- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos gatvės pilnos mobiliaisiais telefonais kalbančių ir internete naršančių vairuotojų: 39 proc. vairuotojų kalba telefonu vairuodami automobilį.
Tiesa, mažesnė jų dalis (17 proc. vairuojančiųjų) naudojasi laisvų rankų įranga, o štai daugiau nei penktadalis (22 proc.) vairuotojų kalba telefonu įprastai, nesinaudodami jokia papildoma įranga.
Kai kurie vairuotojai nevengia vairuodami ir panaršyti internete, rašyti SMS žinutes, elektroninius laiškus ar stebėti navigacijos nuorodas telefone. Tik 19 proc. apklaustųjų sakėsi visiškai nesinaudojantys mobiliuoju telefonu vairuodami.
Tokius Lietuvos vairuotojų įpročius atskleidė Lietuvos gyventojų apklausa, atlikta vienos didžiausių draudimo bendrovių „Gjensidige“ užsakymu. Apklausą atliko „Spinter tyrimai“.
„Nepaisant šviečiamosios veiklos ir net baudų už kalbėjimą telefonu vairuojant, Lietuvoje vis dar gajus požiūris, kad mobilusis telefonas vairuojančio žmogaus rankose nekelia grėsmės. Deja, tai vienas iš dažnų trikdžių, atitraukiančių vairuotojų dėmesį nuo kelio ir keliančių grėsmę visiems eismo dalyviams. Laisvos rankų įrangos nenaudojantis ar internete naršantis vairuotojas išblaško dėmesį ir yra tiek pat pavojingas, kaip išgėręs ar neišsimiegojęs“, - teigia draudimo bendrovės „Gjensidige“ Žalų direktorius Gytis Matiukas.
Tyrimas parodė, kad vyrai beveik dukart dažniau nei moterys kalba telefonu, nesinaudodami laisvų rankų įranga, ir keliskart dažniau naudojasi internetu telefone – vairuodami rašo el.laiškus, skaito naujienas, naršo socialiniuose tinkluose ir t.t.
Laisvų rankų įrangos naudojimo įpročiai skiriasi priklausomai nuo amžiaus – vidutinio amžiaus (30-40 metų) vairuotojai labiau linkę naudotis laisvų rankų įranga vairuodami, o jaunimas (iki 25 metų) dukart rečiau įsijungia papildomą įrangą automobilyje pokalbiams telefonu. Panašiai elgiasi ir vyresnio amžiaus (virš 56 metų) vairuotojai – jie taip pat kalbėti telefonu linkę įprastai.
Pasak „Gjensidige“ žalų valdymo eksperto Gyčio Matiuko, netinkamas mobiliojo telefono naudojimas vairuojant turėtų rūpėti ne tik vairuotojams, bet ir kitiems eismo dalyviams, greta sėdintiems keleiviams, kurie lygiai taip pat rizikuoja patekti į eismo įvykį.
G. Matiukas mano, kad visuomenės atidumas ir dėmesys tam, kaip vairuotojai naudojasi mobiliaisiais telefonais, turėtų paskatinti eismo dalyvius elgtis atsargiau ir atsakingiau.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Žada atsisakyti dalies greičio matuoklių: tokios paskirties turi nelikti17
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis tikina nematantis poreikio tolesnei greičio matuoklių tinklo plėtrai ir žada inicijuoti jo peržiūrą. Pasak ministro, šiuo metu turimas tinklas yra per didelis ir neatitinka saugumo priemonėms keliamų krit...
-
Rinkos pulsas: metų rezultatai ir lūkesčiai1
Per 2024-uosius Lietuvoje įregistruoti 1 853 elektromobiliai, Lenkijoje – daugiau kaip 68 tūkst., Norvegijoje – 114,4 tūkst. ...
-
„Regitra“ išplėtė paslaugų spektrą3
Atsižvelgta į klientų poreikius: nuo šiol „Regitroje“ tarptautinį vairuotojo pažymėjimą bus galima užsisakyti skubos tvarka, o informaciją apie asmeninius duomenis gauti telefonu. ...
-
Policija atskleidė, ką planuoja14
Šį mėnesį Lietuvos policijos dėmesys bus sutelktas į vairuotojų blaivumą, pavojingą ir chuliganišką vairavimą, matomumą gerinančių saugos priemonių – atšvaitų – naudojimą tamsiuoju paros metu. ...
-
Kviečia pažinti istoriją, išbandyti kelininko profesiją1
„Tikime, kad muziejus taps ne tik svarbiu edukaciniu centru, bet ir erdve, kurioje lankytojai galės tiesiogiai pažinti kelių sektoriaus evoliuciją ir inovacijas“ – teigė „Kelių priežiūros“ generalinis direktorius dr. Audri...
-
Žiemos išbandymai – ir kėbului, ir akumuliatoriui1
2025-ųjų pirmąją savaitę dosniai iškritęs sniegas priminė apie žiemiškus rūpesčius. Šaltasis sezonas yra sudėtingiausias laikotarpis vairuotojams. Sniego, drėgmės ir druskų poveikis tampa lakmuso popierėliu tiek automobilio ...
-
„Regitra“ praneša: automobilių savininkai turės mokėti daugiau3
Valstybės duomenų agentūrai paskelbus mokestinių metų vartotojų kainų indeksą, keičiasi automobilių registracijos mokesčio dydžiai. Pagal naująjį kainų indeksavimą, „Regitroje“ tarifai bus atnaujinti ir pradėti taikyti šia...
-
Automobilių niekam nereikia?14
Jau ne vienus metus Kaune nutempiami nebenaudojami automobiliai, tačiau savininkai retai kada atsiima savo turtą. Bešeimininkės transporto priemonės tiesiog utilizuojamos. ...
-
Kai kur neliko vieno informacinio kelio ženklo, tačiau vis tiek bus fiksuojami galimi pažeidimai
Lietuvos magistraliniuose keliuose nuo sausio 1-osios nebeliko apie stacionarius matuoklius vairuotojus informavusio kelio ženklo, rašo portalas „Made in Vilnius“. ...
-
„Air Baltic“: Vilniuje mes tampame vis stipresniu vežėju
Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ per artimiausius kelerius metus savo orlaivių parką ketina padidinti 15 naujų lėktuvų, dalis kurių bus bazuojama ir Vilniuje, sako jos generalinis direktorius Martinas Gaussas (Martinas Gausas), rašo...