Kaišiadorių savivaldybė pasitaškė: 106 tūkst. eurų už suremontuotą kelią, kurio greitai nebeliks

  • Teksto dydis:

Kaišiadoryse kilo skandalas dėl suremontuoto geležinkeliečių tako. Pasak gyventojų, anksčiau juo nebuvo įmanoma nei praeiti, nei pravažiuoti. Dabar čia atsirado asfalto danga, tačiau žmonės sunerimo dėl labai didelės kainos, kuri siekia 106 tūkst. eurų. Sako, ji labai didelė už kelią, kuris veda tik į gyventojų kiemus ir kurio greitai iš viso nebeliks, nes čia prasidės „Rail Baltica“ projektas, pasakojama LNK reportaže.

Vietos gyventojams atrodo, kad 200 m kelio tvarkymo kaina per didelė.

„Oho! Labai brangu, nesąmonė!“ – piktinosi kaišiadorietė.

Kelio projektas parengtas dar 2021 m. Dėl vykusių „Rail Baltica“ teritorijų planavimo savivaldybės niekas neinformavo, kad tvarko tai, ko greitai nebeliks.

„Kad konkrečiai šitame taške bus „Rail Baltica“, mes nežinojome. Projektas ir sutartis su rangovu buvo pasirašyta 2022-ųjų birželį, rugsėjį prasidėjo darbai, o spalį gavome Susisiekimo ministerijos raštą, kad keli sklypai pateks į „Rail Baltica“ projekto teritoriją“, – komentavo Kaišiadorių rajono savivaldybės mero patarėjas Audris Narbutas.

Visas LNK reportažas vaizdo įraše:

„Rail Baltica“ atstovai sako, kad negalėjo informuoti anksčiau, nes nebuvo aišku, ko ir kiek reikės.

„Kaišiadoryse planuojama Kaunas–Vilnius geležinkelio linijos ir regioninė Kaišiadorių stotis. Tai – viena pagrindinių „Rail Baltica“ projekto linijų“, – sakė „Rail Balticos“ Strategijos ir tarptautinių ryšių vadovas Mantas Kaušylas.

Pasak savivaldybės, stabdyti kelio darbų nebebuvo prasmės, nes visko buvo atlikta per daug.

„Buvo nesutvarkytas gruntkelis, turėjome gyventojų prašymus sutvarkyti šį kelią, kad jis būtų išasfaltuotas, apšviestas“, – aiškino A. Narbutas.

Vis dėlto, gyventojai atliktais darbais jau skundžiasi.

Kilo klausimų, ar nebuvo iššvaistytos valstybės lėšos, nes daugiau kaip 59 tūkst. eurų skirta iš Automobilių kelių direkcijos.

„Apšvietimas pastaruoju metu neveikia“, – į trūkumus pirštu badė vietos gyventojas.

„Nuo ano namo suvežė visą likusį „gruzą“, o paskui užpylė žemėm tom ir viskas. Nevežė nieko daugiau“, – konstatavo kaišiadorietė.

Kelio darbais susidomėjo Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT). Kilo klausimų, ar nebuvo iššvaistytos valstybės lėšos, nes daugiau nei pusė jų – apie 59 tūkst. eurų, skirta iš Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD).

„Pirkimai turėtų būti pradedami žinant, kad tam tikro objekto reikia, kad jam skirtas finansavimas ir kad jis galės būti sėkmingai įgyvendintas. Į šį pirkimą atkreipsime dėmesį, siekdami įvertinti, ar jis buvo įvykdytas tinkamai“, – sakė VPT vadovas Darius Vedrickas.

„Rail Balticai“ įgyvendinti Kaišiadoryse prireiks daugiau kaip 800 sklypų. Aplink stotį esančią infrastruktūrą vėliau sutvarkyti žada patys projekto įgyvendintojai.

„Planuojame rekonstruoti Kaišiadorių geležinkelio stoties teritorijoje esančias gatves, taip pat gretimą inžinerinę infrastruktūrą“, – komentavo M. Kaušylas.

Nors kelią griauti planuota jau kitais metais, tačiau panašu, kad terminai gali išsitęsti, nes viso europinio „Rail Baltica“ projekto užbaigti iki 2026-ųjų nepavyks. Darbai gali vėluoti porą metų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Anonimas

Anonimas portretas
Tai kad ten nėra kur naujų bėgių pravesti. Reikia naują tiltą statyti, antrą pylimą ir t.t. Kokias nesąmones jūs čia rašinejate ? Atsikvošėkit pagaliau.

Liūdesiukas

Liūdesiukas portretas
Patarėjas Narbutas buvo tas pinokis kuris savivaldybės administracijos vardu pasisakė už būtent šią trasą, o ne kitą, tolimesnę nuo užbanizuotų teritorijų. Dabar Vilimas sėkmingai pramusinėja kitą nuo Lomenos iki nakvynės namų. Vakar meras du kartus taip ir nesugebėjo mikrofono įsijungti, gal ir gerai - būtų dar kokį jūrų uostą pasiūlęs. Kosmonautų neliks po kelių metų, o susikta gyvenimui nepatogi teritorija liks šimtams metų.

Baikit

Baikit portretas
Begiai eis tarp Gudienos ir Kalniskiu ,o cia kas bus prie tos tvoros ?tvora naikins ,ar auto garazai ,liurbia patys nieko nezino kur kas eis.
VISI KOMENTARAI 8

Galerijos

Daugiau straipsnių