- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Išsiruošus į kelionę kartais ne visi daiktai telpa į automobilio saloną ir bagažinę. O jei dar esate dviračių mėgėjas ir juos norite pasiimti vykdami atostogauti, niekaip neišsiversite be specialių laikiklių ar stogo bagažinių.
Irgi galioja taisyklės
Draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis sako, kad bet koks automobilio išorėje esantis papildomas įrenginys daugiau ar mažiau pakeičia automobilio važiavimo ir vairavimo charakteristikas, todėl tam reikia skirti dėmesio.
„Keliuose dažnai matome automobilius su stogo bagažinėmis ar gabenančius dviračius, bet ne visi vairuotojai juos tinkamai pritvirtina, būna, kad važiuoja pernelyg dideliu greičiu. Svarbu nepamiršti, kad vienaip dviračių laikikliai ar stogo bagažinės automobilį veikia jam stovint ir visiškai kitaip – važiuojant dideliu greičiu“, – tvirtino A.Žiukelis.
Maksimalus greitis, kuriuo galima važiuoti gabenant dviračius, paprastai yra nurodomas dviračio laikiklio instrukcijoje ir dažniausiai siekia 110 arba 130 km/val. Be to, jis priklauso ir nuo vežamų dviračių skaičiaus. Maksimalaus leistino greičio viršyti nevalia, o realų greitį derėtų rinktis kiekvienu konkrečiu atveju, įvertinant vairuotojo patirtį, oro sąlygas ir kelio dangą.
Viršytas svoris gali sukelti ir pavojingų situacijų, jei bagažinė lūžta, įtrūksta ar atsiskiria nuo automobilio.
Apkrovos svorio centras
Svorio centras – kitas aspektas, į kurį reikia atsižvelgti tvirtinant dviračius prieš kelionę. Arčiau automobilio tvirtinti reikia sunkesnius ir didesnius, o toliausiai – lengviausius ir mažiausius, pavyzdžiui, vaikiškus dviračius.
Dviračiai taip pat turi būti kraunami nukreipiant kas antrą iš jų skirtingomis kryptimis, kad apkrovos svorio centras būtų kuo arčiau automobilio vidurio.
„Nuo dviračių reikia nuimti visus priedus – krepšius, gertuves, vaikiškas kėdutes ir panašiai. Taip ne tik sumažinsite dviračių laikiklio ir automobilio kablio apkrovą bei vėjo pasipriešinimą, bet ir efektyviau naudosite degalus“, – patarė A.Žiukelis.
Pritvirtinti prie automobilio dviračiai turi netrukdyti matomumui, neuždengti žibintų ir valstybinio numerio lentelės. Jei dviračiai numerį vis dėlto uždengia, „Regitroje“ turite užsisakyti specialią lentelę su valstybiniu numeriu ir dviračio ženklu. Lentelė gali būti tvirtinama prie vežamo dviračio ar jo laikiklio. Tiesa, tokios lentelės galioja tik Lietuvos teritorijoje – vykstant į užsienį teks nusiimti originalų automobilio numerį ir jį pritvirtinti prie dviračių laikiklio.
Pasak A.Žiukelio, pasitaiko atvejų, kai automobilio numeris yra tiesiog užrašomas ant kartoninės lentelės ir tvirtinamas gale, tačiau važiavimas su tokiu numeriu yra nelegalus.
Svarbu ne tik aukštis
Pagrindinė taisyklė, kurią svarbu atsiminti gabenant daiktus ant automobilio stogo – čia dėti tik lengviausią bagažą bei neviršyti maksimalios stogo ir bagažinės laikiklių apkrovos. Maksimalus leistinas svoris turi būti nurodytas bagažinės instrukcijoje, tad į šią rekomendaciją nevertėtų numoti ranka. Kai kurių automobilių gamintojai yra apriboję ant stogo vežamų krovinių svorį, kurį vairuotojams vertėtų pasitikslinti prieš kelionę ir jo neviršyti.
„Bet koks papildomas svoris ant stogo pakeičia automobilio svorio centrą ir jo vairavimo ypatumus. Viršytas svoris gali sukelti ir pavojingų situacijų, jei bagažinė lūžta, įtrūksta ar atsiskiria nuo automobilio. Įsivaizduokite, kas nutiktų, jei nuo stogo atsiskyrusi bagažinė ar joje vežami daiktai važiuojant dideliu greičiu trenktųsi į iš paskos važiuojantį automobilį“, – perspėjo draudimo ekspertas.
Kai kurios ant automobilio stogo tvirtinamos bagažinės nėra saugiai rakinamos ir gali tapti vagių taikiniu, tad tokiose bagažinėse nederėtų palikti vertingų daiktų.
