"Nacionaliniuose atsakingo verslo" apdovanojimuose, "Aplinkosaugos įmonės" nominacijoje, triumfavo Kauno bendrovė "Autrolis".
Svarbus įvertinimas
Tarp didžiųjų tarptautinių įmonių ant nominantų pakylos užlipo ir kauniečiams gerai žinomų žaliųjų troleibusų įmonės vadovai. Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos su Jungtinių Tautų plėtojimo programa Lietuvoje surengtuose apdovanojimuose, "Autrolis" apdovanotas už pavyzdį viešojo transporto paslaugų teikėjams ir valstybės valdomoms įmonėms vertinant ir mažinant verslo poveikį aplinkai.
"Iš savo prigimties mūsų įmonė yra ekologiško ir darnaus gyvenimo su gamta lyderė Kauno mieste. Bendrovei priklauso daugiau nei šimtas ekologiškų transporto priemonių – elektra varomų troleibusų, tarnaujančių gyventojams nuo ankstyvo ryto iki vėlyvos nakties. Netikėjome, kad sugebėsime įveikti kur kas didesnius konkurentus, tad mums šis įvertinimas – itin svarbus", – sakė bendrovės generalinis direktorius Gintautas Činikas.
Praėjusį šildymo sezoną bendrovėje įdiegta patalpų apšildymo infraraudonaisiais spinduliais sistema. Dalis remonto patalpų ir šalti angarai (apie 4 tūkst. kv. m) anksčiau buvo šildomi centralizuoto šildymo termofikacinio vandens temperatūra. Tai didino sąnaudas aukštoms patalpoms apšildyti.
2010 m. pabaigoje įmonė Kauno mieste baigė įdiegti elektroninio bilieto sistemą, pirmoji Lietuvoje įdiegusi elektroninį kartinį bilietą, padėdama pamatus nuo šių metų liepos visiškai atsisakyti vienkartinių popierinių bilietėlių, taip išsaugant popieriaus žaliavą - medžius.
Tais pačiais metais Kauno mieste ir rajone bendrovė paskelbė vaikų piešinių konkursą, per kurį siekta išrinkti aplinkos apsaugą skatinantį piešinį – žaismingą personažą "Ekotrolį". Šis lipdukas užklijuotas ant visų Kauno mieste kursuojančių žemagrindžių troleibusų, jis bus žymimas visuose "Autrolio" projektuose ir iniciatyvose, populiarinančiose švarią energiją ir draugiškos aplinkos kūrimą.
Būdama socialiai atsakinga įmone „Autrolis“ jau kelerius metus rūpinasi ekologiško transporto plėtra ir jo istorinio paveldo išsaugojimu. Vienas seniausių Europoje Aleksoto funikulierius (du keltuvai, varomi elektra) dar prieš kelerius metus buvo itin apverktinos būklės, bet įmonė, perėmusi funikulierių savo žinion, iš karto pradėjo atnaujinti šią ekologišką transporto priemone. 1935 m. gruodžio 5 d. atidarytas funikulierius, 1997 m. spalio 24 d. buvo įrašytas į kultūros paminklų registrą, o 2003 m. spalio 9 d. Vyriausybės nutarimu paskelbtas kultūros paminklu. Sovietmečiu Aleksoto funikulierius buvo praradęs savo unikalią išvaizdą. Abu vagonėliai visiškai neatitiko tarpukario dvasios. 2011 m. viduryje „Autrolis“ vagonėlius restauravo taip, kaip jie atrodė tarpukariu ir šiuo metu Kauno gyventojai bei miesto svečiai gali mėgautis gamtos neteršiančia transporto priemone, reprezentuojančia Kauną, o sykiu ir Lietuvą. Funikulierius yra vienas Kauno miesto simbolių ir sykiu miestiečių pasididžiavimo objektu.
Nuo praėjusių metų vasarą "Autrolis" globoja Zoologijos sode auginamo snieginio leopardo patelę. Šis plėšrūnas įrašytas į Tarptautinę raudonąją knygą.
Sužinojo vėliau
"Važiavau į renginį, deja, pakeliui sugedo mano mašina. Tik vėliau iš spaudos sužinojau, kad laimėjome. Kaune turime 150 troleibusų, iš jų – 42 nauji. Galiu užtikrinti, kad senesnio modelio troleibusų skaičius Kaune mažės. Jau dabar esame pateikę paraišką Susisiekimo ministerijai – už Europos Sąjungos lėšas planuojame kitais metais įsigyti dar 20 naujų ekologiškų troleibusų. Vienas naujas troleibusas kainuoja šiek tiek daugiau nei 1 mln. litų", – pasakojo G.Činikas.
Senosiose "Škodose" sumontuotas gerokai daugiau energijos suvartojantis asinchroninis variklis, kai naujuose – 30 proc. taupesnis sinchroninis variklis.
