- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Išsiruošus į kelionę kartais ne visi daiktai telpa į automobilio saloną ir bagažinę. O jei dar esate dviračių mėgėjas ir juos norite pasiimti vykdami atostogauti, niekaip neišsiversite be specialių laikiklių ar stogo bagažinių.
Irgi galioja taisyklės
Draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis sako, kad bet koks automobilio išorėje esantis papildomas įrenginys daugiau ar mažiau pakeičia automobilio važiavimo ir vairavimo charakteristikas, todėl tam reikia skirti dėmesio.
„Keliuose dažnai matome automobilius su stogo bagažinėmis ar gabenančius dviračius, bet ne visi vairuotojai juos tinkamai pritvirtina, būna, kad važiuoja pernelyg dideliu greičiu. Svarbu nepamiršti, kad vienaip dviračių laikikliai ar stogo bagažinės automobilį veikia jam stovint ir visiškai kitaip – važiuojant dideliu greičiu“, – tvirtino A.Žiukelis.
Maksimalus greitis, kuriuo galima važiuoti gabenant dviračius, paprastai yra nurodomas dviračio laikiklio instrukcijoje ir dažniausiai siekia 110 arba 130 km/val. Be to, jis priklauso ir nuo vežamų dviračių skaičiaus. Maksimalaus leistino greičio viršyti nevalia, o realų greitį derėtų rinktis kiekvienu konkrečiu atveju, įvertinant vairuotojo patirtį, oro sąlygas ir kelio dangą.
Viršytas svoris gali sukelti ir pavojingų situacijų, jei bagažinė lūžta, įtrūksta ar atsiskiria nuo automobilio.
Apkrovos svorio centras
Svorio centras – kitas aspektas, į kurį reikia atsižvelgti tvirtinant dviračius prieš kelionę. Arčiau automobilio tvirtinti reikia sunkesnius ir didesnius, o toliausiai – lengviausius ir mažiausius, pavyzdžiui, vaikiškus dviračius.
Dviračiai taip pat turi būti kraunami nukreipiant kas antrą iš jų skirtingomis kryptimis, kad apkrovos svorio centras būtų kuo arčiau automobilio vidurio.
„Nuo dviračių reikia nuimti visus priedus – krepšius, gertuves, vaikiškas kėdutes ir panašiai. Taip ne tik sumažinsite dviračių laikiklio ir automobilio kablio apkrovą bei vėjo pasipriešinimą, bet ir efektyviau naudosite degalus“, – patarė A.Žiukelis.
Pritvirtinti prie automobilio dviračiai turi netrukdyti matomumui, neuždengti žibintų ir valstybinio numerio lentelės. Jei dviračiai numerį vis dėlto uždengia, „Regitroje“ turite užsisakyti specialią lentelę su valstybiniu numeriu ir dviračio ženklu. Lentelė gali būti tvirtinama prie vežamo dviračio ar jo laikiklio. Tiesa, tokios lentelės galioja tik Lietuvos teritorijoje – vykstant į užsienį teks nusiimti originalų automobilio numerį ir jį pritvirtinti prie dviračių laikiklio.
Pasak A.Žiukelio, pasitaiko atvejų, kai automobilio numeris yra tiesiog užrašomas ant kartoninės lentelės ir tvirtinamas gale, tačiau važiavimas su tokiu numeriu yra nelegalus.
Svarbu ne tik aukštis
Pagrindinė taisyklė, kurią svarbu atsiminti gabenant daiktus ant automobilio stogo – čia dėti tik lengviausią bagažą bei neviršyti maksimalios stogo ir bagažinės laikiklių apkrovos. Maksimalus leistinas svoris turi būti nurodytas bagažinės instrukcijoje, tad į šią rekomendaciją nevertėtų numoti ranka. Kai kurių automobilių gamintojai yra apriboję ant stogo vežamų krovinių svorį, kurį vairuotojams vertėtų pasitikslinti prieš kelionę ir jo neviršyti.
„Bet koks papildomas svoris ant stogo pakeičia automobilio svorio centrą ir jo vairavimo ypatumus. Viršytas svoris gali sukelti ir pavojingų situacijų, jei bagažinė lūžta, įtrūksta ar atsiskiria nuo automobilio. Įsivaizduokite, kas nutiktų, jei nuo stogo atsiskyrusi bagažinė ar joje vežami daiktai važiuojant dideliu greičiu trenktųsi į iš paskos važiuojantį automobilį“, – perspėjo draudimo ekspertas.
Kai kurios ant automobilio stogo tvirtinamos bagažinės nėra saugiai rakinamos ir gali tapti vagių taikiniu, tad tokiose bagažinėse nederėtų palikti vertingų daiktų.
