- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Didmiesčių vairuotojai rudens pradžią pradžią švelniai vadina pragaru keliuose. Eismo intensyvumas rugsėjį žymiai išauga – padidėja ir transporto priemonių, ir pėsčiųjų, o prasidedančios rudens darganos situacijos irgi nepagerina.
Įvertinti galimybes
Vairavimo specialistas, "BMW vairavimo akademijos" įkūrėjas Darius Jonušis sako, turi tris bazinius patarimus vairuotojams.
"Saugus vairavimas neatsiejamas nuo trijų elementų: eismo infrastruktūros, transporto priemonės ir žmonių – vairuotojų bei pėsčiųjų. Kai visi trys yra maksimaliai geros būklės ir sąmoningi, tada galime kalbėti apie visiškai ar beveik saugų eismą. Visais kitais atvejais susiduriame su tam tikrais kompromisais, kurių rezultatus pamatome žiniose", – aiškina D.Jonušis.
Žmogus, anot D.Jonušio, yra svarbiausias visoje jo anksčiau įvardytoje saugaus eismo lygtyje. Net jeigu kelio sąlygos yra prastos, o automobilis ne itin tinkamas joms įveikti, patyręs ir savo galimybes gebantis įvertinti vairuotojas priims teisingus sprendimus ir greičiausiai sugebės saugiai nukeliauti iš taško A į tašką B arba pasirinkti kitą keliavimo alternatyvą.
Jeigu kelio sąlygos idealios, automobilis naujas ir saugus, tačiau vairuotojas linkęs pervertinti savo jėgas, eismo įvykio tikimybė gerokai išauga. "Svarbiausias dalykas kelyje yra mokėti įvertinti savo galimybes. Blogas vairavimas dažniausiai yra nulemtas ne įgūdžių trūkumo, o per didelio pasitikėjimo savimi arba nepakankamų žinių", – tvirtina vairavimo specialistas.
Tą D.Jonušis pabrėžia paklaustas apie patarimus po atostogų į aktyvų miesto ritmą rugsėjį grįžusiems vairuotojams. Jeigu žmogus deramai vertina savo galimybes, suvokia, kad eismas mieste rugsėjį tapo intensyvesnis, o jo paties galvoje dar vyrauja atostogų režimas, jis elgsis atsargiau, gatvėje važiuos lėčiau ir išvažiuodamas iš šalutinio kelio galvą į vieną šoną pasuks dukart.
Analogišką patarimą specialistas turi ir į sostinę ar kitus didžiuosius miestus atvykstantiems studentams. Mažiau patyrusiems ir gatves menkai pažįstantiems vairuotojams su miestu susipažinti geriausia vakarais, kai eismas nėra intensyvus, o pirmąsias rugsėjo savaites piko metu naudotis kitais keliavimo būdais. "Taip pat svarbu suvokti ir įvertinti, kad nuo rugsėjo mėnesio į miestus sugrįžta studentai, mokiniai, kurie dažnai net per pėsčiųjų perėjas eina žiūrėdami į telefonus ir mes, vairuotojai, dėl to turime būti ypač budrūs", – pataria specialistas.
Saugus vairavimas neatsiejamas nuo trijų elementų: eismo infrastruktūros, transporto priemonės ir žmonių – vairuotojų bei pėsčiųjų.
Papildomos minutės
"BMW vairavimo akademijos" vadovas sako, kad rugsėjį vairuotojai turėtų kiekvienai kelionei didmiestyje numatyti papildomas keliasdešimt minučių. Pavyzdžiui, Vilniaus savivaldybės įmonės "Susisiekimo paslaugos" apskaičiavimais, pirmosiomis rugsėjo savaitėmis sostinės gatvėse automobilių skaičius išauga 30–60 proc., tad vietose, kuriose rugpjūčio mėnesį spūstys trukdavo pusvalandį, rugsėjį jos išsitęsia iki kelių valandų. "Jeigu pavėluoji į susitikimą, pasiteisinimas, kad užstrigai spūstyje, skamba nekaip. Reikėtų nepamiršti, kad intensyvesnis ne tik eismas gatvėse: stovėjimo vietos rudenį gali tekti ieškoti ilgiau nei vasaros sezono metu, tad numatyti papildomo laiko – būtina", – pataria D.Jonušis.
Ieškant geriausio kelio, galima pasitelkti ir išmaniąsias technologijas. Įvairios programėlės gali ne tik parodyti, kuriose vietose susidarė eismo spūsčių, bet ir apskaičiuoti optimalų kelionės maršrutą pagal esamas eismo sąlygas ar patarti, kurių kelio atkarpų vengti. Žinoma, programėles reikėtų naudoti dar prieš sėdant į automobilį, o ne spaudyti telefoną vairuojant. Prie aplinkos sąlygų galima priskirti ir kitus eismo dalyvius. Prasidėjus mokslo metams, prie mokymo įstaigų padaugėja pėsčiųjų, o kai kurie jų, ypač jaunesni, gali išbėgti į gatvę mažiausiai tikėtinu metu. "Sėdint prie vairo atsipalaiduoti negalima niekada, tačiau rugsėjį būtinas ypatingas atidumas prie mokymo įstaigų. Ne veltui prie mokyklų greitis yra ribojamas iki 40 km / val.", – teigia D.Jonušis.