Direktorius minėjo, kad greitai bus žengtas dar vienas modernus žingsnis – bus įgyvendintas naujas socialinis projektas akliesiems. Šiuo metu troleibusuose ruošiamasi įrengti specialų garsinį pranešimo signalą. Aklasis įsigytų pultelį, kurį paspaudus stotelėje troleibusas jam garsiniu signalu praneštų maršruto numerį ir kryptį.
Kur gimsta žalieji
Troleibusų depo teritorijoje – didžiuliai garažai, į kurių vidų veda troleibusų linijos laidai. Čia į remonto dirbtuves, dažniausiai užsuka senesnio modelio troleibusai. Užėjus į vidų galima pamatyti net keletą visiškai išardytų "Škodų". Vienos pradėtos ardyti, kitų palikti tik griaučiai. Tvarkingai ant žemės surikiuoti langai, pjaustomos naujos kėbulo skardos vėliau keliaus ant atnaujinto rėmo. Taip pat smulkmeniškai bus peržiūrėtos visos detalės.
Prikelti iš mirusių vieną troleibusą trunka pusantro mėnesio. Pernai tokio atgimimo sulaukė 14 troleibusų, dar daugiau kaip 90 buvo taisomi po avarijų. Vienu metu čia dirba dvi specialistų brigados – vieni ardo, o kiti atnaujina reikalingas detales.
Po dalelę remonto dirbtuvėse atgimstantys troleibusai paskutiniame kapitalinio remonto etape pasidengs žalia spalva.
"Kasdien į Kauno gatves išrieda 114 troleibusų. Troleibusas, kaip ir kitos mašinos, negali stovėti ilgą laiką užkonservuotas. Eksploatuojame visus 150 – per metus vidutiniškai apie 12 senesnio modelio troleibusų atliekame kapitalinį remontą. Sutvarkytas jis tarnauja penkerius metus be jokių problemų – juos galima atpažinti iš žalios spalvos", – remonto dirbtuvėse apžiūrinėdamas naujai atgimusį troleibusą pasakojo direktorius.
Jis pabrėžė, kad sprendimas nudažyti žaliai ne tik rodo, kad tai ekologinė transporto priemonė, bet ir sutaupo įmonei lėšų – ankstesni troleibusai būdavo dažomi dviem spalvomis.
Kapitalinio remonto kaina siekia apie 100 tūkst. litų – tai dešimt kartų pigiau, nei nauja transporto priemonė.
Naujos idėjos
Bendrovė "Autrolis" taip pat turi ir savo techninės apžiūros padalinį, kur atliekami įvairūs testai, troleibusų būklė tikrinama visą parą. Po darbo dienos visi troleibusai nuplaunami plovykloje, kuri taip pat priklauso bendrovei.
Senesniųjų troleibusų amžius siekia apie 20 metų, naujų – vos keleriuss metus. Parke galima pamatyti ir troleibusų veteraną, kuriam apie 40 metų.
"Taip, sugalvojome, kad galime puikiai panaudoti ir vieną seniausių troleibusų mūsų parke. Tai prabangiai įrengtas "Linksmasis troleibusas". Jis dažnai nuomojamas vakarėliams ir gimtadieniams. Beje, Lozanoje, Šveicarijoje, teko matyti nemažai panašių seno modelio troleibusų, riedančių gatvėmis."
G.Činikas taip pat atskleidė, kad miesto gatvėmis važinėja ir keli itin ekologiški troleibusai. Juose įmontuoti superkondensatoriai. Šie prietaisai kaupia elektros eneriją ir prireikus tokie troleibusai gali nuvažiuoti apie 500 m be elektros laidų.
Faktai
1965 metų gruodžio 31 dieną pirmasis troleibusas pasirodė Kauno miesto gatvėse. Troleibusų paslaugomis kasmet pasinaudoja apie 60 milijonų keleivių. Šiuo metu troleibusais pervežama apie 62 proc. keleivių, besinaudojančių visuomeninio transporto paslaugomis.
Visi troleibusai Kauno mieste per metus nuvažiuoja 8 mln. kilometrų, aptarnaujama apie 200 stotelių.
Pats ilgiausias – 7-ojo numerio maršrutas. Jo apsukamo rato ilgis mieste siekia 33 kilometrus. Antrą vietą užima 5-ojo numerio maršrutas, kurio rato ilgis siekia 28 kilometrus.
Per dieną visi troleibusai nuvažiuoja 23 240 kilometrų.
Senosiose "Škodose" sumontuotas gerokai daugiau energijos suvartojantis asinchroninis variklis, kai naujuose "Soliaris" – 30 proc. taupesnis sinchroninis variklis.
300 vairuotojų turinčiame parke beveik 60 proc. sudaro moterys.
Naujojo "Soliario" variklis sveria daugiau nei pusę tonos – 650 kg. Nuvažiavęs 250 tūkst. kilometrų, toks variklis tikrinamas, keičiami jo vidiniai guoliai. Jo galia siekia 175 kilovatus (kW), senųjų "Škodų" – apie 110 kW.
Naujausi komentarai