Ypatingas dėmesys turi būti skiriamas ant automobilio stogo gabenamų dviračių saugumui. „Neužtenka tiesiog dviračius pritvirtinti ir pamiršti visos kelionės metu, ypač jei kelionė ilgesnė. Važiuojant būtina reguliariai sustoti ir patikrinti, ar tvirtinimai neatsilaisvinę. Tas pats galioja ir vežant dviračius su jiems vežti skirtais laikikliais automobilio gale. Netinkamai pritvirtintas dviratis gali nukristi ant kelio, tuomet ir pats dviratis bus sugadintas, ir gali kilti eismo įvykis“, – teigė A.Žiukelis. Jis atkreipia dėmesį ir į tai, kad ant stogo gabenami dviračiai važiuojant vingiuotais keliais sumažina automobilio stabilumą. Automobilio valdymas gali ypač pasikeisti vėjuotą dieną: automobilį sunkiau vairuoti, jis tampa tarsi mėtomas.
Be to, negalima pamiršti ant stogo pritvirtintų dviračių įvažiuojant į riboto aukščio vietas, tokias kaip garažai, požeminės stovėjimo aikštelės, ar važiuojant po nedideliais tiltais ir žemais medžiais. „Svarbiausia tokioje kelionėje – atidumas, kuris padės išsaugoti ir dviračius, ir gerą nuotaiką“, – sakė A.Žiukelis.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kelių ereliai ir toliau lakstys į pajūrį: matuoklių automagistralėje link Klaipėdos – nebus8
Vairuotojai pastebi, kad vis daugiau kelių reguliuojami vidutinio greičio matuokliais. Daugumai jų jie kelia pasipiktinimą, tačiau Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius akcentuoja, kad jie padeda išvengti skaud...
-
Karštis tirpdo vairuotojų dėmesį ir pinigines3
Automobilis vos pravertais langais, numestas atokioje senamiesčio gatvelėje, iškart atkreipė dėmesį. Plieskiant daugiau nei 30 °C karščiui, jame lekavo paliktas šuo. Kadangi po pusvalandžio einant pro tą pačią vietą gyvūnas...
-
ES ketina iki 2035-ųjų nutraukti automobilių su vidaus degimo varikliais pardavimą5
Europos Sąjunga pritarė tam, kad iki 2035-ųjų Europoje būtų nutrauktas automobilių su vidaus degimo varikliais pardavimas, anksti trečiadienį paskelbė 27 narių blokas, siekiantis neutralumo klimato atžvilgiu. ...
-
Lakstūnai bus stebimi dar akyliau: daugės vidutinio greičio matuoklių13
Lietuvos kelio ruožuose, kuriuose buvo įrengtos vidutinės greičio matavimo sistemos, nukentėjusiųjų avarijose per metus sumažėjo 70 proc. ...
-
Aleksote vairuotojus stebina uždengtas šviesoforas8
Aleksote, Europos prospekte vairuotojus glumina šviesoforas, kurį iš dalies uždengia apšvietimo stulpas. Kauniečiai nesupranta, kodėl priimtas sprendimas, kuris prastina eismo saugumą. ...
-
Elektromobilių įsigijimo kompensavimui prašoma 300 tūkst. eurų6
Nuo birželio pradžios bendra gyventojų ir įmonių prašoma kompensuoti elektromobilių įsigijimų suma viršija 300 tūkst. eurų, pranešė Susisiekimo ministerija. ...
-
Lietuva – priešpaskutinė: pralenkėme tik graikus13
Jau daugybę metų Lietuvos pasiekimai skatinant žaliąją energiją transporto sektoriuje yra kuklūs, o greitu metu proveržio tikėtis nerealu. ...
-
Kelionė išskirtiniu autobusu – ypatinga
Kauno „Žalgirio“ krepšinio komanda į visas išvykos rungtynes Lietuvoje keliauja aukščiausios komforto klasės autobusu „Setra S 516 HD“. ...
-
Vežėjų prognozė: gali brangti bilietai24
Keleivių vežimo verslas – vienas labiausiai nukentėjusių dėl COVID-19 pandemijos. Šiuo metu situaciją dar labiau komplikuoja brangstantys energiniai resursai, planuojami transporto verslo pokyčiai. ...
-
Įdaužų sezonas: ar visada būtina keisti stiklą?2
Iš tamsos atskriejęs akmenukas vos neužbaigė mano daugiau nei 200 km turėjusios trukti kelionės į Daugpilį. Pasak specialistų, pavasariop keliuose prasideda metas, kai aptrupėjęs kelio dangos asfaltas arba po sniegingos žiemos likęs barstymo...