Kas lemia lietuvių simpatijas gyvenimo mačiusiems BMW?

  • Teksto dydis:

Vos naujas automobilis išrieda iš salono, jo vertė smunka trečdaliu. Šis, daugelį metų Lietuvoje gyvavęs įsitikinimas pastaruoju metu keičiasi. Dėl kylančių naudotų automobilių kainų įvairūs apynauji modeliai parduodami už sumą, kurios neseniai buvo prašoma už visiškai naujus. Tačiau rinkdamiesi lietuviai lieka konservatyvūs.

Populiariausi – „vokiečiai“

Pastaruosius keletą metų pasaulio ekonomiką purto įvairūs tiekimo trikdžiai, o vartojimo įpročius gerokai koreguoja pandemija ir infliacija. Europoje automobilių rinką stipriai keičia žymus elektromobilių populiarėjimas, ekologijos ir resursų taupymo mada. Vis dėlto lietuvius šios tendencijos veikia tik iš dalies.

Bendrovės „AutoTyrimai“ duomenys rodo, kad daugiausia Lietuvoje įregistruojama arba pakeičiama vokiškų markių naudotų automobilių. Populiariausi lieka „Volkswagen Passat“, „Volkswagen Golf“, 3 ir 5 serijų BMW, taip pat kai kurie „Audi“ modeliai. Jų populiarumas Lietuvoje yra labai stabilus ir nesikeičia jau daugelį metų.

„Tai rodo, kad pirkdami naudotą automobilį lietuviai yra gana konservatyvūs, labiausiai pasitiki vokiškais modeliais klasikiniu kėbulu – sedanais, hečbekais ir universalais“, – aiškino ekspertas Nerijus Paketūras.

Perkamumo santykis gali koreguotis tik tokiu atveju, jei smarkiai pasikeistų įvežamų automobilių vidutinis amžius arba padidėtų dyzelinių transporto priemonių apmokestinimas.

Pasak svetainės autoasas.lt vadovo, skirtingai nei Vakarų Europoje, kur dominuoja kompaktinės klasės modeliai, lietuviai mėgsta gana didelius automobilius. Tarp geriausiai parduodamų 20 naujų modelių Europoje 2021 m. – net dešimt kompaktiškų hečbekų, penki kompaktiški miesto visureigiai, trys vidutinio dydžio visureigiai ir tik du sedanai.

Tokius skirtumus daugiausia nulemia tai, kad Lietuvoje įregistruotų naudotų automobilių vidutinis amžius siekia vienuolika metų. Didesnė tokio senumo automobilių dalis buvo vidutinio dydžio ir didesni, o visureigių ar kompaktiškų automobilių – kur kas mažiau.

Dyzelinių neatsisako

Remiantis „Regitros“ duomenimis, tarp pernai įregistruotų naudotų automobilių dyzelinių dalis buvo net 66 proc., benzininių – 27 proc., hibridinių – 5 proc., elektrinių – vos 1 proc. Nors dyzeliniai varikliai prarado nemenką dalį populiarumo, automobilių su tokiais varikliais įvežama dalis vis dar didelė ir mažėja lėtai. Taip yra todėl, kad vienuolikos metų senumo automobiliuose tai buvo patys populiariausi varikliai.

Anot specialistų, tarp įvežamų naudotų automobilių šis santykis žymiai nepasikeis dar kokius penkerius metus – tol, kol „nepasibaigs“ dyzeliniai automobiliai Vakarų Europoje. Šis santykis gali greitai koreguotis tik tokiu atveju, jeigu smarkiai pasikeistų į Lietuvą įvežamų automobilių vidutinis amžius arba jei drastiškai padidėtų dyzelinių transporto priemonių apmokestinimas.

Taip pat akivaizdu, kad Lietuvos pirkėjai vis dar nori važinėti aukštesnės klasės automobiliais. Daugiausia tarp įvežamų naudotų automobilių yra ne „Kia“, „Opel“ ar „Peugeot“, o „Volkswagen“, BMW ir „Audi“. Net ir „Volkswagen“ markė nėra tokia biudžetinė, kokia buvo anksčiau, – tai tarsi tarpinė grandis tarp vadinamojo masinio ir prestižinio sektoriaus automobilių.

