Elektromobilių atliekų iššūkiai: reikės perdirbti milijonus tonų baterijų

  • Teksto dydis:

Keliais riedantys elektromobiliai populiarėja daugelyje pasaulio šalių: gamintojai imasi jų gamybos dėl griežtėjančių aplinkosaugos reikalavimų, o pirkėjus juos pirkti skatina valstybių taikomos subsidijos ir lengvatos.

Elektromobiliai, kaip ir bet kuri kita transporto priemonė, sensta ir tai reiškia, kad ateityje reikės perdirbti milijonus tonų eksploatuoti netinkamų ličio jonų baterijų.

Naujausi rinkų tyrimų bendrovės "IDTechEx" duomenys rodo, kad iki 2040 m. bendras eksploatuoti netinkamų elektrinio transporto ličio jonų baterijų kiekis pasieks 7,8 mln. t per metus. Skirtingai nuo baterijų, naudojamų elektronikos įrenginiuose, tokiuose kaip nešiojamieji kompiuteriai ar mobilieji telefonai, nebetinkamos elektromobiliams naudoti baterijos vis tiek gali išlaikyti 70–80 proc. savo pradinės talpos ir būti panaudotos kitiems tikslams, pavyzdžiui, stacionariam energijos kaupimui.

Netinkamų elektrinio transporto ličio jonų baterijų kiekis pasieks 7,8 mln. t per metus.

Automobilių gamintojai "Nissan", "Renault", BMW, "Volkswagen", BYD ir kiti tyrė įvairius antrinio elektromobilių baterijų panaudojimo scenarijus – nuo gyvenamųjų namų iki komercinių ir tinklų energijos kaupimo programų. Tačiau yra tokių kompanijų kaip "Tesla", kuri tvirtina, kad visos bendrovės elektromobilių baterijos bus iškart perdirbamos, užuot panaudotos antram gyvenimui.

Rinkos tyrimų bendrovė pažymi, kad teoriškai perdirbimas yra mažiausiai tausojanti priemonė žiedinėje ekonomikoje ir tai turėtų būti paskutinis žingsnis, kai baterijų negalima būtų dar kartą panaudoti. Vis dėlto svarstant, ar ličio jonų baterijas reikėtų perdirbti, ar toliau panaudoti, praktikoje atsižvelgiama į daug daugiau veiksnių, pavyzdžiui, į baterijų cheminę sudėtį.

Kinijos elektrinio transporto gamintojai baterijose naudoja ličio geležies fosfatą, jis dėl saugumo šioje šalyje buvo plačiai naudojamas elektriniuose autobusuose. Elektromobilių gamintojo BYD teigimu, tokių baterijų perdirbimo vertė yra palyginti maža, nes jose nėra didelės vertės metalų, todėl tokios baterijos turėtų būti naudojamos stacionariam energijos saugojimui.

Iš kitos pusės, elektromobilių gamintojai, atgaudami kritines žaliavas iš perdirbamų ličio jonų baterijų, apsisaugotų nuo žaliavos tiekimo sutrikimų ir generuoti papildomus pajamų srautus. "IDTechEx" skaičiuoja, kad iki 2040 m. pasaulinė ličio jonų baterijų perdirbimo rinka kasmet sieks 31 mlrd. JAV dolerių.

Gamintojų ir importuotojų asociacijos atstovė Vitalija Sičiūnienė sako, kad, nepriklausomai nuo to, ar elektrinio transporto baterijos bus naudojamos antrąkart ar ne, jas vis tiek reikės perdirbti. "ES skatina nares laikytis žiedinės ekonomikos principų tvarkant visas atliekas, įskaitant ir transporto priemonių baterijas. Nors Lietuvoje elektromobilių kol kas nuperkama santykinai nedaug, valstybė jau dabar turėtų pradėti inicijuoti projektus, kaip mūsų šalyje pakartotinai panaudoti ličio jonų baterijas. Kitiems tikslams galima panaudoti iki 50 proc. pradinės baterijų talpos", – sako V.Sičiūnienė. Netinkamos naudoti baterijos, kaip ir kitos automobilių atliekos, turi patekti pas šių atliekų tvarkytojus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

vasia

vasia portretas
pamirsot paminet ne tik utilizacija bet pagrinda tu bateriju gamyba

