- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Didmiesčių vairuotojai rudens pradžią pradžią švelniai vadina pragaru keliuose. Eismo intensyvumas rugsėjį žymiai išauga – padidėja ir transporto priemonių, ir pėsčiųjų, o prasidedančios rudens darganos situacijos irgi nepagerina.
Įvertinti galimybes
Vairavimo specialistas, "BMW vairavimo akademijos" įkūrėjas Darius Jonušis sako, turi tris bazinius patarimus vairuotojams.
"Saugus vairavimas neatsiejamas nuo trijų elementų: eismo infrastruktūros, transporto priemonės ir žmonių – vairuotojų bei pėsčiųjų. Kai visi trys yra maksimaliai geros būklės ir sąmoningi, tada galime kalbėti apie visiškai ar beveik saugų eismą. Visais kitais atvejais susiduriame su tam tikrais kompromisais, kurių rezultatus pamatome žiniose", – aiškina D.Jonušis.
Žmogus, anot D.Jonušio, yra svarbiausias visoje jo anksčiau įvardytoje saugaus eismo lygtyje. Net jeigu kelio sąlygos yra prastos, o automobilis ne itin tinkamas joms įveikti, patyręs ir savo galimybes gebantis įvertinti vairuotojas priims teisingus sprendimus ir greičiausiai sugebės saugiai nukeliauti iš taško A į tašką B arba pasirinkti kitą keliavimo alternatyvą.
Jeigu kelio sąlygos idealios, automobilis naujas ir saugus, tačiau vairuotojas linkęs pervertinti savo jėgas, eismo įvykio tikimybė gerokai išauga. "Svarbiausias dalykas kelyje yra mokėti įvertinti savo galimybes. Blogas vairavimas dažniausiai yra nulemtas ne įgūdžių trūkumo, o per didelio pasitikėjimo savimi arba nepakankamų žinių", – tvirtina vairavimo specialistas.
Tą D.Jonušis pabrėžia paklaustas apie patarimus po atostogų į aktyvų miesto ritmą rugsėjį grįžusiems vairuotojams. Jeigu žmogus deramai vertina savo galimybes, suvokia, kad eismas mieste rugsėjį tapo intensyvesnis, o jo paties galvoje dar vyrauja atostogų režimas, jis elgsis atsargiau, gatvėje važiuos lėčiau ir išvažiuodamas iš šalutinio kelio galvą į vieną šoną pasuks dukart.
Analogišką patarimą specialistas turi ir į sostinę ar kitus didžiuosius miestus atvykstantiems studentams. Mažiau patyrusiems ir gatves menkai pažįstantiems vairuotojams su miestu susipažinti geriausia vakarais, kai eismas nėra intensyvus, o pirmąsias rugsėjo savaites piko metu naudotis kitais keliavimo būdais. "Taip pat svarbu suvokti ir įvertinti, kad nuo rugsėjo mėnesio į miestus sugrįžta studentai, mokiniai, kurie dažnai net per pėsčiųjų perėjas eina žiūrėdami į telefonus ir mes, vairuotojai, dėl to turime būti ypač budrūs", – pataria specialistas.
Saugus vairavimas neatsiejamas nuo trijų elementų: eismo infrastruktūros, transporto priemonės ir žmonių – vairuotojų bei pėsčiųjų.
Papildomos minutės
"BMW vairavimo akademijos" vadovas sako, kad rugsėjį vairuotojai turėtų kiekvienai kelionei didmiestyje numatyti papildomas keliasdešimt minučių. Pavyzdžiui, Vilniaus savivaldybės įmonės "Susisiekimo paslaugos" apskaičiavimais, pirmosiomis rugsėjo savaitėmis sostinės gatvėse automobilių skaičius išauga 30–60 proc., tad vietose, kuriose rugpjūčio mėnesį spūstys trukdavo pusvalandį, rugsėjį jos išsitęsia iki kelių valandų. "Jeigu pavėluoji į susitikimą, pasiteisinimas, kad užstrigai spūstyje, skamba nekaip. Reikėtų nepamiršti, kad intensyvesnis ne tik eismas gatvėse: stovėjimo vietos rudenį gali tekti ieškoti ilgiau nei vasaros sezono metu, tad numatyti papildomo laiko – būtina", – pataria D.Jonušis.
Ieškant geriausio kelio, galima pasitelkti ir išmaniąsias technologijas. Įvairios programėlės gali ne tik parodyti, kuriose vietose susidarė eismo spūsčių, bet ir apskaičiuoti optimalų kelionės maršrutą pagal esamas eismo sąlygas ar patarti, kurių kelio atkarpų vengti. Žinoma, programėles reikėtų naudoti dar prieš sėdant į automobilį, o ne spaudyti telefoną vairuojant. Prie aplinkos sąlygų galima priskirti ir kitus eismo dalyvius. Prasidėjus mokslo metams, prie mokymo įstaigų padaugėja pėsčiųjų, o kai kurie jų, ypač jaunesni, gali išbėgti į gatvę mažiausiai tikėtinu metu. "Sėdint prie vairo atsipalaiduoti negalima niekada, tačiau rugsėjį būtinas ypatingas atidumas prie mokymo įstaigų. Ne veltui prie mokyklų greitis yra ribojamas iki 40 km / val.", – teigia D.Jonušis.
