- Valdas Pryšmantas, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos automobilių kelių direkcijai (LAKD) per artimiausius metus valstybinės reikšmės keliuose ruošiantis įrengti dar daugiau nei 60 greičio matuoklių ir taip apsisaugoti eismo dalyvius, kai kurie Seimo nariai mano, kad šie įrenginiai naudingi tik papildant valstybės biudžetą, o prevenciškai neveikia.
Susisiekimo ministerijos kancleris Ramūnas Dilba sako, kad greičio matuokliai yra efektyviausia priemonė išvengti aukų Lietuvos keliuose.
„Žūtys keliuose, ypač automagistralėse, magistraliniuose keliuose, yra dėl greičio ir geriausios priemonės greičio mažinimui ar suvaldymui yra būtent matuokliai“, – trečiadienį Seimo Ekonomikos komiteto posėdyje sakė R. Dilba.
LAKD šiemet planuoja įrengti aštuonis momentinio greičio matuoklius ir keturias vidutinio greičio matavimo sistemas, o dar 50 jų – kitąmet.
Direkcijos vadovas Marius Švaikauskas sako, kad matuokliai padeda gerokai sumažinti eismo įvykių, kurių metu žūsta žmonės.
„Per tam tikras metodikas, kur matome skaudžiausius įvykius, įdiegiame tokius matuoklius ir ta statistika absoliučiai krenta dėl žuvusiųjų skaičius“, – komitete sakė M. Švaikauskas.
Momentiniai greičio matuokliai dažniausiai įrengiami gyvenvietėse, o vidutinio greičio matuokliai – užmiesčio keliuose atsižvelgiant į eismo intensyvumą, juose įvykusių avarijų priežastis ir pasekmes.
LAKD duomenimis, šiuo metu valstybinės reikšmės keliuose veikia 70 momentinių ir 131 vidutinio greičio matuoklis. Visi jie per parą fiksuoja apie 2,5 tūkst. greičio pažeidimų, bet to, jie fiksuoja, ar transporto priemonės apdraustos civilinės atsakomybės draudimu, ar atlikta techninė apžiūra ir sumokėtas kelių mokestis.
Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys sako, kad jau dabar nespėjama apdoroti matuoklių perduodamų duomenų, todėl baudų skyrimas vėluoja.
„Turime tam tikrus vėlavimus, tikrai resursai riboti (...) Stingame resursų, kad pilna apimtimi apdorotume tuos duomenis gaunamus iš tokių greičio pažeidimų fiksavimo sistemų“, – komiteto posėdyje kalbėjo jis.
V. Grašio teigimu, norint dirbti operatyviau reikėtų 16 papildomų pareigybių, tačiau Vyriausybė jų nepatvirtino.
Komiteto narys liberalas Andrius Bagdonas sako, kad iš kelių remontui skirtų lėšų 2 mln. eurų skirti greičio matuoklių įrengimui yra neefektyvu.
„Lėšos skiriamos iš Kelių priežiūros programos, tai reiškia, kad pastačius dar papildomai 50 greičio matuoklių, kurių policija iš esmės nespėja aptarnauti jau dabar, tai reiškia, kad 2 milijonai eurų mažiau bus skirta kelių remontui, kai kuriose vietose keliai bus avarinės būklės, bet turėsime pastatytus greičio matuoklius (...) Man atrodo, kad čia lėšos naudojamos neefektyviai, tą tenka pripažinti“, – posėdyje kalbėjo A. Bagdonas.
Anot jo, nespėjant pažeidimų administruoti, matuokliai praranda prevencinį poveikį: „Ar tai veikia prevenciškai? Tikrai ne, tai yra tiesiog biudžeto papildymo priemonė (...) Ne vien greičio matuoklių gausa apsprendžia eismo įvykių skaičių“.
Seimo narė Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos atstovė Laima Mogenienė abejojo, ar visur greičio apribojimai nustatomi vadovaujantis logika, be to, anot jos, matuokliai nepadeda sutramdyti chuliganiško vairavimo.
„Tai nuolatiniai žmonės su naujais brangiais numeriais, (...) jie turtingi žmonės, jų nedomina tos baudos, jie jų nemoka ir toliau daro tą patį“, – sakė Seimo narė.
Policijos departamento duomenimis, pernai už greičio viršijimą Lietuvoje skirta 644 tūkst. baudų už 11,4 mln. eurų, o per keturis šių metų mėnesius – už 5 mln. eurų.
2020 metais žuvusiųjų Lietuvos keliuose skaičius siekė 63 vienam milijonui gyventojų, 2025 metais jį norima sumažinti iki 45, 2030-aisiais – iki 30, o 2050 metais – iki nulio.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?53
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...