Ypatingas dėmesys turi būti skiriamas ant automobilio stogo gabenamų dviračių saugumui. „Neužtenka tiesiog dviračius pritvirtinti ir pamiršti visos kelionės metu, ypač jei kelionė ilgesnė. Važiuojant būtina reguliariai sustoti ir patikrinti, ar tvirtinimai neatsilaisvinę. Tas pats galioja ir vežant dviračius su jiems vežti skirtais laikikliais automobilio gale. Netinkamai pritvirtintas dviratis gali nukristi ant kelio, tuomet ir pats dviratis bus sugadintas, ir gali kilti eismo įvykis“, – teigė A.Žiukelis. Jis atkreipia dėmesį ir į tai, kad ant stogo gabenami dviračiai važiuojant vingiuotais keliais sumažina automobilio stabilumą. Automobilio valdymas gali ypač pasikeisti vėjuotą dieną: automobilį sunkiau vairuoti, jis tampa tarsi mėtomas.
Be to, negalima pamiršti ant stogo pritvirtintų dviračių įvažiuojant į riboto aukščio vietas, tokias kaip garažai, požeminės stovėjimo aikštelės, ar važiuojant po nedideliais tiltais ir žemais medžiais. „Svarbiausia tokioje kelionėje – atidumas, kuris padės išsaugoti ir dviračius, ir gerą nuotaiką“, – sakė A.Žiukelis.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
LTG: šis maršrutas – ypač populiarus ir pasiteisino su kaupu
2023 metų gruodžio 27 d. pradėjusiu veikti traukinių maršrutu Vilnius–Ryga–Vilnius per 12 mėnesių važiavo kone 62 tūkst. keleivių, praneša LTG grupė. ...
-
„Regitra“ keičia tvarką: ką svarbu žinoti užsiregistravusiems, bet neatvykusiems į egzaminą1
„Regitra“ ketina pusę metų neleisti registruotis vairavimo egzaminui asmenims, kurie per metus 5 kartus užsiregistravo laikyti šį egzaminą, tačiau į jį neatvyko. Anot bendrovės paslaugų valdymo ir vystymo departamento direktoriaus ...
-
AAD teigia: Lietuvos transporto parkas atsinaujina4
Aplinkos apsaugos departamento (AAD) pareigūnams nuo šių metų rugpjūčio kelių reiduose pradėjus tikrinti transporto priemonių taršą, per tris mėnesius visoje Lietuvoje aplinkosaugininkai sustabdė 472 transporto priemones, iš kur...
-
Transporto sektoriui metai klostėsi sudėtingai: rinka liko nestabili, griežtėja reguliacinė aplinka
Lietuvos transporto ir logistikos įmonės šiuos metus vertina kaip sunkius – nors įmonių pajamingumas šiek tiek padidėjo, bet darbuotojų trūkumas neleido pilnai pasinaudoti pagerėjusia situacija. ...
-
Bilotaitės pasiteisinimas dėl vairavimo egzamino: sprendimas nebuvo priimtas vienasmeniškai9
Buvusi vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė tvirtina, kad dabartinio ministro Vladislavo Kondratovičiaus teiginiai, jog sprendimas uždrausti laikyti vairavimo egzaminus rusų kalba buvo priimtas vienasmeniškai, nesiderinant su kitomis institucij...
-
Ministras: sprendimas atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba nebuvo tinkamai suderintas3
Metams atidėjus sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba, Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius sako, jog toks žingsnis nebuvo tinkamai suderintas su atsakingomis institucijomis. ...
-
VRM atidėjo sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba7
Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius penktadienį pasirašė įsakymą, kuriuo metams nukėlė sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba. ...
-
Šventinė karštinė įsibėgėjo: Kalėdoms išpuošia ir automobilius2
Kol tarp miestų vyksta amžina kova, kurio gi eglė gražiausia, išradingumu kartais nenusileidžia ir paprasti žmonės. Štai ir automobilių mylėtojai bando įrodyti, kad ne prasčiau moka išpuošti savo ratuotas transporto priem...
-
Bilotaitė turi kategorišką nuomonę dėl vairavimo egzamino2
Buvusi vidaus reikalų ministrė konservatorė Agnė Bilotaitė nepagrįstu ir nesuprantamu vadina naujojo vidaus reikalų ministro siekį stabdyti sprendimą nuo sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje organizuoti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos ...
-
Vežėjų parką papildys elektriniai lokomotyvai3
Krovinių pervežimo bendrovė „LTG Cargo“ įsigijo septyniolika elektrinių lokomotyvų, jie į Lietuvą atvyks 2027-ųjų pradžioje. ...