Stebina paradoksai

Vis dėlto autoasas.lt svetainės lankytojų vertinimu, populiariausi naudoti modeliai ne visada pateisina pirkėjų lūkesčius. Tarp geriausiai lietuvių vertinamų automobilių „Volkswagen Passat“ arba 3 ir 5 serijos BMW modeliai užima toli gražu ne pačias aukščiausias vietas. Pavyzdžiui, „Volkswagen Passat B6/B7“ modelis, gamintas nuo 2005 iki 2015 m., yra vertinamas net 13 proc. prasčiau nei konkurentai.

Panaši situacija yra ir su populiariaisiais 3 ir 5 serijos BMW modeliais, kuriuos lenkia artimiausi konkurentai – „Volvo S60“ ir S80 modeliai, „Lexus IS“ ir GS modeliai, „Audi A4“ ir A6 modeliai. 3 serijos BMW E90, gamintas 2005–2012 m., yra vertinamas 8 proc. prasčiau nei konkurentai, 5 serijos BMW F10, gamintas 2010–2016 m., vertinamas 5 proc. prasčiau nei konkurentai.

Kokybė: „Volvo“ S klasės modeliai jau senokai tapo patikimumo standartu naudotus automobilius besirenkantiems lietuviams. / I. Gelūno / BNS nuotr.

Vis dėlto, anot rinkos specialistų, šių modelių populiarumas yra didelis, jie yra trokštami dėl prestižiniams automobiliams būdingo įrangos, komforto lygio ir įvaizdžio, kuris Lietuvos pirkėjui vis dar labai svarbus.

Renkasi japoniškus

Įdomu, kad naujų automobilių rinka ne tokia konservatyvi kaip naudotų. Naujų modelių pardavimo sėkmė labai priklauso nuo pirkimo metu taikomos kainodaros, nuolaidų, todėl didelę reikšmę įgija pardavėjų pasirinktos rinkodaros strategijos. Taip pat daug labiau geidžiamas naujas modelis, ypač jei gamintojams pavyksta sukurti gražų kėbulo dizainą.

Naujų automobilių pardavimai nėra tokie dideli kaip naudotų, todėl konkretaus modelio pardavimo skaičiai statistiškai gali svyruoti labiau. „AutoTyrimų“ duomenimis, stabilūs pardavimo lyderiai Lietuvoje – „Toyota RAV4“, „Toyota Corolla“, „Volkswagen T-Roc“, „Nissan Qashqai“, „Fiat 500“, „Škoda Octavia“, „Volkswagen T-Cross“, „Fiat Panda“ ir „Jeep Compass“ modeliai.

Mėgsta: stabilūs naujų automobilių pardavimo lyderiai Lietuvoje – „Toyota RAV4“. / cars.com nuotr.

Lyginant su naudoto transporto rinka, akivaizdus skirtumas tas, kad Lietuvoje parduodami nauji automobiliai dažniausiai yra kompaktinės klasės, pavyzdžiui, visureigiai ar nedideli visureigiai. Šiame segmente daugiausia parduodama japoniškų automobilių. Toliau rikiuojasi vokiški / čekiški, nemažai nuperkama ir prancūziškų, itališkų, didėja korėjietiškų automobilių populiarumas.

Gausėja komforto įrangos

Kolegų nuomonei pritarė ir automobilių istorijos bendrovės „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis. Jo tvirtinimu, geriausiai pasiūlos pokyčiai išryškėja lyginant skirtingų kartų modelius ir jų komplektacijos niuansus. Tuomet galima pamatyti ir atitinkamai augančią vertę, kurią gamintojas kuria tobulindamas naujus automobilius.

