Kelionė į Lenkiją – klystkeliais

Kelionė į Lenkiją – klystkeliais

2008-04-23 09:00

Kaip veikia Lietuvoje parduodamos palydovinės navigacijos sistemos, patikrinome keliaudami į Lenkiją.

Bendrovės „TomTom“ įrenginys „Go 720“ – geras palydovas. Keiksnojamas neatsikalbinėja ir pats kartais surezga vieną kitą sakinį. Tačiau kelių jis žino ne ką daugiau už mane.

Senamiestyje nesiorientuoja

Akistata su „TomTomu Go 720“ prasidėjo nesusipratimu. Iš redakcijos (Labdarių g. 8) kiemo susirengę išvykti po darbo dienos vos nepatekome į spąstus: skait-meninis navigatorius nepaisydamas kelio ženklų primygtinai siūlė sukti į Gedimino prospektą, nors vakarais centrinėje Vilniaus gatvėje automobilių eismas draudžiamas.
Akivaizdu, kad Senamiestyje GPS sistema gali šiek tiek klaidinti: nutylėti informaciją, kur yra vienpusio eismo gatvės, laiką, kada tam tikri kelio ruožai būna uždaryti arba remontuojami.
Kadangi nebuvo ūpo ginčytis su pareigūnais, pasukau kasdieniais keliais. Kiek paburbėjęs, kad apsisukčiau, „TomTom Go 720“ nustatė kitą maršrutą ir pasiūlė važiuoti pro Arkikatedrą, Karaliaus Mindaugo tiltą ir Konstitucijos prospektą. Teko atsisakyti įprasto kelio per Žvėryną.

Maršrutą planuokite tiksliai

Pilaitėje suvedžiau kitą maršrutą: Trakai, Aukštadvaris, Marijampolė, Kalvarija, Punskas, Gornos gat-vė. Tikslesnio adreso nurodyti įrenginys neleido. Prieš patvirtindama kelionės tikslą GPS sistema dar perspėjo, kad maršrute yra neasfaltuotų kelių ir paklausė, ar noriu jų išvengti.
Naudojantis navigacijos sistema patartina kuo tiksliau nustatyti maršrutą, įvesti visas tarpines stoteles. Antraip, pavyzdžiui, užsukus įdegalinę, prietaisas ilgai ir nuobodžiai ragins apsisukti.

Įkyrus garsas

Pradėjus važiuoti siūlomu maršrutu (jis taip pat nebuvo man įprastas) viskas ėjo kaip iš pypkės. Tačiau išvažiavus iš Vilniaus kelionės palydovas pradėjo signalizuoti, esą viršiju greitį. Nors ženklai rodė, kad galima važiuoti 70 arba 90 km/val., palydovinės navigacijos sistema tikino, kad maksimalus leistinas greitis tėra 50 km/val.
Iki pat Trakų kas 5–10 minučių „TomTom Go 720“ cypdavo it policijos sirena. Toks pats garsas, tarsi elektroninių varpų, įspėja priartėjus prie vadinamųjų juodųjų dėmių – nesaugių kelio ruožų. Garsinis sig-nalas čia toks slogus, kad niūriau veikiausiai skamba tik šv.Petro raktų ryšulys... Jei šiems dalykams esate jautrus, patartina prieš kelionę sumažinti prietaiso garsą.

Skardis: važiuokite tiesiai

Linksmybės vėl prasidėjo Marijampolėje. Nepaisydamas ženklų, rodančių posūkius į Kalvariją, „TomTom“ siūlė važiuoti, ne kaip įprasta Geležinkelio gatve, o per gyvenamuosius rajonus. Eksperimentuodamas nusprendžiau pasitikėti „protingu“ kelionės palydovu. Tai buvo klaida, dėl kurios naktį Suvalkijos sostinės gatvėmis teko sukiotis beveik valandą. GPS sistema vis nuvesdavo į kažkokius užkampius, gyvenamųjų namų kiemus, remontuojamas arba nebaigtas statyti gatves. Taip pat siūlė važiuoti per parką.
Kantrybė trūko, kai privažiavus maždaug 2 metrų skardį pasigirdo balsas: „Važiuokite tiesiai“. Išjungiau įrenginio garsą ir nusprendžiau vadovautis principu „ten turėtų būti išvažiavimas“. Po 10 minučių vėl buvau kelyje. Iki pat Lenkijos „TomTom Go 720“ neklydo. Tiesa, neparodė, kad kertu sieną, tačiau tai, palyginti su ankstesniais nuotykiais, – smulkmena.

Nuomonės išsiskyrė

Iki Punsko likus maždaug 8 km „TomTomo“ įrenginys vėl pradėjo kvailioti. Rodė, kad važiuoju laukais ir primygtinai siūlė sukti į kairę. Būčiau atsidūręs pievose, jei būčiau jo paklausęs.
Grįždamas į Lietuvą nustačiau tiesų maršrutą Punskas–Vilnius. GPS sistemos ir mano nuomonės vėl išsiskyrė. „TomTom Go 720“ siūlė važiuoti per Kauną. Tačiau aš vėl patraukiau per Marijampolę. Kelionėje įrenginys dar daug kartų liepė sukti kelio Kalvarija–Kaunas–Vilnius link arba apsisukti, net nuvažiavus apie 30–40 km už minėto kelio link vedančios sankryžos.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų