- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nutinka eismo įvykis, transporto priemonė nemažai apgadinama. Žinoma, tai ateityje gali sumažinti mašinos vertę, bandant ją parduoti. Ko gali tikėtis nukentėjęs žmogus, be to, kad draudimo įmonė suremontuos automobilį, LNK reportaže pasakojo Transporto priemonių draudikų biuro žalų administravimo departamento direktorius Rimantas Kleinauskas.
– Dar priklauso pakaitinis automobilis, prekinės vertės teikimas. Jei nusprendžiama parduoti automobilį, natūralu, kad po eismo įvykio pinigų suma mažėja.
Prekinės vertės netekimas skaičiuojamas ne visoms transporto priemonėms, o tik lengviesiems automobiliams, sunkvežimiams, kurie yra iki 3,5 tonos keliamosios galios.
Registracijos dokumentuose žymima M1 ir N1. Kitoms transporto priemonėms tas neskaičiuojama. Dar pagrindinis dalykas, ši išmoka mokama tik toms transporto priemonėms, kurios yra ne senesnės nei penki metai. Pasibaigus penkių metų laikotarpiui prekinė vertė neskaičiuojama.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Nuo ko priklauso išmokos dydis?
– Išmokos dydis priklauso nuo transporto priemonės vertės ir sugadintų detalių atitinkamo koeficiento. Liaudiškai pasakius, kad visi suprastų, tai kiekviena detalė teisės aktais yra įvertinama kažkokiu procentu. Jeigu detalė remontuojama, priklausomai nuo remonto sudėtingumo. Koeficientas gali būti 0.1 arba 0.2, 0.3. Jeigu detalė yra keičiama, koeficientas gali būti truputį didesnis.
Dar priklauso dažymas. Nudažyti taip, kaip buvo nudažyta gamykliškai, niekas nesugeba. Vadinasi, dažymas skirsis. Kai sudedami visi koeficientai, jie dauginami iš automobilio vertės. Kad būtų suprantamiau – tarkime, jog automobiliui nubraukiamas visas šonas, pagal apskaičiavimus sugadintas sparnas, dvi durelės ir dar priekinis sparnas. Skaičiuojame koeficientą: 0.1, 0.2, 0.2, 0.1, gaunasi 0.6 ir dar, sakykime, uždažymas, sakykime 0.4. Gaunasi vienas procentas. Dabar viskas priklauso nuo to, kokia yra automobilio vertė. Jeigu tai 100 tūkst. eurų, vienas procentas bus vienoks, jeigu 10 tūkst., vienas procentas bus kitoks.
Labai paprastai skaičiuojama, tai greičiausiai yra pats paprasčiausias žalos nustatymo būdas.
– Lubų čia nėra?
– Ne. Viskas nuo kainos priklauso. Nes ir „VW Golf“ gali būti vakar pirktas, o gali būti ir 4 metų bei 11 mėnesių. Kuo suma ar vertė mažesnė, tuo mažiau prekinės vertės gaus savininkas. Už tuos pačius sugadinimus, už tą patį procentą.
– Kas turėtų informuoti nukentėjusį vairuotoją apie tai, kad jam priklauso tokia išmoka?
– Praktiškai tą padaryti turėtų draudikas, papasakoti viską, kas priklauso automobilio savininkui. Kad jam priklauso remontas, pakaitinis automobilis, prekinės vertės netekimas ir taip toliau. Bet, kaip taisyklė, ir teismuose būna, kad jei kažko neprašo, tai ir nepriteisia.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
SAM: norintiems atgauti vairuotojo pažymėjimą – nauja prevencinė programa2
Sausio mėnesį Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) pradėjo vykdyti prevencinę programą, skirtą asmenims, norintiems atgauti teisę vairuoti transporto priemones su įrengtu alkobloku. ...
-
Techninės apžiūros specialistai siūlo neatidėlioti pavasariui1
Lietuvos automobilininkų gyvenime vis dar itin ryškus sezoniškumas. Dalis jų šaltuoju metų laiku apskritai susilaiko nuo kelionių slidesniais keliais, šeimos transporto parko atnaujinimą atideda pavasariui, o tuomet tvarko ir v...
-
Ekspertas atskleidė, ko tikėtis elektromobilių vairuotojams10
Praėjusiais metais Lietuvoje reikšmingai augo tiek elektromobilių rinka, tiek ekologiškoms transporto priemonėms skirta infrastruktūra. Visgi ekspertai pastebi, kad nors bendras įkrovimo stotelių skaičius atrodo didelis, vairuotojai dar ga...
-
Nepaiso naujos tvarkos: per pirmąsias dvi savaites nubausta šimtai vairuotojų30
Per pirmąsias dvi šių metų savaites dėl negaliojančios sveikatos pažymos nubausta 250 vairuotojų, BNS informavo Policijos departamentas. ...
-
Lietuvos teritorijoje nebegali būti šių automobilių45
Nuo šeštadienio lengvieji automobiliai su baltarusiškais registracijos numeriais nebegali būti Europos Sąjungos (ES), taip pat ir Lietuvos teritorijoje. ...
-
Naudotų automobilių rinka atsigauna?
Lietuvoje pernai pirmą kartą įregistruota 167,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 9 proc. daugiau nei užpernai, kai šis skaičius siekė 154,2 tūkst., remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, penktadienį skelbia b...
-
Vairuotojus stebina nemalonus siurprizas3
Šaltuoju metų laikotarpiu klaipėdiečiai susiduria su neįprasta problema. Šildant automobilį, kai kada subyra langų stiklai. Daugelis mano, kad tai įvyksta dėl karšto ir šalto oro kontrasto, tačiau specialistai pabrėžia, k...
-
Greičio matuokliai sustatyti nesilaikant tvarkos: kuriuos paliks, o kurių nebeliks9
Naujasis susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis sako, jog išgirdo vairuotojų skundus ir žada keliuose mažinti greičio matuoklių skaičių. Anot ministro, dabar jie skirti pasipinigavimui, bet ne saugumui. O auditas parodė, kad dalis matuoklių pa...
-
Europoje – „Renault“, JAV – „Honda“1
„Būtent šis mūsų modelis gali tapti pokyčių elektromobilių rinkoje varomąja jėga“, – pareiškė „Renault“ vadovas Fabrice’as Cambolive’as, atsiėmęs pagrindinį tradicinio konkurso „Metų au...
-
Iš sostinės gatvių išnyks kledarai2
Vilnius planuoja, kad iki 2030 m. ne mažiau nei 55 proc. visų viešojo transporto priemonių sudarys varomos elektra arba alternatyviu kuru. ...