„Pavyzdžiui, jau bazinėse dabartinio „Peugeot 3008“ visureigio versijose gerokai daugiau įrangos ir technologijų nei ankstesnių kartų modeliuose. Anksčiau „Peugeot“ žygiavo vienu keliu su tokiais gamintojais kaip „Opel“ ar „Ford“, o dabar jis – vienoje gretoje su „Volkswagen“, – lygino specialistas.

Besistiebiančios kainos neatbaido pirkėjų ir nenumalšina noro įsigyti naują automobilį. Anaiptol – lietuviai vis dažniau pasiryžę išleisti kad ir apvalesnę sumą, bet nusipirkti trokštamą SUV modelį.

Prancūzijos koncernas „Peugeot“ pernai Lietuvoje pardavimo apimtis padidino 107 proc., o populiariausias buvo miesto visureigis „Peugeot 2008“. Lietuvių norą įsigyti brangesnių SUV modelių iliustruoja ir pardavimo lyderių pozicijas užimantys tokie modeliai kaip „Toyota RAV4“ ar C-HR, kurių kartu mūsų šalyje 2021 m. nupirkta daugiau nei 2 tūkst. vienetų.

„Kainos ūgtelėjo, tačiau automobiliuose atsirado gerokai daugiau įrangos, didesnė jų vertė. Būtent ši dalis nusveria ir tai leidžia gamintojams gerinti reputaciją, o tai akivaizdžiai konvertuojasi į augančius pardavimus“, – reziumavo M.Buzelis.

Įprotis: tarp pernai registruotų naudotų automobilių dyzelinių dalis siekė net 66 proc. / M. Miežonio / BNS nuotr.

Pirmumas – hibridams

Akivaizdu, kad pirkdami naują ratuotį lietuviai dairosi į įvairesnių šalių ir markių produkciją, skirtingai nei pirkdami naudotą.

„Tokios įvairovės priežastis labai aiški: pirkėjai kur kas labiau pasitiki naujo automobilio patvarumu, kurio reikės kokiems penkeriems eksploatacijos metams. Praėjus šiam laikotarpiui automobilis dažnai parduodamas. Be to, skirtingų markių nauji automobiliai technologiškai turi daug panašumų, nebėra tokių ryškių skirtumų, kokie buvo anksčiau, – dėstė N.Paketūras. – Svarbus momentas, kad automobilio pirkimas visada buvo ir emocinis žingsnis, dėl to, perkant naują, daugiau dėmesio, nei renkantis naudotą, skiriama dizainui, kėbulo tipui, įrangai, spalvai ir panašiems kriterijams. Taip pirkėjas gali susigundyti ne tik vokišku ar japonišku automobiliu, bet ir kitomis alternatyvomis.“

Dideli skirtumai tarp naudotų ir naujų automobilių pastebimi lyginant ir degalų tipą. Tarp naujų automobilių populiarumu konkuruoja hibridiniai ir benziniai varikliai – abiejų registruojama po 38 proc., dyzelinių – 14 proc., o grynai elektrinių – tik 4 proc.

Tiesa, ne visi nauji Lietuvoje nuperkami automobiliai čia ir lieka. Be to, nemažą dalį naujų nuperka įmonės. Todėl statistika nevisiškai tiksliai atspindi privačių pirkėjų norus.

Duomenis įvertinę specialistai priėjo prie apibendrinimo, kad Lietuvoje žmonės nori ekonomiškų automobilių, pasitiki benzininiais ir benzininiais / elektriniais varikliais. Tačiau jie laukia, kol grynieji elektromobiliai taps praktiškesni ir labiau prieinami. Trokštamiausias kėbulas lietuviams yra kompaktiško visureigio, o markė vis mažiau svarbi.



NAUJAUSI KOMENTARAI

tadas zurnalistui

tadas zurnalistui portretas
nereikia daugiskaitos. ne lietuviams, o muzikams.

O

O portretas
Kaimečio budulio banditelio ivaizdys labai gajus

jis

jis portretas
baisiai mandro volksvageno ir taikinio savininkai yra auksiniai servisų klientai. O simpatiją lemia - elementaru - kvaili stereotipai.
VISI KOMENTARAI 15

Galerijos

Daugiau straipsnių