip saugosi nuo šių gaminių, kad jeigu jie neatitiktų reikalavimų, jie neturėtų jokios galimybės būti parduodami.
Automobiliai yra kokybiški, geri, niekuo nesiskiriantys nuo europietiškų.
– Bet ar nėra taip, kad tas gamintojas, kuris po truputį ateina, pavyzdžiui, „Tesla“, jį aptarnauti dažnai būna galvos skausmas? Autorizuoto centro nėra ir jeigu yra garantinis laikotarpis, tą automobilį reikia vežti į kitą šalį.
– Taip, tai turbūt arčiausiai į Lenkiją. Iš tikrųjų tai – didžiulė problema. Bet kai kurie kinų gamintojai ateina į Europą pasirinkdami neblogą importuotoją, su juo sudarydami sutartį, turėdami serviso tinklą. Na, tas kelias visai tvarus.
– Gerai, bet tada – kiniškas elektromobilis ir lietuviška žiema. Sako, lietuviškos druskos suvalgo bet ką.
– Gali būti iššūkių, bet tie iššūkiai yra visiems. Suvalgo japoniškus, suvalgo ir europietiškus. Nežinau, ką mes ten pilam, bet suvalgo taip, kad baisu žiūrėti.
– Ar su kiniškais automobiliais nebus didesnė problema?
– Kinai turi patirčių ir su savo klimatu, turi žiemą, tad nemanau.
– Kiek kiniški elektromobiliai jau sukėlė galvos skausmo Europos gamintojams ir kas dar laukia ateityje? Gal mes sulauksime europinių automobilių kainų mažėjimo?
– Sukėlė daug galvos skausmo ir čia turbūt gera naujiena pirkėjams, nes bent keli Europos gamintojai nukeliavo į tą pigesnį segmentą, bandydami pardavinėti elektromobilius. Visi suprato, kad reikia kažką daryti, kažką piginti. Nes subsidijas turbūt reikės suvaldyti per importo mokesčius, bet europiečiai nemokėjo pasigaminti pigių automobilių.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kainos Baltijos šalių degalų rinkoje ir toliau kinta skirtingai
Kainų tendencijos Baltijos valstybių mažmeninėje degalų rinkoje išsiskyrė ir pastarąją savaitę – Lietuvoje degalai kiek atpigo, o Latvijoje nežymiai pabrango dyzelinas, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename...
-
Svarbi žinia vairuotojams: prie „Megos“ – eismo pokyčiai9
Vasarą tris didžiausius Lietuvos miestus Vilnių, Kauną ir Klaipėdą jungiančiame transporto mazge šalia prekybos ir laisvalaikio centro „Mega“ bus vykdomi didesnį eismo pralaidumą užtikrinsiantys darbai. ...
-
Keistasis motorinas: valdžios eksperimentai pykdė vairuotojus13
Kas yra motorinas gerai nežino net techniką išmanantys ekspertai. Šis neįprastas automobilių kuras atsirado tarpukario Lietuvoje ir kėsinosi nukonkuruoti benziną ir kitas tradicines rūšis. Kodėl šis planas neišdegė i...
-
VW investuos 5 mlrd. dolerių į JAV elektromobilių gamintoją „Rivian“1
Vokietijos automobilių pramonės milžinė „Volkswagen“ investuos 5 mlrd. JAV dolerių į JAV elektromobilių gamintoją „Rivian“ ir įsteigs su ja bendrą įmonę, kuri, kaip tikimasi, gamins abiejų jų naudojamas technologinę produ...
-
Seimas nepritarė baudoms už neteisėtą privačios parkavimo vietos užėmimą3
Seimas nepritarė siūlymui, kad už neteisėtą privačios parkavimo vietos užėmimą būtų numatyta piniginė bauda bei transporto priemonės nuvežimas. Antradienį parlamentarai balsavo prieš tokias Administracinių nusižengimų kodekso pataisas....
-
Vairuotojai, dėmesio: nuo liepos 1-osios „Regitroje“ – naujovės3
Nuo šių metų liepos 1 dienos vairuotojams bus išduodami atnaujinti transporto priemonių registracijos liudijimai. ...
-
Svarstys, ar vairuojantiems mopedus turėtų būti privalomas praktinis egzaminas5
Seimas šią savaitę po pateikimo priėmė svarstyti parlamentarės Ligitos Girskienės siūlymą įpareigoti mopedų ir lengvųjų keturračių vairuotojus išlaikyti praktinį egzaminą. ...
-
Vaikas liko įkalintas „Tesloje“: ši mašina gali būti mirtinai pavojinga6
Amerikietei ir jos anūkei kelionė į zoologijos sodą vos nesibaigė tragedija. Įsodinusi dviejų metų neturinčią mergytę į „Teslą“, močiutė įlipti į automobilį nebegalėjo, nes išsikrovė „Teslos“ baterija. Mergait...
-
Kainos Baltijos šalių degalų rinkoje kinta skirtingai1
Kainų tendencijos Baltijos valstybių mažmeninėje degalų rinkoje buvo skirtingos ir pastarąją savaitę – Lietuvoje degalai brango, Latvijoje ir Estijoje – tik dyzelinas, o benzinas Estijoje atpigo, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal ...
-
Elektromobilių pardavimai Europoje mažėja, hibridinių automobilių – auga
Elektromobilių pardavimai Europoje, siekiančioje ambicingų kovos su klimato kaita tikslų, mažėja, tuo tarpu hibridinių transporto priemonių – auga. ...