Batareika \\\\\.../////

Batareika  \\\\\...///// portretas
Mano manymu dėl ekologijos,tos barareikinės mašinos blefas.Pamastykim:-užkraut batarejas tai elektra naudojama,o ją gaminant naudojamas kuras,o batarejų utilizacija tai jau katastrofa.Sumoje manau batereikinės mašinos ekologijai kenksmingesnės.
VISI KOMENTARAI 2
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Orai
  • TV
    programa
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

Galerijos

  • Rinks geriausią automobilį verslui
    Rinks geriausią automobilį verslui

    2020-aisiais jau ketvirtąjį kartą renkamas geriausias Lietuvos komercinis automobilis. Lietuvos Žurnalistų Autoklubo kas antrus metus organizuojami rinkimai yra vienas geriausių orientyrų, norintiems atnaujinti savo įmonių transporto parkus. ...

  • Mokslininkai tyrė lenktynininkų fizinę būklę
    Mokslininkai tyrė lenktynininkų fizinę būklę

    "Per lenktynes daugiausia dėmesio skiriama automobiliui, jo variklio ir kitoms techninėms galimybėms, važiavimo strategijai, o kokius fizinius krūvius patiria lenktynininkas ir kokią įtaką tai turi jo rezultatams – ligi šiol nėra i&s...

  • Su šeima – ant dviejų ratų
    Su šeima – ant dviejų ratų

    Lietuviai vis labiau pamėgsta keliauti ir laisvalaikį leisti mindami pedalus. Plintant važinėjimo dviračiais kultūrai, neberetas vaizdas – dviračiais su savimi specialiose kėdutėse ar vežimėliuose vaikus vežantys tėvai. Keliauti dviračiais ...

  • Gali keistis automobilių techninių apžiūrų kainos
    Gali keistis automobilių techninių apžiūrų kainos

    Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) liepos 31 d. patvirtino Privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros maksimalių kainų nustatymo metodiką. ...

    3
  • Ką reikėtų žinoti, susiruošus keliauti
    Ką reikėtų žinoti, susiruošus keliauti

    Išsiruošus į kelionę kartais ne visi daiktai telpa į automobilio saloną ir bagažinę. O jei dar esate dviračių mėgėjas ir juos norite pasiimti vykdami atostogauti, niekaip neišsiversite be specialių laikiklių ar stogo bagažini...

  • Automobilių rinka išsivaduoja iš karantino gniaužtų
    Automobilių rinka išsivaduoja iš karantino gniaužtų

    Po lėto šių metų starto Lietuvos automobilių rinka pagaliau įsibėgėjo. Tiek automobilių pirkėjų, tiek pardavėjų planus sujaukęs karantinas pridarė ir trumpalaikių, ir ilgalaikių pokyčių, tačiau gegužės pabaigoje buvo pastebimi ry&sc...

  • Jubiliejinė visureigių kelionė aplink Lietuvą
    Jubiliejinė visureigių kelionė aplink Lietuvą

    Per devynerius metus sunkiausią bekelės maratoną Lietuvoje išbandė 265 asmenys. Ir kasmet jų daugėja. Į jubiliejinį dešimtąjį "Perimetrą", kuris vyks liepos 30–rugpjūčio 1 d. dalyvio paraiškas jau pateikė beve...

    1
  • Naujas siūlymas: taršių automobilių mokestį skirs miestų želdynams?
    Naujas siūlymas: taršių automobilių mokestį skirs miestų želdynams?

    Aplinkos ministerija siūlo liepą pradėtą rinkti taršių automobilių mokestį skirti miestų želdynų priežiūrai, o ne naujų miškų sodinimui, kaip numatyta įstatyme. ...

    6
  • Iš automobilių registracijos jau surinkta 1,5 mln. eurų mokesčių
    Iš automobilių registracijos jau surinkta 1,5 mln. eurų mokesčių

    „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas sako, kad automobilių registracijos mokestį pirmas dvi liepos savaites sumokėjo 16 tūkst. asmenų. ...

    1
  • Didelė vairuotojų išsiblaškymo kaina: JAV tyrėjai atskleidė šokiruojančius rezultatus
    Didelė vairuotojų išsiblaškymo kaina: JAV tyrėjai atskleidė šokiruojančius rezultatus

    Į eismo įvykį patekę vairuotojai dažnai neprisipažįsta, kad kritiniu momentu buvo užimti kitais dalykais: naršė telefone ar skambino, valgė, žaidė su vaikais ar nesusitvarkė su automobilio salone nerimstančiu naminiu gyvūnu. ...

Daugiau straipsnių