Patikrinkite automobilį
Trečias saugaus, ekonomiško ir ekologiško vairavimo lygties dėmuo – automobilis. D.Jonušis teigia, kad po ilgesnių atostogų grįžę žmonės turėtų skirti laiko savo automobiliui ir bent jau patikrinti padangų slėgį. Jeigu automobilis ilgą laiką stovėjo nenaudojamas, slėgis galėjo sumažėti, o tada prastėja padangų sukibimas su kelio danga ir stabilumas. "Norime, kad kiekvienoje srityje dirbtų geriausi specialistai, tad ir vairuoti turėtume automobilius, kurie yra maksimaliai tvarkingi ir bet kurią akimirką gautų techninės apžiūros kortelę. Jie nebūtinai turi būti nauji – dešimties metų ar dar senesnis automobilis, jeigu tik yra gerai prižiūrimas, gali būti saugus ir ekonomiškas", – sako "BMW vairavimo akademijos" vadovas.
Artėjant tamsiajam metų periodui vertėtų patikrinti ir automobilio žibintus, ar šie šviečia tvarkingai, ar nėra perdegusių lempučių. Verta patikrinti automobilio padangas, ar jos dar nepasiekė 3 mm žymos. Pasak eismo specialisto, Lietuvoje įstatymai leidžia naudoti vasarines padangas iki tol, kol jos nudils iki 1,6 mm, tačiau tai nėra saugu: minimali jų riba turėtų būti 3 mm.
"Žemiau 3 mm protektoriaus gylio padangos savybės prastėja labai sparčiai, tad nereikėtų rizikuoti ir jomis apautu automobiliu važinėti su mintimi "dar du mėnesius ištempsiu". Tokia mintis ant šlapios kelio dangos ar nukritusių medžių lapų, kurie yra labai slidūs, gali kainuoti brangiai. Tik techniškai tvarkingas ir geromis padangomis apautas automobilis gali būti saugus eismo dalyvis", – tvirtina D.Jonušis.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kaunui pavyko: nevienareikšmis sprendimas davė greitų vaisių4
Kauno senamiestyje nuo rugpjūčio pradėjęs veikti sumažintos taršos zonos mokestis jau duoda vaisių. Gyventojai pastebi mažėjantį automobilių srautą, bet padaugėjo ir nepasitenkinimo dėl baudų. Savivaldybė skaičiuoja, kad įspėjimus dėl...
-
„Regitra“: tikimasi, kad šių modernių automobilių skaičius augs1
Elektromobilių skaičius Lietuvoje kasmet auga, tačiau ne tokiais tempais, kad didėtų jų dalis lengvųjų automobilių rinkoje. Automobilių prekybininkai pastebi, jog susidomėjimas elektromobiliais pastaraisiais metais sumenko, nors infrastruktūra page...
-
„Rombai“ Kaune gelbėja gyvybes?61
Kasmet susisiekimo infrastruktūrą gerinantis ir padidintą dėmesį eismo saugumui skiriantis Kaunas pasiekė lauktų rezultatų. Analogų šalyje neturintys rombo formos ženklai ant važiuojamosios kelio dalies prisidėjo prie išsaugotų gyvyb...
-
Avarija spūstyje? Pravers ne vien šaltas protas4
Transporto spūstys miestuose – įprasta kasdienybė. Ne tik ilgėja kelionės laikas, bet ir dažniau įvyksta eismo nelaimės. Tačiau šiems iššūkiams galima pasiruošti. ...
-
Būsimiems vairuotojams – egzaminavimo pokyčiai2
„Regitra“ pusę metų neleis registruotis vairavimo egzaminui asmenims, per metus penkis kartus laikyti užsiregistravusiems, tačiau neatvykusiems. ...
-
Specialistų išvada: maršrutas pasiteisino5
Keleivių vežimo įmonės „LTG Link“ duomenimis, nuo 2023 m. gruodžio 27-osios traukiniais tarp Vilniaus ir Rygos važiavo beveik 62 tūkst. keleivių. ...
-
Geriausių elektromobilių dešimtukas: ekspertų ir pirkėjų nuomonės – skirtingos9
Britų savaitraštis „Autocar“ sudarė 2024 m. geriausių elektromobilių dešimtuką. Jame kažkodėl nėra nė vieno Kinijos, tvindančios vis daugiau rinkų savo gaminiais, atstovo. ...
-
Elektromobilių gamintojai suprato: teks prisitaikyti prie realijų55
2025-aisiais lietuviai vis labiau jaus naujas elektromobilių rinkos tendencijas. Dar neseniai dideliais šuoliais elektrifikuoti mūsų šalies rinką žadėję jų gamintojai koreguoja ambicingus planus. Dabar potencialūs pirkėjai viliojami nuo...
-
Perspėja: 70 tūkst. vairuotojų gali turėti rimtų problemų
Sveikatos nepasitikrinus apie 70 tūkst. vairuotojų, policija specialių reidų neplanuoja, ketvirtadienį paskelbė „Regitra“. ...
-
Būtino dokumento vis dar neturi kas dešimtas: net nežinojau, kad reikės1
Jau nuo sausio pirmos vairuotojų pažymėjimai taps beverčiai, jeigu nebegalios medicininė pažyma. Tokios pažymos, atėjus Naujiesiems, vis dar neturi kas dešimtas vairuotojas. ...