Patikrinkite automobilį
Trečias saugaus, ekonomiško ir ekologiško vairavimo lygties dėmuo – automobilis. D.Jonušis teigia, kad po ilgesnių atostogų grįžę žmonės turėtų skirti laiko savo automobiliui ir bent jau patikrinti padangų slėgį. Jeigu automobilis ilgą laiką stovėjo nenaudojamas, slėgis galėjo sumažėti, o tada prastėja padangų sukibimas su kelio danga ir stabilumas. "Norime, kad kiekvienoje srityje dirbtų geriausi specialistai, tad ir vairuoti turėtume automobilius, kurie yra maksimaliai tvarkingi ir bet kurią akimirką gautų techninės apžiūros kortelę. Jie nebūtinai turi būti nauji – dešimties metų ar dar senesnis automobilis, jeigu tik yra gerai prižiūrimas, gali būti saugus ir ekonomiškas", – sako "BMW vairavimo akademijos" vadovas.
Artėjant tamsiajam metų periodui vertėtų patikrinti ir automobilio žibintus, ar šie šviečia tvarkingai, ar nėra perdegusių lempučių. Verta patikrinti automobilio padangas, ar jos dar nepasiekė 3 mm žymos. Pasak eismo specialisto, Lietuvoje įstatymai leidžia naudoti vasarines padangas iki tol, kol jos nudils iki 1,6 mm, tačiau tai nėra saugu: minimali jų riba turėtų būti 3 mm.
"Žemiau 3 mm protektoriaus gylio padangos savybės prastėja labai sparčiai, tad nereikėtų rizikuoti ir jomis apautu automobiliu važinėti su mintimi "dar du mėnesius ištempsiu". Tokia mintis ant šlapios kelio dangos ar nukritusių medžių lapų, kurie yra labai slidūs, gali kainuoti brangiai. Tik techniškai tvarkingas ir geromis padangomis apautas automobilis gali būti saugus eismo dalyvis", – tvirtina D.Jonušis.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Naudotų lengvųjų automobilių šiemet įregistruota 0,2 proc. daugiau
Šiemet sausį-balandį Lietuvoje pirmą kartą įregistruota 43,4 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 0,2 proc. daugiau nei tuo pačiu metu pernai. ...
-
Būsimų vairuotojų rezultatai vis prastėja: egzaminus laiko ir po keliasdešimt kartų7
„Regitroje“ yra laukiančiųjų eilė laikyti teorijos egzaminą, pranešama LNK reportaže. ...
-
Išaugus degalų kainoms klaipėdiečiai vis dažniau renkasi paspirtukus: ar tikrai sutaupo?13
Šokiruojančiai išaugus degalų kainoms, uostamiesčio gyventojai jau renkasi pigesnes susisiekimo alternatyvas – elektrinius paspirtukus ir viešąjį transportą. Kuris pasirinkimas pigesnis ir saugesnis, parodys laikas. ...
-
Patiklų protą pavergia sukčių masalas: bandę nusipirkti vairuotojo teises patys liko apgauti3
Pasirinkusi ne mokytis, o tiesiog nusipirkti vairuotojo pažymėjimą, mergina prarado 18 tūkst. eurų. Tai viena iš kelių kasmečių istorijų, kai bandoma lengvesniu būdu įgyti teisę vairuoti. ...
-
„Cross Country“ dalyviai lenktyniavo Kalvarijoje, laukia startai Suomijoje
Atnaujintoje Kalvarijos trasoje surengtose Europos motociklų „Cross Country“ taurės varžybose jėgas išmėgino 41 sportininkas iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Lenkijos ir Suomijos. ...
-
Elektromobilio įkrovimo stotelė daugiabučio kieme? Galima kaimyniškai susitarti3
Vis daugiau žmonių svarsto galimybę įsigyti elektromobilį, tačiau tuo pat metu susimąsto: ar nekils rūpesčių, kur jį įkrauti? ...
-
Lietuvos talentas pravėrė duris į užburiantį NASCAR pasaulį1
„Savo šanso turėtume sulaukti ir mes, lietuviai, svarbu nenustoti progresuoti“, – duodamas interviu mūsų dienraščiui pats save drąsino Gustas Grinbergas. Šią savaitę, praėjus metams nuo pokalbio apie „Formul...
-
Aviacijos muziejaus staigmena: tarpukario Lietuvos milijonieriaus automobilio atidengimas1
Nors Lietuvos aviacijos muziejaus (LAM) patalpose vyksta rekonstrukcijos darbai, po atviru dangumi esanti lauko ekspozicija atidaroma vasaros sezonui. Gegužės 14-osios vakarą muziejus kviečia į atidarymo šventę, kurioje laukia iš kojų ver...
-
A juostos Klaipėdoje kelia chaosą: vairuotojai jų nepaiso, o baudžiami nesupranta, už ką20
Klaipėdos policija trečiadienį nuo pat 7 val. ryto piko metu iš toli stebėjo, kas pažeidžia Kelių eismo taisykles (KET) ir važiuoja vadinamąja A juosta, pranešama LNK reportaže. ...
-
Išsiskiria vertinimas dėl indeksavimo
Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad šiuo metu yra sudėtinga susitarti dėl kainų indeksavimo kelių sektoriuje, nes valstybė ir privatus sektorius rodo skirtingus skaičius. Pasak jo, negali visa našta būti perkelta tik valstybei a...