- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Išsiruošus į kelionę kartais ne visi daiktai telpa į automobilio saloną ir bagažinę. O jei dar esate dviračių mėgėjas ir juos norite pasiimti vykdami atostogauti, niekaip neišsiversite be specialių laikiklių ar stogo bagažinių.
Irgi galioja taisyklės
Draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis sako, kad bet koks automobilio išorėje esantis papildomas įrenginys daugiau ar mažiau pakeičia automobilio važiavimo ir vairavimo charakteristikas, todėl tam reikia skirti dėmesio.
„Keliuose dažnai matome automobilius su stogo bagažinėmis ar gabenančius dviračius, bet ne visi vairuotojai juos tinkamai pritvirtina, būna, kad važiuoja pernelyg dideliu greičiu. Svarbu nepamiršti, kad vienaip dviračių laikikliai ar stogo bagažinės automobilį veikia jam stovint ir visiškai kitaip – važiuojant dideliu greičiu“, – tvirtino A.Žiukelis.
Maksimalus greitis, kuriuo galima važiuoti gabenant dviračius, paprastai yra nurodomas dviračio laikiklio instrukcijoje ir dažniausiai siekia 110 arba 130 km/val. Be to, jis priklauso ir nuo vežamų dviračių skaičiaus. Maksimalaus leistino greičio viršyti nevalia, o realų greitį derėtų rinktis kiekvienu konkrečiu atveju, įvertinant vairuotojo patirtį, oro sąlygas ir kelio dangą.
Viršytas svoris gali sukelti ir pavojingų situacijų, jei bagažinė lūžta, įtrūksta ar atsiskiria nuo automobilio.
Apkrovos svorio centras
Svorio centras – kitas aspektas, į kurį reikia atsižvelgti tvirtinant dviračius prieš kelionę. Arčiau automobilio tvirtinti reikia sunkesnius ir didesnius, o toliausiai – lengviausius ir mažiausius, pavyzdžiui, vaikiškus dviračius.
Dviračiai taip pat turi būti kraunami nukreipiant kas antrą iš jų skirtingomis kryptimis, kad apkrovos svorio centras būtų kuo arčiau automobilio vidurio.
„Nuo dviračių reikia nuimti visus priedus – krepšius, gertuves, vaikiškas kėdutes ir panašiai. Taip ne tik sumažinsite dviračių laikiklio ir automobilio kablio apkrovą bei vėjo pasipriešinimą, bet ir efektyviau naudosite degalus“, – patarė A.Žiukelis.
Pritvirtinti prie automobilio dviračiai turi netrukdyti matomumui, neuždengti žibintų ir valstybinio numerio lentelės. Jei dviračiai numerį vis dėlto uždengia, „Regitroje“ turite užsisakyti specialią lentelę su valstybiniu numeriu ir dviračio ženklu. Lentelė gali būti tvirtinama prie vežamo dviračio ar jo laikiklio. Tiesa, tokios lentelės galioja tik Lietuvos teritorijoje – vykstant į užsienį teks nusiimti originalų automobilio numerį ir jį pritvirtinti prie dviračių laikiklio.
Pasak A.Žiukelio, pasitaiko atvejų, kai automobilio numeris yra tiesiog užrašomas ant kartoninės lentelės ir tvirtinamas gale, tačiau važiavimas su tokiu numeriu yra nelegalus.
Svarbu ne tik aukštis
Pagrindinė taisyklė, kurią svarbu atsiminti gabenant daiktus ant automobilio stogo – čia dėti tik lengviausią bagažą bei neviršyti maksimalios stogo ir bagažinės laikiklių apkrovos. Maksimalus leistinas svoris turi būti nurodytas bagažinės instrukcijoje, tad į šią rekomendaciją nevertėtų numoti ranka. Kai kurių automobilių gamintojai yra apriboję ant stogo vežamų krovinių svorį, kurį vairuotojams vertėtų pasitikslinti prieš kelionę ir jo neviršyti.
„Bet koks papildomas svoris ant stogo pakeičia automobilio svorio centrą ir jo vairavimo ypatumus. Viršytas svoris gali sukelti ir pavojingų situacijų, jei bagažinė lūžta, įtrūksta ar atsiskiria nuo automobilio. Įsivaizduokite, kas nutiktų, jei nuo stogo atsiskyrusi bagažinė ar joje vežami daiktai važiuojant dideliu greičiu trenktųsi į iš paskos važiuojantį automobilį“, – perspėjo draudimo ekspertas.
Kai kurios ant automobilio stogo tvirtinamos bagažinės nėra saugiai rakinamos ir gali tapti vagių taikiniu, tad tokiose bagažinėse nederėtų palikti vertingų daiktų.
Ypatingas dėmesys turi būti skiriamas ant automobilio stogo gabenamų dviračių saugumui. „Neužtenka tiesiog dviračius pritvirtinti ir pamiršti visos kelionės metu, ypač jei kelionė ilgesnė. Važiuojant būtina reguliariai sustoti ir patikrinti, ar tvirtinimai neatsilaisvinę. Tas pats galioja ir vežant dviračius su jiems vežti skirtais laikikliais automobilio gale. Netinkamai pritvirtintas dviratis gali nukristi ant kelio, tuomet ir pats dviratis bus sugadintas, ir gali kilti eismo įvykis“, – teigė A.Žiukelis. Jis atkreipia dėmesį ir į tai, kad ant stogo gabenami dviračiai važiuojant vingiuotais keliais sumažina automobilio stabilumą. Automobilio valdymas gali ypač pasikeisti vėjuotą dieną: automobilį sunkiau vairuoti, jis tampa tarsi mėtomas.
Be to, negalima pamiršti ant stogo pritvirtintų dviračių įvažiuojant į riboto aukščio vietas, tokias kaip garažai, požeminės stovėjimo aikštelės, ar važiuojant po nedideliais tiltais ir žemais medžiais. „Svarbiausia tokioje kelionėje – atidumas, kuris padės išsaugoti ir dviračius, ir gerą nuotaiką“, – sakė A.Žiukelis.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?57
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų4
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...